  • 1. Data: 2010-12-09 16:40:48
    Temat: Wielkosc smietnika
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Witam

    Mam maly problem ze starostwem, oraz z miejscowym planem . Nie moge
    wybudowac budynku gospodarczego w pierwszej lini zabudowy. Czyli
    klapa. Ale po przeczytaniu ustaw, wpadlem na pomysl na wybudowanie
    smietnika. Teraz wlasciwe pytanie, Jak duzy moze byc smietnik murowany/
    konstrukcja szkieletowa/wiata na odpady stale ? Czy sa jakies przepisy
    na ten temat gdzies /w google brak/ ? Czy zalezy to od widzi mi sie
    urzednika?
    Macie jakies spostrzezenia.
    Acha bylbym zapomnial. Smietnik ma byc w glebi posesji, nie przy ulicy
    i w odleglosci 3m od granicy dzialki /w okapie 1,5m/ no i od budynku
    jednorodzinnego 10 m. ale w pierwszej lini zabudowy.

    Dzieki

  • 2. Data: 2010-12-09 18:21:51
    Temat: Re: Wielkosc smietnika
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    Dołączę się z pytaniem. Czy śmietnik w ogrodzeniu to rzecz pożyteczna i jakie
    macie u siebie rozwiązania z dostępem. Z dwóch stron czy tylko od strony drogi?
    Jak jest minimalna wielkość takiej wiaty?

  • 3. Data: 2010-12-10 13:58:23
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 9 Gru, 17:40, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > i w odleglosci 3m od granicy dzialki /w okapie 1,5m/ no i od budynku
    > jednorodzinnego 10 m. ale w pierwszej lini zabudowy.

    Mam chyba rozwiazanie problemu na postawienie wiaty/budynku
    gospodarczego. Z pomoca przychodzi umiejetnosc czytania. A dokladnie
    zapis w ustawie prawo budowalne http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1994089
    0414
    Jest tam taki zapis art 29 ust2 pkt 16 gdzie bez pozwolenia i
    zgloszenia mozna przeprowadzic montaz wolno stojacych kolektorow
    slonecznych.
    Oczywiscie wielkosc powierzchnia jest niezdefiniowana.
    Natomiast wysokosc posadownie juz jest i w art 30 pkt 3 podpunkt b
    mamy ze do wysokosci 3 m na obiekcie budowlanym nie trzeba zglaszac
    czyli wolnosc.

    Wystarczy wybudowac konstrukcje szkieletowa nie zwiazana z gruntem do
    wysokoscie max 3m pod kolektory sloneczne. O powierzchni takiej jakiej
    chcemy zachowujac stosowny dystans od granicy tak aby nie zabierac
    swiatla sasiadowi jesli lokalizacja jest od strony polnocnej natomiast
    od strony poludniowej sami sobie zacieniacie.
    Kolektory moga byc poukladane na plasko.

  • 4. Data: 2010-12-11 11:40:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Gru, 14:58, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

> [...]
    90414
    > Jest tam taki zapis art 29 ust2 pkt 16 gdzie bez pozwolenia i

    Gdzie Ty tam widzisz 16 pkt? art 29 ma dwa ustepy po 9 / 7 punktow i
    nie ma w nim slowa o kolektorach :)

    [...]
    > Wystarczy wybudowac konstrukcje szkieletowa nie zwiazana z gruntem do
    > wysokoscie max 3m pod kolektory sloneczne. O powierzchni takiej jakiej

    Wszystko OK ale naprawde chcesz budowac zadaszona wiate bez wiazania
    jej z gruntem ? :) Nie odfrunie? ;) Nie zwiazana z gruntem to znaczy
    bez fundamentu. Nawet jej zakotwic nie mozesz w zaden sposob..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-12-13 12:40:33
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 11 Gru, 12:40, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > jej z gruntem ? :) Nie odfrunie? ;) Nie zwiazana z gruntem to znaczy
    > bez fundamentu. Nawet jej zakotwic nie mozesz w zaden sposob..

    Zwiazanie z fundamentem bedzie za pomoca srub, kolkow. Jako tako nie
    bedzie fundamentu zwiazanego na stale z konstrukcja.
    Czyli polaczenie rozlaczne z drugiej strony widze inna mozliwosc
    Czy plyta zelbetonowa jest fundamentem ? Raczej nie, jest dociazeniem
    konstrukcji. Wezmy np reklamy wzdluz drog jako konstrukcje
    wolnostajace. Maja dociazenia w postaci obciaznikow betonowych.
    Fundamentu nie maja a stoja dlugie lata i sie nie przewracaja nie
    lataja targane przez wichury.
    Taka konstrukcje "wolnostjacy kolektor sloneczny": jest tutaj np:
    http://www.dingosolar.com.au/stand-alone-solar-power
    -systems.html

  • 6. Data: 2010-12-13 19:15:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 13:40, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > wolnostajace. Maja dociazenia w postaci obciaznikow betonowych.
    > Fundamentu nie maja a stoja dlugie lata i sie nie przewracaja nie

    Nie mozesz wogole zadnych fundamentow zrobic bo to juz bedzie
    niezgodne z przepisami! Cokolwiek wlejesz / wbijesz w ziemie (ponizej
    poziomu terenu - zapewne gdzies w ustawie jest definicja tego) to juz
    bedzie z nia zwiazane i koniec :) Plyta zelbetowa jezeli ja POLOZYSZ
    na ziemi - nie bedzie fundamentem i nie bedzie zwiazana z gruntem -
    ale jak wybierzesz 10cm ziemi zeby ja tam wlac / osadzic - to juz jest
    zwiazane z gruntem :) Reklamy owszem - sa czasem zwyklymi kraweznikami
    dociazone, ale nic w ziemie nie wchodzi tylko lezy "na" ! Szukaj
    definicji w ustawie ale tak latwo oszukac prawa sie znowu nie da :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-12-13 19:44:51
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 13 Gru, 20:15, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > dociazone, ale nic w ziemie nie wchodzi tylko lezy "na" ! Szukaj
    > definicji w ustawie ale tak latwo oszukac prawa sie znowu nie da :-)

    w ustawach brak definicji fundament. Natomiast zawziecie jest
    przytaczne "trwale zwiazane z gruntem". Jesli trwale tzn
    nierozobieralne. Mozna taka konstrukcje podpiac pod obiekt tymczasowy,
    ale obiekt tymczasowy jest zdefiniowany jako obiekt budowlany ktory
    jasno okresla ze :
    obiekt budowalny to
    a) budynek
    b) budowla
    c) obiekt malej architektury

    czyli mamy budynek widomo zamknieta przestrzen i fundament i dach
    budowla to kazdy obiekt budowlany nie bedacy budynkiem.

    A teraz powracajac do zrodla. Mamy budowle w postaci wolnostojacych
    kolektorow slonecznych na ktore nie trzeba miec pozwolenia ani
    zgloszenia. Justro jade do starostwa to zdam relacje z negocjacji.

  • 8. Data: 2010-12-13 19:55:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 20:44, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    > A teraz powracajac do zrodla. Mamy budowle w postaci wolnostojacych
    > kolektorow slonecznych na ktore nie trzeba miec pozwolenia ani
    > zgloszenia. Justro jade do starostwa to zdam relacje z negocjacji.

    No ale wolnostojace to znaczy takie co je kladziesz i stoja. Jak je
    przykrecisz sruba do fundamentu to juz nie sa wolnostojace bo im
    wolnosc tymi srubami odebrales ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-12-14 13:01:43
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 13 Gru, 20:55, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > No ale wolnostojace to znaczy takie co je kladziesz i stoja. Jak je
    > przykrecisz sruba do fundamentu to juz nie sa wolnostojace bo im
    > wolnosc tymi srubami odebrales ;)
    > pozdr.

    relacja z wizyty w starostwie.

    Po wizycie w starostwie. Okazalo sie ze smietnik moze byc postawiony
    na zgloszenie zgdonie z ustwa z dnia 12 kwietnia 2002 i pozniejszymi
    zmianami tj z dnia 12 marca 2009 o warunkach technicznych jakim
    powinny odpowiadac budynki i ich usytuowanie.
    Wielkosc budynku nie ma znaczenia. Co wiecej mozna zblizyc sie
    bardziej do granicy niz w przypadku budynku gospodarczego.

    Druga sprawa bylo montowanie wolnostajacych koloktorow slonecznych nie
    zwiaznaych trwale z gruntem. Okazlo sie rowniez ze mozna taki obiekt
    pobudowac i to nawet bez zgloszenia i pozwolenia. Jednakze aby miec
    papier potwierdzajacy ze taki obiekt moze stac oraz miec podkladke dla
    ewentualnej kontroli nalezy to rowniez zglosic. Odpowiedz bedze
    wiadoma jaka. Brak obowiazku wydawania zezwolenia.
    Co wiecej w moim przypdaku kolektory moge wyniesc powyzej budynku
    gospodarczego sasiada ktory jest w granicy, aby uzykac wystarczajaca
    ilosc swiatla.

    Temat mysle ze mozna zamknac z mojego pkt widzenia. I jestem z tego
    bardzo zadowlony.
    Kolejny etap ktory uruchomilem w tle bylozapytanie gminy jak wyglada
    sprawa podatku od smietnika oraz od wolnostajacych kolektorw
    sloneczncyh. Info bede mial w poniedzialek.