  • 21. Data: 2017-03-09 08:05:11
    Temat: Re: Wiertarka SDS na akumulator
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 08.03.2017 09:57, a...@a...pl wrote:
    > Witam jakiś czas temu kupiłem sobie wiertarkę na akumulator SDS,
    > niestety wspomniana wiertarka to był szajs nad szajsy dobrze że udało mi
    > się oddać ten szmelc. Pytanie gdzie można przetestować taką
    > wiertarkę (lub lepiej wiertarki ) by nie kupić bubla? Jakieś targi
    > gdzieś są może? Wiarygodny test lub lepiej co kupić w miare niedrogiego
    > a jeszcze dobrego. Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia?

    U mnie jak elektrycy pracowali na budowie i jeszcze prądu nie było to
    używali SDSa marki DeWalt 18V z tego co pamiętam. Jak sprawdzałem ile
    takie cudo kosztowało to jedna sztuka prawie 2k zł. :) Mieli kilka
    elektronarzędzi tej marki i wspólny pakiet akumulatorów. Systemowo
    podeszli do sprawy.

    Twierdzili że sprzęt jest OK.
    Tylko że to nie są zabawki do domu. U nich ten sprzęt zarabiał na siebie.

    --
    GreDi

  • 22. Data: 2017-03-09 08:27:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Amatorsko mam SDS na 230V, wiertarko-wkrętarkę udarową 18V i małą
    > wkrętarkę 10,8V. Każda do innych prac.
    ...i mając takie doświadczenia co poleciłeś pytającemu? Bo mój czytnik
    nie sciągnął tego postu

    ToMasz

  • 23. Data: 2017-03-09 09:49:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.03.2017 o 18:10, ąćęłńóśźż pisze:
    > Wiertarka na SDS powinna pobierać powiedzmy 350 wat (obroty + udar) jako dolne
    minimum - jaki wbudowany "niedrogi, a jeszcze dobry" akumulator by to zapewnił?
    > Przy 18 voltach prąd 20 amperów? Jak długo?
    > Nie możesz pracować wiertarką na 230 V + przetwornica + aku powiedzmy samochodowe
    (czy po prostu samochód) lub generator?

    > -----

    Ja powiem coś od siebie
    Firmowo używam Makity 18V i Boscha 36V 3J. Obydwie firmy raczej nie z
    tych tańszych.
    Makita wystarcza do większości prac, na co dzień wierci otwory pod kołki
    6x40mm, ale też używa się ich do przewiertów
    kilkudziesięciocentymetrowych. Do kucia lepiej użyć boscha, ale jak
    trzeba to i makitą się zrobi. Akumulatory przetrwały ok. 5 lat w
    ciężkich warunkach (przechowywane na mrozie w samochodach, rozładowane,
    naładowane, przeciążane itd...). Jak dla mnie bardzo długo. Nowy
    zamiennik akumulatora ok. 200zł.
    Bosch 36V - ta jest równie mocna jak przewodowa 2-kilówka, akumulatory
    mają 8 lat i nadal działają, dzięki niej nie wożę żadnego małego sds'a
    przewodowego.

    Łukasz

  • 24. Data: 2017-03-09 10:07:26
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 09:49, ddddddddddddd pisze:

    > Ja powiem coś od siebie
    > Firmowo używam Makity 18V i Boscha 36V 3J. Obydwie firmy raczej nie z
    > tych tańszych.

    Dla uzupełnienia:
    Makita coś takiego (łącznie używałem trzech modeli tego typu, wszystkie
    mają tą samą moc i nadają się do codziennej pracy na budowie):
    http://image.ceneo.pl/data/products/27807098/i-makit
    a-18-0-v-bhr-241-rfj-bhr241rfj.jpg
    Bosch bodajże GBH36V-LI 3J, mocniejszy od makity, ale każdy i tak wolał
    wziąć makitę, bo dużo lżejsza. Boscha używamy do przewiertów - jak on
    nie dawał rady, to i przewodówka 2-26 też nie dawała rady - trzeba było
    wyciągać SDS-Max'a.
    Do otworów 10-12 i to nie w betonie to Makita będzie wystarczająca

    Łukasz

  • 25. Data: 2017-03-09 17:20:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-03-09 o 08:27, ToMasz pisze:

    > ...i mając takie doświadczenia co poleciłeś pytającemu? Bo mój czytnik
    > nie sciągnął tego postu

    do "czasem wywiercić 4 otwory fi 10-12 mm, czasem jest tylko
    pustak a czasem cegła" - poleciłem wiertarkę udarową. Ze względu na
    większą poręczność i wszechstronność.
    Zdecydowanie najczęściej jej używam. Mam akurat AEG BSB 18STX.

    Ale dalej już czytam "Tę co kupiłem zachwalał kolega po fachu..."
    Więc teraz to już zwątpiłem, czy "do 4 otworów w pustaku" czy jednak
    zarabia na siebie.

    zdrówko

    --
    Irokez