  • 1. Data: 2016-09-10 18:53:33
    Temat: Więżba
    Od: "Pawel_M" <p...@w...pl>

    Prosze o doradę.

    Domek parterowy o wym. 14x13.9.
    Postawione ściany z ceramiki tzw. beczka i zalany strop gr. 15cm zbrojony,
    z wiencem.
    Majster pozostawil wypuszczone kotwy do osadzenia więźby.
    Dwa tygodnie temu na stropie wylozyl styropian 10 cm i zalał to betonem gr.
    4-5 cm (bez moej wiedzy i kierownika).
    Tlumaczyl tym, że lepiej teraz ocieplić i wylac bo jest dojcie a po
    zalozeniu dachu bylby klopot.
    Patrze obecnie a beton- wylewka jest cala popekana i to bardzo.
    Moje pytanie czy na zalozony styropian i wylewke 5 cm moze ulozyc teraz
    więżbe dachową?
    Czy powinien najpierw ulozyc dach i dopiero o jego zakonczeniu dokonac
    ocieplebia stropu?
    W/g mnie gdyby teraz ukladal drewno - platwie na tym styropianie to przecież
    on sie pougina, czy mam racje?
    Ponadto caly strop razem z tym styropianem nasiąkl wodą.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2016-09-10 21:21:43
    Temat: Re: Więżba
    Od: r...@g...com

    W dniu sobota, 10 września 2016 18:53:26 UTC+2 użytkownik Pawel_M napisał:
> [...]
    > Majster pozostawil wypuszczone kotwy do osadzenia więźby.
    > Dwa tygodnie temu na stropie wylozyl styropian 10 cm i zalał to betonem gr.

    10cm styropianu to mam nadzieję nie jedyne ocieplenie od góry? Bo jak tak, to
    kompletnie do dupy.

  • 3. Data: 2016-09-10 21:32:04
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Majster pozostawil wypuszczone kotwy do osadzenia więźby.
    > Dwa tygodnie temu na stropie wylozyl styropian 10 cm i zalał to betonem gr.
    Kto za ten styro zapłacił?

  • 4. Data: 2016-09-10 23:10:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > on sie pougina, czy mam racje?
    > Ponadto caly strop razem z tym styropianem nasiąkl wodą.

    jakies fotki zapodaj

    b.

  • 5. Data: 2016-09-10 23:23:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 10 września 2016 23:10:00 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > jakies fotki zapodaj

    Człowiek buduje dom. Kasy worek na to wydaje, może i tej należącej do banku i pisze
    że majster bez jego wiedzy z 10m3 styro położył gdzieś tam i betonem zalał.
    Tak z grubsza licząc to sam materiał z 2 tysie będzie
    I ani inwestor ani kierbud nic o tym nie wiedzą
    Dla mnie szok.
    No chyba ze chciał taniej( ;) ) i zlecił zakup materiałów wykonawcy i tego nie
    kontrolował.

  • 6. Data: 2016-09-11 01:32:39
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 10.09.2016 23:10, Budyń wrote:

    > jakies fotki zapodaj

    tak fotki

  • 7. Data: 2016-09-11 07:15:01
    Od: "Pawel_M" <p...@w...pl>

    Budyń wrote:

    > jakies fotki zapodaj

    Co ta fota da, yyle ze zobaczymy wymurowany parter budynku z zalanym
    stropem.

    Przecież kazdy z nas widzial wymurowany parter, a na nim zalany strop z
    wypuszczonymi kotwami dla wiezby.
    To bylo wykonane z dwa miesiace temu. Dwa tygodnie temu majster ulozyl na
    calej powierzchni stropu i tu tez gdzie ma być polozona wieźba stryropian i
    to zalal betonem (nie zamykajac na bokach styropianu), wyglada to tak jakby
    byla druga plyta ale cieniutka i spekana.

    Najwazniejsze dla mnie czy na te wylewki i ocieplenie mozna polozyc teraz
    wiezbe czy nie. W/g mojego rozumowania to nie. Trzeba to zerwac i dopiero po
    ulozeniu wiezby mozna przystapic do ocieplania (zgodnie zprojektem).
    Czekam na kierownika jak wroci z urlopu, to ciekaw jestem co on powie na to.

    Nadmieniam, że zlecilem wykonanie domu z materialami wykonawcy - do
    rozliczenia.
    Jesli bedzie konieczne to te foty wstawie.

  • 8. Data: 2016-09-11 09:18:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 07:15:04 UTC+2 użytkownik Pawel_M napisał:

    > Najwazniejsze dla mnie czy na te wylewki i ocieplenie mozna polozyc teraz
    > wiezbe czy nie.

    nie za bardzo wiemy co to znaczy polozyc wiezba na wylewke - przeciez to kompletnie
    rozne elementy budynku. Dlatego daj fotki, rzuty i przekroje z projektu.
    Podejrzewam ze mozesz miec racje ze cos tam zaszło nie halo, ale tak naprawde nie
    wiemy co i gdzie mialo byc.

    b.

  • 9. Data: 2016-09-11 09:19:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 07:15:04 UTC+2 użytkownik Pawel_M napisał:
    > Nadmieniam, że zlecilem wykonanie domu z materialami wykonawcy - do
    > rozliczenia.

    a jak sie zabezpieczyles zeby nie kupowal najdrozszych?

    b.

  • 10. Data: 2016-09-11 11:04:07
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 11.09.2016 07:15, Pawel_M wrote:

    > Co ta fota da, yyle ze zobaczymy wymurowany parter budynku z zalanym
    > stropem.

    Następny, który chce żeby mu wróżyć z fusów.
    Dawaj te foty przed tym styropianem i po nim i kawałek projektu.