  • 41. Data: 2013-07-01 16:10:31
    Temat: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Heraklit" <r...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:ebmv9ie45aii.e7f7o0u5i6gm$.dlg@40tude.net...
    > Był sobie taki dzień: 1 lipiec (poniedziałek), gdy o godzinie 5:52
    > *Marek Dyjor* naskrobał(a):

    > Jak napisano w manifeście komunistycznym: ?Robotnicy nie mają ojczyzny".

    Normalni ludzie nie maja. Te pojecia sluza przede wszystkim wlacom, takim
    lub innym, ale wladcom.

  • 42. Data: 2013-07-01 16:21:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 12:16:52 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >To byla plytka z materialami na temat hackingu / phreakingu / crackingu /
    >lamania PSX, canal+ i takie tam - wszystko na legalu, z prawami autorskimi,
    >paragonem z kasy fiskalnej do kazdego zamowienia etc:) Wiekszosc z tego
    >mozna
    >bylo sciagnac za darmo - ale wtedy sie laczylo z netem modemami 14,4 i
    >szukanie tego wszystkiego kosztowaloby wiecej niz moja plytka.

    Czyli jednak nie ze swoimi materialami.

  • 43. Data: 2013-07-01 16:24:34
    Od: "Pawel S." <p...@w...pll>

    Użytkownik <k...@g...com> typed:

    > Nie strasz mnie bo się nie boję.

    Ty zabidzony kutafonie.

    > Mam 55 lat. Jak bym miał jeszcze jakimś
    > cudem żyć ze trzydzieści to dla mnie z Twojej kasy wystarczy.

    Dawno juz powinienes byc trafiony, gdzie byles jak sztelali do kogucikow?
    ;->

  • 44. Data: 2013-07-01 16:38:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Heraklit wrote:
    > Był sobie taki dzień: 1 lipiec (poniedziałek), gdy o godzinie 5:52
    > *Marek Dyjor* naskrobał(a):

    > Jak napisano w manifeście komunistycznym: ?Robotnicy nie mają
    > ojczyzny".

    jak sie zaczyna szastać narodem to warto sobie zdać sprawę jak młodym
    pojęciem jest naród. Naród został wynaleziony przez władców żeby łątwiej
    mobilizować głupie masy przeciwko innym głupim masom.

    Realnie każdemu normalnemu cżłowiekowi najbliższa jest rodzina a potem
    sąsiedzi, reszta to obcy ludzie.

  • 45. Data: 2013-07-01 17:11:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > jak sie zaczyna szastać narodem to warto sobie zdać sprawę jak młodym
    > pojęciem jest naród. Naród został wynaleziony przez władców żeby łątwiej
    > mobilizować głupie masy przeciwko innym głupim masom.

    Wcześniej głupie masy przeciwko innym głupim masom mobilizowano innymi
    hasłami - np. nasza rodzina kontra obcy, albo nasza wioska kontra inna
    wioska. Pojęcie narodu niewiele tu zmienia - jak ktoś chce zawsze znajdzie
    sobie onych innych do podbicia. Czy to będzie inna wioska czy inny naród.

    > Realnie każdemu normalnemu cżłowiekowi najbliższa jest rodzina a potem
    > sąsiedzi, reszta to obcy ludzie.

    Ten fikcyjny twór "naród" zaczyna się doceniać jak się wyjedzie na dłużej za
    granicę i komuś zaczyna brakować atmosfery świątecznej bo dookoła ludzie
    mają inne zwyczaje, albo w trakcie rozmowy okazuje się że nikt nie rozumie
    cytatu z Sienkiewicza, czy "Rejsu". Pewnie za jakiś czas kultura się
    zunifikuje cytaty będą pochodziły z ogólnoświatowych memów i funpage'ów i
    zniknie bariera kulturowa, ale puki co jednak jest a co za tym idzie moim
    zdaniem pojęcie narodu ma (jeszcze) sens.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2013-07-01 17:15:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > łazienka i ubikacja o łącznej powierzchni dwukrotnie większej niż w
    > mieszkaniu. Kuchnia też często jest większa w domu niż w mieszkaniu.
    >
    > Kolejna sprawa to graciarnia. O ile w mieszkaniu nikogo nie dziwią
    > pawlacze lub całe ściany w przedpokoju zastawione szafami, o tyle w
    > domu częściej ludzie robią w jednym pokoju graciarnię, a więcej
    > przestrzeni zostawiają niezastawionej meblami.
    >
    > Kolejna sprawa to okna. Mieszkania zwykle mają znacznie mniej okien a
    > co za tym idzie mniej ścian się "marnuje" - nie można tam ustawić
    > mebli, więc pokoje mogą być mniejsze będą jednocześnie tak samo

    wielkość okien zwykle wynika z prostej normay na minimalną powierzchnię okna
    do powierzchni pokoju.

    wiele mieszkań dzisiaj ma już normalne duże okna a nie małe okienka jak w
    areszcie.

  • 47. Data: 2013-07-01 17:26:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > wielkość okien zwykle wynika z prostej normay na minimalną powierzchnię
    > okna do powierzchni pokoju.

    W mieszkaniach tak, w domach zwykle ten stosunek jest większy niż minimum
    nakazane przez normę, ale bardziej mi chodzi o ilość a nie o powierzchnię. W
    mieszkaniach okna z jednego pokoju rzadziej wychodzą na dwie strony świata,
    więc pokoje mają po trzy ustawne ściany. W domkach często jest więcej
    mniejszych okien a wiadomo że przy samej krawędzi okna szafy się nie ustawi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2013-07-01 19:57:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Ten fikcyjny twór "naród" zaczyna się doceniać jak się wyjedzie na
    > dłużej za granicę i komuś zaczyna brakować atmosfery świątecznej bo

    do tego czasem ci wystarczy pojechać do innego województwa.

    albo do innej dzielnicy

    , albo w trakcie rozmowy okazuje się
    > że nikt nie rozumie cytatu z Sienkiewicza, czy "Rejsu".

    no jasne w RP wszyscy szastają cycatami z Sienkiewicza czy Rejsu (mocno
    zresztą przereklamowanego imho filmu)

    coraz mniejszy :)

  • 49. Data: 2013-07-02 11:19:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > do tego czasem ci wystarczy pojechać do innego województwa.

    Prawda

    > albo do innej dzielnicy

    Też prawda, ale jednak zwykle ilość zmieniających się zwyczajów rośnie z
    odległością.

    >, albo w trakcie rozmowy okazuje się
    > że nikt nie rozumie cytatu z Sienkiewicza, czy "Rejsu".
    > no jasne w RP wszyscy szastają cycatami z Sienkiewicza czy Rejsu

    Wszyscy to pewnie nie, mnie wystarczy, że moje otoczenie rozumie i używa
    czasem jakichś wstawek w stylu "ojciec, prać?", "bar wzięty!" itd.

    Lubię żarty językowe w stylu naszego kabaretu Dudek czy angielskiego Monty
    Pythona, ale aby je rozumieć nie wystarczy podstawowa znajomość jakiegoś
    języka, trzeba tez poznać trochę kultury, zwyczajów i przysłów. Pracuję
    czasem kilka tygodni za granicą w mieszanym towarzystwie (głównie Francuzi i
    Włosi) i nawet jak idziemy razem na piwo to dowcipy i anegdoty kończą się na
    pewnym poziomie i dalej ani rusz, bariery kulturowe są na tyle duże że
    ciężko inteligentnie pożartować.

    > (mocno zresztą przereklamowanego imho filmu)

    Pełna zgoda - mocno przereklamowany, ale stał się swego rodzaju synonimem
    filmu który się cytuje.

    > coraz mniejszy :)

    Nie da się ukryć. Z roku na rok mniejszy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 50. Data: 2013-07-02 14:28:27
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 15:21:23 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > U�ytkownik "Adam" napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > W dniu poniedzia�ek, 1 lipca 2013 12:16:52 UTC+2 u�ytkownik Ghost napisa�:

    > Czyli jednak nie ze swoimi materialami.

    Spodziewalem sie tego...