  • 21. Data: 2016-09-11 19:26:06
    Temat: Re: Więżba
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 19:12:40 UTC+2 użytkownik Pawel_M napisał:

    > Ty kolego nie czytasz to co sie pisze.
    > Pytam wyraznie:
    > "Czy ja rozebrac ?
    > A moze w tych miejscach co bedzie ukladana wiezba wyciąc stropian"
    I mamy wywróżyć że Tobie o murłate chodziło? Z Twoich chaotycznych postów nie
    wynikało że i od murłatą bezie styro/ Pisałeś o elementach więźby, płatwach itp.
    > Tak więc dziekuję Ci za "fachową" poradę ;->.
    A nie ma za co. I nie napinaj się tak tylko jak oczekujesz porady to pisz precyzyjnie
    a najlepiej dodaj fotki i skan projektu.
    Szklane kule nie wszystkim działają.

  • 22. Data: 2016-09-11 19:38:27
    Od: "Pawel_M" <p...@w...pl>

    Kris wrote:
> [...]

    > A nie ma za co. I nie napinaj się tak tylko jak oczekujesz porady to
    > pisz precyzyjnie a najlepiej dodaj fotki i skan projektu.

    Nie lubie jak ktos fantazjuje, tak jak to Ty robisz. Wiesz, że dzwonia , ale
    nie wiesz w ktorym kościele.

    Na moje pytanie nalezalo odpowiedziec krotko:
    Na stryropianie nie kladz wiezby to jest wbrew sztuce budowlanej.
    Natomiast jesli chcesz precyzyjnych podpowiedzi odnosnie twojego domu,
    podeslij przekroje z projektu.
    Tyle i az tyle.

  • 23. Data: 2016-09-11 20:40:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 18:21:00 UTC+2 użytkownik Pawel_M napisał:

    > Etam, koledzy (Janusz, Borys) ktorzy jak widac znaja sie na budownictwie,
    > wypowiedzieli sie fachowo i dla nich projekt byl zbedny.

    moze oni wiedzą czy masz sciane kolankową, wygląda na to ze nie masz. Jesli nie masz
    to jak wygląda poddasze - murłata na płycie,dach od razu z płyty? Tak nikt nie robi
    bo to troche bez sensu. Chyba ze poddasze nieużytkowe - wtedy całe to ocieplenie z
    wylewką jest bez sensu.
    Sorry , ale nie wymyslimy co autor mial na mysli - poza tym ze murlata na styropianie
    lezec nie moze.

    b.

  • 24. Data: 2016-09-11 20:49:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 19:38:33 UTC+2 użytkownik Pawel_M napisał:
    .
    > Tyle i az tyle.

    Ok
    Powodzenia życzę.
    I zdrowia przede wszystkim.

  • 25. Data: 2016-09-11 21:23:18
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 11.09.2016 19:38, Pawel_M wrote:

> [...]
    > Na stryropianie nie kladz wiezby to jest wbrew sztuce budowlanej.
    > Natomiast jesli chcesz precyzyjnych podpowiedzi odnosnie twojego domu,

    To jest kolejny przykład głupoty ludzkiej podczas budowy własnego domu.
    1. Brak nadzoru
    2. Brak aktualnych zdjęć
    3. Materiały kupuje wykonawca, to jest komedia :-)
    4. Jest mądrzejszy od wszystkich :-)

    Ale to jest pierwsza okazja aby zakupić materiały na paragon za 2-3k i w
    rozliczeniu nimi w wykonawcę :-)

  • 26. Data: 2016-09-11 23:05:03
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Pawel_M pisze:

> [...]
    > wyglada to tak jakby byla druga plyta ale cieniutka i spekana.
    >
    > Najwazniejsze dla mnie czy na te wylewki i ocieplenie mozna polozyc
    > teraz wiezbe czy nie. W/g mojego rozumowania to nie. Trzeba to zerwac i
    > dopiero po ulozeniu wiezby mozna przystapic do ocieplania (zgodnie
    > zprojektem).
    > Czekam na kierownika jak wroci z urlopu, to ciekaw jestem co on powie na
    > to.
    >
    > Nadmieniam, że zlecilem wykonanie domu z materialami wykonawcy - do
    > rozliczenia.
    > Jesli bedzie konieczne to te foty wstawie.

    Kwestie są trzy.

    Po pierwsze - czy można więźbę położyć na izolację z wylewką. Na mój
    rozum niespecjalnie, napór wiatru może cienka i niezbrojoną wylewkę
    skruszyć, izolację zgnieść - i cała więźba się pokrzywi. Rozwiązanie
    proste - wyciąć bruzdy w wylewce, wyciąć izolację, posadzić więźbę jak
    trzeba. Niech majster za friko z bruzdownicą pogania.

    Po drugie - czy dziesięć centymetrów styropianu za izolację stropu od
    nieizolowanego poddasza wystarczy - no to ja nie wiem...

    Po trzecie - co to znaczy "popękana wylewka"? Majster nie wie ze zaprawy
    cementowej nie można zrobić zbyt tłustej bo popęka? Odliczyć mu z
    kosztorysu materiały i robociznę, może jak parę tysi do tyłu wyjdzie to
    zacznie myśleć (a może za dużo wymagam?).

    --
    Darek

  • 27. Data: 2016-09-12 07:28:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 21:23:21 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Ale to jest pierwsza okazja aby zakupić materiały na paragon za 2-3k i w
    > rozliczeniu nimi w wykonawcę :-)
    Tak ok 7 tys tam poszło w błoto pewnie
    U człowieka prawdopodobnie zmarnowali ciężarówkę styropianu i dwie gruszki betonu a
    to dopiero początek budowy przecież

  • 28. Data: 2016-09-12 12:28:30
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 12.09.2016 07:28, Kris wrote:

    > Tak ok 7 tys tam poszło w błoto pewnie
    > U człowieka prawdopodobnie zmarnowali ciężarówkę styropianu i dwie gruszki betonu a
    to dopiero początek budowy przecież

    Więc trzeba styropian odkupić na paragon lub fakturę i jak przyjdzie
    rozliczenie to zapłacić tym paragonem w rozliczeniu.

  • 29. Data: 2016-09-12 15:43:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 20:40:40 > Sorry , ale nie wymyslimy co autor mial
    na mysli - poza tym ze murlata na styropianie lezec nie moze.
    Biorąc pod uwagę tylko kwestie izolacji to pomysł niegłupi.
    Bo jeśli dobrze zrozumiałem chaotyczny opis autora wątku to ma tak: strop, z wieńca
    wypuszczone szpilki(szpilki więc z 40cm wystają pewnie skoro przechodzą przez styro i
    beton i jeszcze murłate trzeba przykrecić.), na to 10cm styro i 5 cm betonu.
    Takie coś fajnie likwiduje mostek w okolicach murłaty- bo stryro na ścianie łączy się
    ze styropianem na stropie i jest szczelny termos.
    Może taka koncepcja majstrowi przyświecała.
    Pomijam kwestie sensownego mocowania murłaty i i więźby bo ja takiej możliwości nie
    widzę. Ale może majster jakieś rozwiązanie znalazł;)
    Pewnie rozwiązanie jest w projekcie ale autor watku uważa ze skany projektu są nam
    zbędne.

  • 30. Data: 2016-09-12 18:38:56
    Od: KIKI <n...@e...il>

    Wątpię, że konstrukcja dachu leży sobie na stropie.
    Po to potrzebne są kartki z projektu i zdjęcia.