  • 31. Data: 2009-10-16 12:41:07
    Temat: Re: Wieje mi z sufitu na poddaszu.... - co robic?
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:hb98qq$un0$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > A jakie masz typy na wiatroizolacje?

    Ja kupiłem w Castoramie Corotop . Tylko wiatroizolacja. Daje sie oddychać
    przez nią ale wiatru nie puszcza. Naprawiam tym wszystkie miejsca gdzie
    robię odkrywkę. Nie wiem czy pamietasz takie zdjęcie jak sufit wycinałem.
    Wystarczyło dać wiatroizolację między krokwie lukarny, jeszcze bez wełny
    nawet i już sie tam zrobiło ciepło, a było -8 na za oknem, ponad sufitem
    wiało i mroziło.

  • 32. Data: 2009-10-16 13:12:34
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > latem wejdź na dach i zobacz gdzie masz łaczenia folii kup sobie taśmę
    > albo
    > jednostronną albo dwustronną i sklej kolejne pasma folii
    > problem będzie rozwiązany
    > nie próbój uszczelniać od srodka bo jeżeli zimne powietrze dostaje się w
    > wełnę to znaczy że nie działa kompletnie ocieplenie i dlatego najpierw
    > trzeba wsunąć wiatr w wełnie
    > to tak jakbyś założył sweter i wyszedł z domu w czasie mrozu i wiatru
    > bedzie
    > zimno ale jak założysz na sweter coś co tylko nie przepuszcza wiatru od

    Zgadza się. Nie ma sensu kłaść wełny bez wiatroizolacji. Dach deskowany ze
    szczeliną bez membrany to jakaś paranoja, której ofiarą padłem sam. Nie ma
    znaczenia jak grubo jest tam wełny, bo i tak wywieje :-)
    Ale nas załatwili.

  • 33. Data: 2009-10-16 16:31:05
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    kiki <c...@v...ts> napisał(a):

> [...]
    > szczeliną bez membrany to jakaś paranoja, której ofiarą padłem sam. Nie ma
    > znaczenia jak grubo jest tam wełny, bo i tak wywieje :-)

    czasem tak bywa jak się nie ma czasu na myslenie i pilnowanie trudno mnie
    też akurat to dotyczy :)
    ale mnie coś innego przeraża jak ci polscy fachowcy rozjechali się po całej
    europie i tak jak w polsce i w europie budują bez głowy i bez zastanowienia
    to współczuję takiej fachowości ludziom z zachodu europy :)

  • 34. Data: 2009-10-16 17:03:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Wystarczyło dać wiatroizolację między krokwie lukarny, jeszcze bez wełny
    > nawet i już sie tam zrobiło ciepło, a było -8 na za oknem, ponad sufitem

    Dales ja do samej kalenicy? Teoretycznie jak wieje ponad ociepleniem to
    tragedi nie powinno byc. Nie spotkalem sie jeszcze z tym, zeby ktos robil
    wiatroizolacje nad welna.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-10-16 17:05:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > szczeliną bez membrany to jakaś paranoja, której ofiarą padłem sam. Nie ma
    > znaczenia jak grubo jest tam wełny, bo i tak wywieje :-)

    Tylko ze tego nie ma nawet w zadnych materialach firmowych.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-10-16 17:19:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Ja kupiłem w Castoramie Corotop . Tylko wiatroizolacja. Daje sie oddychać
    > przez nią ale wiatru nie puszcza.

    Przybijasz ja zszywaczem jakos na zaklad, czy tylko odmietrzasz miedzy
    krokwie i bez podwijania krawedzi przybijasz do krokwi?
    Zastanawiam sie, jak to technicznie robic, zeby sie nie narobic.
    Jak wyjdzie laczenie w dlugosci krokwi to sklejasz to, czy tylko zaklad
    dolna na gorna?

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-10-16 19:41:51
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:

    > Dales ja do samej kalenicy? Teoretycznie jak wieje ponad ociepleniem to
    > tragedi nie powinno byc. Nie spotkalem sie jeszcze z tym, zeby ktos robil
    > wiatroizolacje nad welna.

    Wiatroizolacja tylko nad wełną.
    Paroizolacja pod wełną. :-)

    M.

  • 38. Data: 2009-10-16 23:15:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wiatroizolacja tylko nad wełną.
    > Paroizolacja pod wełną. :-)

    To jest jasne, pisze dokladnie to co chce napisac. Nie widzialem jeszcze
    zeby przy deskowanym dachu ktos dawal wiatroizolacje nad welna. Sam pewnie
    tak zrobie, ale w zyciu tego nie widzialem.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-10-17 03:07:43
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]
    > zastanowienia
    > to współczuję takiej fachowości ludziom z zachodu europy :)

    Mnie też to przeraża i co gorsze to ani kierbud ani architekt ani
    konstruktor nie podnosili tej sprawy. Tak jakby ta wełna miała być tam bez
    osłony, jedynie trzymana drutem czy sznurkiem.
    Zwykłe prześcieradło by zmieniło znacznie cały ten problem.
    Dzisiaj twierdzę, że 10cm styropianu i 10cm wełny powinno wystarczyć pod
    warunkiem, że będzie dobrze zrobione. Styropian szczelnie i wełna
    wiatroizolowana, pozamykane szpary.
    Szkoda słów.

  • 40. Data: 2009-10-17 03:09:50
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]
    >
    > Dales ja do samej kalenicy? Teoretycznie jak wieje ponad ociepleniem to
    > tragedi nie powinno byc. Nie spotkalem sie jeszcze z tym, zeby ktos robil

    Nie dałem, bo nie dawałem je w ogóle. Ja tylko nią naprawiam miejsca, które
    są upierdliwe. Nie pruję całej połaci przecież.
    Na strychu jest 15cm wełny i jakby jej w ogóle tam nie było. Oddzieliłem się
    od strychu żeby zaizolować sufit i skosy na poziomie poddasza mieszkalnego.
    Ale ty daj wiatroizolacje do samej kalenicy