  • 11. Data: 2009-02-19 22:52:03
    Temat: Re: Wiercenie studni
    Od: "Paweł" <P...@g...pl>

    > Mam pytanie, dostałem ofertę wiercenia studni. Kompletnie się na tym nie
    > znam. Wykonawca zaproponował 300zl na metr wiercenia. Rura 160.
    > Wszystko oprócz pompy i filtra on daje. Czy to dużo czy mało? (cena)
    To nie jest zwykłe dużo. To jest złodziejstwo!! Zobacz jakie są ceny
    http://www.allegro.pl/item556159538_studnie_wierceni
    e_studni_warszawa_i_okolice.html

  • 12. Data: 2009-02-19 23:07:42
    Od: a...@g...com

    On 19 Lut, 23:33, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
    [...]
    > Tesciu kiedyś mierzył i wyszło mu 400l/h na pojedynczy zraszacz.
    > Podlewanie trwa ok. godziny, ale zraszaczy jest kilka. Można oczywiście
    > podlewać fragmentami...
    > Taki zraszacz ciągnie od 150 do
    1200l/h.http://www.bonita.com.pl/sklep/product_info.
    php?cPath=22_65&products_...

    > A nie jest to jakaś wielka fontanna :)

    E no ale zobacz na dane te co pokazalem wczesniej - to sa zalecenia
    nawadniania dla pola - marchewek itp (jest tam pare przykladow:) czyli
    IMHO czegos co ciagnie chetniej wode, niz np. zwykly trawnik czy
    jakies insze ogrodowe roslinki :) I wedlug tych zalecen wystarcza do
    1,5m3 / dobe / 1ha. Czyli do podlania jakiegos duzego ogrodka rzedu
    ~20a powinno wystarczyc 300l wody. Chyba, ze chcesz hodowac rosliny
    bagienne ;))) Moze tesciu leje zwyczajnie za duzo / za dlugo ? Mam
    kumpla ktory ma maly ogrodek rzedu 8x10m z trawnikiem, parunastoma
    malymi choinkami, tujami i parenascie innych zielonych blizej mi
    nieznanych cudacznych roslin, podlewa to raz na tydzien z konewki i
    jakos wszystko rosnie :) Nie wiem, czy gruchniecie paru tys. litrow
    dziennie w czymkolwiek by pomoglo (pomijajac fakt ze takiej ilosci
    wody chyba grunt nie jest w stanie wogole wchlonac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2009-02-20 00:41:55
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > To nie jest zwykłe dużo. To jest złodziejstwo!! Zobacz jakie są ceny
    > http://www.allegro.pl/item556159538_studnie_wierceni
    e_studni_warszawa_i_okolice.html

    Nie sugerowalbym sie cena z Allegro. Co wiesz wiecej niz to ze bierze
    100 zl/mb. Nic. Jak Ci podliczy reszte kosztow to moze wyjsc tyle
    samo. Poza tym skrajnie tanie i skrajnie drogie oferty trzeba
    eliminowac.
    pozdr
    Adam

  • 14. Data: 2009-02-20 06:53:46
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Są jakieś mapy geologiczne terenu. Sąsiad wiercił studnie i mnie też
    > namówił.

    ja tam mapy nie miałem a wode mialem juz na 2-3 metrach.
    Jednak zalezało nam na czystej wodzie z dlatego studnia ma 32m.
    Wody powierzchniowe nie należą do czystych - szczególnie jak u mnie w
    okolicy same pola/nawozy itp
    --
    ---
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-02-20 07:10:40
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    CUT pisze:
> [...]
    >
    > Zagwarantował, studnia będzie miała wydajność ok 11 m3 na dobę. To dużo
    > czy mało? (mycie aut, podlewanie sporego ogrodu)

    111 m to dużo. Nawet jakby bylo 10 razy mniej - tez warto.

    Umowa moglaby byc precyzyjniejsza, mimo ze pewnie wie co
    mówi - jak woda ma byc to bedzie. Moja umowa zakladala,
    ze do 30 m wierca w srednicy 160 mm, 100 zl za metr (3 lata temu).
    Gdyby nie bylo wody, otwór zyskuje nazwe "badawczego", zostaje
    zamkniety i przechodza na standard waski (chyba 110)
    i drozszy, ale umozliwiajacy jazde do 100 m, niestety juz
    z jakimis zgloszeniami w gminie. Za niepotrzebny otwór 160 mm
    nie place, jesli decyduje sie na wiercenie glebokie. Chyba
    ze zrezygnuje - wtedy place cos ok 50 zl i nie mam wody
    za to mam "otwór badawczy" i status sponsora nauki w gminie ...

    Bylo w tym ryzyko studniarza, bo w najgorszym wariancie
    zrobilby za darmo 30 m otworu badawczego, przeszedl obok
    na inna technike i znalazl wode na 32 m... Jednak dobrze
    sie rozejrzal po okolicy i wiedzial, ze woda bedzie.
    Albo wiedzial, ze jak nie bedzie, to bedzie glebooooko.

    Byly jeszcze jakies podpunkty na temat tzw obsypki - niekorzystne
    warstwy ziemi, wymagajace obsypywania otworu piaskiem.
    Wystarczylo sie pomodlic podczas wiercenia, by ten punkt
    nie wszedl do gry.

    Ktos tu niepochlebnie pisal o studni fi=160mm. Otóz jest
    to standard wiercony recznie, tani, bardzo trwaly (rury
    kanalizacyjne) i tani w eksploatacji, bo mozna np wykorzystywac
    pompy membranowe ponizej 100 zl/sztuka. Urobku tyle co nic
    - kilka taczek. Balaganu na dzialce zero.

    Aha - od razu spytaj, jak z zamknieciem studni. Za 200 zl
    dostalem metalowe zamkniecie z kłódka, wbetonowane w wierzcholek
    studni. Teraz, po kilku latach moge spokojnie pomyslec nad jakims
    daszkiem, domkiem, itd. Studnia to delikatna rzecz.

    pozdro
    --
    A S

  • 16. Data: 2009-02-20 07:32:26
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

> [...]
    >

    > Zagwarantował, studnia będzie miała wydajność ok 11 m3 na dobę. To dużo
    > czy mało? (mycie aut, podlewanie sporego ogrodu)

    Zielona Gora - pazdziernik 2008 - rura 160, glebokosc studni 23 m - cena
    180 zl/m

    Piotr

  • 17. Data: 2009-02-20 07:41:55
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    nawadniania dla pola - marchewek itp (jest tam pare przykladow:) czyli
    IMHO czegos co ciagnie chetniej wode, niz np. zwykly trawnik czy

    Jak chcesz mieć _trawnik_ a nie kupki zielonych kłaków, to sorry, ale:
    podlewać, kosić, podlewać, kosić, podlewać na zmianę w sezonie dwa razy
    w tygodniu przez następne XX lat.

    Mi rachunki za wodę w lecie skaczą x3 w stosunku do okresów, w których
    nie podlewam.

    Co do innych ogrodowych roślinek, to jak je odpowiednio dobierzesz
    i wyrosną z wieku dziecięcego, to może się będą utrzymywać nawet
    z samych deszczy, ale akurat trawnik jest najbardziej praco-
    i wodochłonnym elementem ogrodu (no może poza oczkiem wodnym ;)
    Janusz Pawlinka

  • 18. Data: 2009-02-20 07:57:16
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 19 Lut, 23:33, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
    [...]

    Napiszę jak byo u mnie w zeszłym roku. Na działce miałem zbiornik
    wykorzystywany przy budowie- pojemność 3000litrów. Jak podłaczyłemmi wode z
    wodociągów a nie było jeszcze licznika to wykorzystałem to i napełniłem go,
    a tak zdobytą wodę wykorzystywałem do podlewania trawnika- ok 400m.kw. Taki
    zbiornik starczył na przeszło tydzień. Moim zdaniem do podlewania 400m.kw
    trawnika(plus jakies kwiatki, zywopłot) wystarcza 300-400litrów dziennie.

    Krzysiek

  • 19. Data: 2009-02-20 08:20:18
    Od: a...@g...com

    On 20 Lut, 08:41, "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > w tygodniu przez następne XX lat.
    >
    > Mi rachunki za wodę w lecie skaczą x3 w stosunku do okresów, w których

    No ja to wszystko rozumiem ale kolega Bartek sugeruje jakoby studnia
    11m3 / dobe nie wystarczyla - zuzywasz wiecej ? :))) 11m3 * 30 dni =
    330m3 * 4 pln za wode = 1320 pln + jak nie masz podlicznika to +2650
    pln za kanalizacje. Suma: 3970 / miesiac - to by musial byc chyba
    ogrod tropikalny z deszczownica nad cala powierzchnia dzialajaca non
    stop :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2009-02-20 09:21:03
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    pln za kanalizacje. Suma: 3970 / miesiac - to by musial byc chyba
    ogrod tropikalny z deszczownica nad cala powierzchnia dzialajaca non

    No to zależy od tego jaki ma się trawnik...
    Ja mam około 250 m2 podlewany w lecie przez 1,5h co 2-3 dni, powiedzmy
    że zraszacz ma wydajność 400 ltr/h, to w ciągu miesiąca 'schodzi' przy
    12 sesjach podlewczych 7,2 m3 (na sam trawnik).

    Jak trawnik ma np 1250 m2 to jednym zraszaczem 'nie obskoczysz', a
    podlewanie projektuje się tak, by obszary graniczne z różnych zraszaczy
    się nakładały, czyli trza doliczyć z np 20% nadmiaru i wychodzi:

    (1250 m2/250 m2) * 7,2 m3 * (1+20%) = 43,2 m3 czyli 3,6 m3 na sesję.

    Do 11 m3 brakuje sporo, ale jak doliczyć pozostałe roślinki, uzupełnianie
    oczka wodnego, czyszczenie karcherem podjazdu z mchu, mycie auta itp itd,
    to się okaże, że wcale nie jest to jakaś całkowita abstrakcja ;)
    Tyle, że taki pobór nie zdarza się oczywiście każdego dnia - ja (ze względu
    na słabe ciśnienie w instalacji) muszę robić podlewanie ogrodu szeregowo:
    napierw trawnik, drugi - połowa reszty ogrodu, trzeci - druga połowa
    reszty, czwarty - znowu trawnik itp.

    IMHO przy założeniu 1000 m2 ogrodu i trawnika na połowie tej powierzchni
    na 1 sesję podlewania powinno się liczyć jakieś 2-2,5m3 wody (przy suchym
    lecie).

    PS.
    Kanalizacji u nas jeszcze nie zrobili, więc wodociągi kasowały mnie
    po 3,2 zł/m3 za podlewanie
    Janusz Pawlinka