  • 41. Data: 2009-10-17 03:11:30
    Temat: Re: Wieje mi z sufitu na poddaszu.... - co robic?
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:hbath1$a5c$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To jest jasne, pisze dokladnie to co chce napisac. Nie widzialem jeszcze
    > zeby przy deskowanym dachu ktos dawal wiatroizolacje nad welna. Sam pewnie
    > tak zrobie, ale w zyciu tego nie widzialem.

    Przecież była dyskusja poł roku temu

    Najpierw dajemy wiatroizolację na krokiwie.. na to bijemy łaty, na łaty
    deskowanie i powstaje szczelina wentylacyjna desek, a zarazem wiatroizolacja
    wełny.

  • 42. Data: 2009-10-17 03:22:21
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Przybijasz ja zszywaczem jakos na zaklad, czy tylko odmietrzasz miedzy
    > krokwie i bez podwijania krawedzi przybijasz do krokwi?
    > Zastanawiam sie, jak to technicznie robic, zeby sie nie narobic.
    > Jak wyjdzie laczenie w dlugosci krokwi to sklejasz to, czy tylko zaklad
    > dolna na gorna?

    Jak pruliśmy skosy ale wybiórczo to robiłem tak

    krokwie 20cmx10cm

    5cm od deskowania dawałem drut wiązałkowy na gwozdki żeby się naprężał. od
    krokwi do krokwi zygzakiem. Zostawało około 15cm na wełnę.
    Teraz wiatroizolację między te krokwie żeby dotykała drutu i zachodziła te
    po15cm - czyli pasek 15+90+15 = 120cm i takerem po bokach a do drutu
    wiązałkowego tymczasowo kawałkami taśmy 2-stronnej... żeby nie opadała.
    Już samo założenie membrany powodowało, że w pomieszczeniu robiło się ciepło
    w zimie.
    Zakład wiatroizolacji na krokwie chyba dawałem większy. Używałem pasów 150cm
    szerokości i tym co zwisało obklejałem grzybki profili.
    Teraz w to normalnie wełnę 15 i 10 poprzecznie.
    oczywiście wełna w profile także i na to paroizolacja i płyty

    Jeśli tak zrobisz jak ci mówię to sam zobaczysz. Połowę opału pójdzie ci
    mniej.

  • 43. Data: 2009-10-17 07:08:01
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > zeby przy deskowanym dachu ktos dawal wiatroizolacje nad welna. Sam pewnie
    > tak zrobie, ale w zyciu tego nie widzialem.

    Jeśli są deski i pomiędzy nimi szpary a na to dachówka to przy silnym
    wietrze może tam wiać.

    Jednak jeśli jest np. OSB, papa podkładowa, gont to jedyne powietrze
    jest ze szpar wentylacyjnych (których tutaj musi być więcej, bo całe
    poszycie jest za szczelne i nie można odprowadzić wilgoci - co znowu
    powoduje obniżenie izolacyjności wełny, która powinna być sucha).

    Tak więc nie generalizowałbym bo się czasem wpada z deszczu pod rynnę.

    M.

  • 44. Data: 2009-10-17 08:43:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Przecież była dyskusja poł roku temu

    Dyskusja moze i byla pol roku temu, tyle ze ja dach pokryty mam dwa lata
    temu. Nie bede przeciez tego rozbieral. :-)

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-10-17 08:48:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > obniżenie izolacyjności wełny, która powinna być sucha).
    >
    > Tak więc nie generalizowałbym bo się czasem wpada z deszczu pod rynnę.

    Nie bardzo rozumiem roznice najwyrazniej. Piszesz o deskach na ktorych nie
    ma papy?? Szczerze mowiac to chyba calkiem jakies poplatanie technologiczne,
    bo po co te deski? A jak ich nie ma to jest membrana, wiec uklad pozostaje
    analogiczny.
    Nie ma znaczenia czy bedzie plyta OSB, czy deski, jak na gorze i tak bedzie
    papa. Dla mnie to jedyne rozwiazanie i pozostaje tylko problem szczelin
    wentylacyjnych za murlata.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2009-10-17 08:50:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jeśli tak zrobisz jak ci mówię to sam zobaczysz. Połowę opału pójdzie ci
    > mniej.

    OK, dzieki. Pewnie nie zobacze roznicy w opale, bo zrobie to od razu mam
    nadzieje dobrze. :-)

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2009-10-17 08:52:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dzisiaj twierdzę, że 10cm styropianu i 10cm wełny powinno wystarczyć pod
    > warunkiem, że będzie dobrze zrobione. Styropian szczelnie i wełna
    > wiatroizolowana, pozamykane szpary.
    > Szkoda słów.

    A no.
    Teraz to i 30cm styropianu sie pojawia, ale niedorobek nic nie uszczelni.
    Pewnie dla tego te 30cm. :-)

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2009-10-17 10:09:58
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > A no.
    > Teraz to i 30cm styropianu sie pojawia, ale niedorobek nic nie uszczelni.
    > Pewnie dla tego te 30cm. :-)

    Nic nie da 30cm. Choćby z powodu niemożności obróbki okien. Zresztą oknami
    wycieka bardzo dużo ciepła. Jak te 30cm przykleją na placki to i 50cm nie da
    rady.

  • 49. Data: 2009-10-17 15:28:19
    Od: M <M...@w...pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > wycieka bardzo dużo ciepła. Jak te 30cm przykleją na placki to i 50cm nie da

    Jaka jest niemożność obróbki okien? Okna można montować wystawione w
    warstwie styropianu.

    M.

  • 50. Data: 2009-10-17 15:34:28
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > papa. Dla mnie to jedyne rozwiazanie i pozostaje tylko problem szczelin

    Skąd miałem wiedzieć, że masz papę :-)
    Jak widzisz możliwości jest dużo. Istotne jest by z jednej strony jak
    najmniej chłodzić wełnę a z drugiej odprowadzać z niej wilgoć.

    M.