  • 1. Data: 2009-02-19 20:12:33
    Temat: Wiercenie studni
    Od: CUT <c...@c...pl>

    Witam,

    Mam pytanie, dostałem ofertę wiercenia studni. Kompletnie się na tym nie
    znam. Wykonawca zaproponował 300zl na metr wiercenia. Rura 160.
    Wszystko oprócz pompy i filtra on daje. Czy to dużo czy mało? (cena)

    Zagwarantował, studnia będzie miała wydajność ok 11 m3 na dobę. To dużo
    czy mało? (mycie aut, podlewanie sporego ogrodu)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-19 20:47:53
    Temat: Re: Wiercenie studni
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Mam pytanie, dostałem ofertę wiercenia studni. Kompletnie się na tym nie
    > znam. Wykonawca zaproponował 300zl na metr wiercenia. Rura 160.
    > Wszystko oprócz pompy i filtra on daje. Czy to dużo czy mało? (cena)

    zalezy od regionu i głębokości studni, bo przy głębokości 10m cena znośna
    ale jak woda będzie na 30metrach?
    Moja studnia ma 32m, rownież rura 160 i wyszła mnie z pompą głębionową około
    4-5tyś ale nie pamietam teraz dokładnie.
    Ale i była robiona w "tanim" regionie - wieś w świętokrzyskim i "tanim"
    okresie - 3 lata temu.

    --
    ---
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-02-19 20:55:36
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Mam pytanie, dostałem ofertę wiercenia studni. Kompletnie się na tym
    > nie znam. Wykonawca zaproponował 300zl na metr wiercenia. Rura 160.
    > Wszystko oprócz pompy i filtra on daje. Czy to dużo czy mało? (cena)

    U mnie było tak (lipiec 2008)
    rura 114 - 200 zl/mb

    dodatkowo placę za:
    komora studzienna - 1000 zl
    glowica konczaca rure i mocujaca pompe - 500 zl
    materialy do zainstalowania pompy - 500 zl
    pompa - ok 1900 zl
    filtr w cenie

    > Zagwarantował, studnia będzie miała wydajność ok 11 m3 na dobę. To
    > dużo czy mało? (mycie aut, podlewanie sporego ogrodu)

    Rura 160 na dzialke to duzo, nawt bardzo duzo. Ja dotychczas mam rure
    cal i cwierc i wystarcza.
    Wydajnosc zalezy nie tylko od fi rury, ale tez od filtra, a przede
    wszystkim od zloza wody.
    Jak Ci podal 11 m3 nie robiac dziury w ziemi to pewnie zna mniej
    wiecej jakie sa zloza w okolicy.

    pozdr
    Adam

  • 4. Data: 2009-02-19 21:22:06
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    On 19 Lut, 21:47, "uciu" <g...@i...pl> wrote:
> [...]

    Skad wiesz na jakiej glebokosci masz wode? U mnie wody nie ma do 100m.
    Jak ci beda wiercili glebinowa to niezle zaplacisz.

    Przyjmuje sie srednie dzienne zuzycie wody ok. 150l/osobe/dobe (takie
    zuzycie przyjmuje sie przy obliczaniu wielkosci szamba lub
    oczyszczalni). Zaluzmy ze bedziesz zuzywal 200l/osobe/dzien (50l
    wypijesz albo wyparuje). Daje to od 600 do 1000l na dzien (przyjmijmy
    1000).
    11 m3 to 11000l czyli masz jeszcze 1000l zapasu na mycie samochodu lub
    podlewanie trawnika. Zakladam, ze woda leci ze stalym cisnieniem. Bo
    jesli te 11m3 bedziesz musial lapac po kropelce to problem.

    Pozdrwiam
    Dy

  • 5. Data: 2009-02-19 21:52:27
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Skad wiesz na jakiej glebokosci masz wode? U mnie wody nie ma do 100m.

    nie pisz takich rzeczy - grupowi naukowcy napisza zaraz, że to nieprawda bo
    woda jest wszędzie i płytko
    /żartuję/

> [...]
    > podlewanie trawnika. Zakladam, ze woda leci ze stalym cisnieniem. Bo
    > jesli te 11m3 bedziesz musial lapac po kropelce to problem.

    to masz 10 tysięcy litrów zapasu a nie 1000
    SJS

  • 6. Data: 2009-02-19 21:56:51
    Od: CUT <c...@c...pl>

    Dy pisze:

    > Skad wiesz na jakiej glebokosci masz wode? U mnie wody nie ma do 100m.
    > Jak ci beda wiercili glebinowa to niezle zaplacisz.

    Są jakieś mapy geologiczne terenu. Sąsiad wiercił studnie i mnie też
    namówił.

  • 7. Data: 2009-02-19 22:06:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "CUT" <c...@c...pl> wrote:
> [...]
    >

    > Zagwarantował, studnia będzie miała wydajność ok 11 m3 na dobę. To dużo
    > czy mało? (mycie aut, podlewanie sporego ogrodu)

    Moim zdaniem to mało. Na godzinę wychodzi 460l, zatem najtańsza pompa za
    120zł, która ma chyba wydajność 600l/h zdoła osuszyć tę studnię. Do
    podlewania ogrodu będziesz potrzebował pompy wydajniejszej, jeden zraszacz
    wynurzalny zużywa w godzinę kilkaset litrów. 10 zraszaczy - kilka m3 na
    godzinę. Ale ja nie wyrokowałbym przed wykonaniem studni - może się okazać,
    że wody będzie 30m3.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2009-02-19 22:20:08
    Od: a...@g...com

    On 19 Lut, 23:06, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > godzinę. Ale ja nie wyrokowałbym przed wykonaniem studni - może się okazać,

    Ło jezu - to sa dane potwierdzone w praktyce, czy tak sobie
    strzelasz ? No ja dziekuje za ogrod, jezeli do jego podlewania trzeba
    dziennie kilka tysiecy litrow wody zuzyc :)) Chyba troche Ci sie
    przesadzilo ? Na szybko znalazlem jakas strone:

    http://aquagarden.livenet.pl/deszczownieRurowe.html

    "W naszych warunkach klimatycznych zużycie wody powinno wahać się od
    900 do 1500 m3/ha w ciągu całego sezonu wegetacji."

    Jest tam kilka rodzajow urzadzen nawadniajacych i wychodzi, ze ich
    wydatek wody to maksimum 200m3 / godzine. A Ty chcesz walic pare
    tysiecy litrow / h na przydomowy ogrodek ?? :))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-02-19 22:33:03
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > dziennie kilka tysiecy litrow wody zuzyc :)) Chyba troche Ci sie
    > przesadzilo ? Na szybko znalazlem jakas strone:

    Tesciu kiedyś mierzył i wyszło mu 400l/h na pojedynczy zraszacz.
    Podlewanie trwa ok. godziny, ale zraszaczy jest kilka. Można oczywiście
    podlewać fragmentami...
    Taki zraszacz ciągnie od 150 do 1200l/h.
    http://www.bonita.com.pl/sklep/product_info.php?cPat
    h=22_65&products_id=689

    A nie jest to jakaś wielka fontanna :)

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2009-02-19 22:35:34
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:

> [...]
    > podlewać fragmentami...
    > Taki zraszacz ciągnie od 150 do 1200l/h.

    Aha, i z tego własnie powodu zrezygnowałem z systemu zbierania deszczówki do
    szamba. Miałem taki zamiar, bo wkrótce będę miał kanalizację, a szambo już
    zakopane. Gra niewarta świeczki - miesiąc zbierania wody i wystarczy na 2
    podlewania może :) Prędzej by się sprawdziło jako bufor dla studni.

    --
    Bartek