  • 11. Data: 2010-04-24 07:27:26
    Temat: Re: Wiezba do oceny
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    robercik-us pisze:

    > Daje deskowanie i majster zostawił piec cm, bo mam troche styroduru. Ten
    > styrodur tam wlozymy i bedzie git. Miedzy szczyty, a deskowanie.
    > Ostatnia krokiew nie bedzie oparta na szczycie :)

    Aha... i jeszcze jedno.
    Okapy majster od razu zrobi - już mam boazerię. To będzie nadbitka w
    takim kolorze jak te krańcowe krokwie.
    Zatem myślę, że ocieplenie zewnętrznych murów dociągniemy aź do samej
    boazerii i zbiegnie się z tym styrodurem, który damy od góry na szczyty.
    Jeszcze jedno, co zwróciło moją uwagę i tu też proszę o opinie.
    Obudowanie murłaty cegłami od zewnątrz. To chyba raczej dobrze :-). ???
    Majster mówi, że nie wszyscy to robią. Czy w takim razie trzeba będzie
    dawać jakieś ocieplenie między te cegły, a murłatę, czy ocieplenie
    zewnętrzne - dociągnięte do nadbitki - wystarczy?

    Co do ekipy, to majster robi całość stanu surowego, zatem to on kładzie
    dachówki na tej więźbie, którą teraz zrobił :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 12. Data: 2010-04-24 08:14:04
    Od: M <M...@w...pl>

    robercik-us pisze:

    > Jeszcze jedno, co zwróciło moją uwagę i tu też proszę o opinie.
    > Obudowanie murłaty cegłami od zewnątrz. To chyba raczej dobrze :-). ???

    IMHO trochę za wysoko te cegły. Będą dochodziły do szczeliny
    wentylacynej (czyli temperatura zewnętrzna). Możesz jeszcze obciąć pod
    skosem te pustaki i położyć na nich styropian jak na szczytach.
    Lepiej dać płytę styropianu - to nie musi być mocne.

    Możesz też wymurować wyżej ścianki działowe (oczywiście nie pod sam
    dach). Będziesz miał lepszą izolację akustyczną pomiędzy pokojami.
    Jedyna rzecz to to, że będziesz musiał je potem przykryć dookoła wełną
    (jeśli zrobisz docieplenie poddasza na płasko.

    M.

  • 13. Data: 2010-04-24 08:49:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    M pisze:

    > IMHO trochę za wysoko te cegły. Będą dochodziły do szczeliny
    > wentylacynej (czyli temperatura zewnętrzna). Możesz jeszcze obciąć pod
    > skosem te pustaki i położyć na nich styropian jak na szczytach.

    Słuszna uwaga... dzięki :-)

    > Możesz też wymurować wyżej ścianki działowe (oczywiście nie pod sam
    > dach). Będziesz miał lepszą izolację akustyczną pomiędzy pokojami.

    Ścianki robię do jętek. Wyżej chyba nie ma sensu...?

    > Jedyna rzecz to to, że będziesz musiał je potem przykryć dookoła wełną
    > (jeśli zrobisz docieplenie poddasza na płasko.

    Poddasze chcę ocieplić w taki sposób, że pod kalenicę położę wełnę
    między krokwie, a drugą warstwę już tylko na skosach i potem na suficie.
    Sama przestrzeń pod dachem będzie ocieplona słabiej, ale mrozu tam też
    nie będzie :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 14. Data: 2010-04-24 14:12:45
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > krokwie, a drugą warstwę już tylko na skosach i potem na suficie. Sama
    > przestrzeń pod dachem będzie ocieplona słabiej, ale mrozu tam też nie

    wmiarę dobrze to masz przemyślane, ja niestety musialem sie uczyc na bledch
    majstrów
    ale jak to mowi
    budowlane porzekadło że pierwszy dom należy oddać wrogowi, drugi wznosi się
    dla przyjaciela, a dopiero trzeci - ostatni - buduje dla siebie.

    teraz bylbm sporo mądrzejszy :)

  • 15. Data: 2010-04-24 17:39:10
    Od: M <M...@w...pl>

    robercik-us pisze:

    > Słuszna uwaga... dzięki :-)

    > Ścianki robię do jętek. Wyżej chyba nie ma sensu...?

    Ma sens ze względu na akustykę. Wełna to wełna (chyba, że położysz np.
    ROCKTON). Dźwięk to nie światło i ugina się :-)

> [...]
    > między krokwie, a drugą warstwę już tylko na skosach i potem na suficie.
    > Sama przestrzeń pod dachem będzie ocieplona słabiej, ale mrozu tam też

    No właśnie. Będziesz miał na suficie tylko jedną warstwę wełny, czyli
    akustycznie słabo to izoluje. Chyba, że zostawisz wejście na strych i
    potem wrzucisz tam wszystką wełnę, która ci została.

    A dlaczego nie robisz na poziomo?

    M.

  • 16. Data: 2010-04-24 19:03:24
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    M pisze:

    > Ma sens ze względu na akustykę. Wełna to wełna (chyba, że położysz np.
    > ROCKTON). Dźwięk to nie światło i ugina się :-)

    Nie wiem czy wiesz. ale właśnie wełna mineralna jest bardzo dobrym
    izolatorem akustycznym :-).

    > A dlaczego nie robisz na poziomo?

    Mam zamiar dac piętnastkę między krokwie, a drugą warstwę - dziesiątkę
    skośnie w poziomych pasach w skosie poddasza pod tą pierwszą, ale nad
    sufitem tę drugą chcę położyć właśnie poziomo - mogę tam dać nawet
    więcej :-) np. piętnastkę :-)...

    To będzie wystarczająca izolacja tak termiczna, jak i akustyczna :-).

    Reżyserkę - bo coś takiego też mam przewidziane w domu - też zamierzam
    wytłumić właśnie wełną mineralną. To się sprawdza :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 17. Data: 2010-04-24 20:19:02
    Od: M <M...@w...pl>

    robercik-us pisze:

    > Nie wiem czy wiesz. ale właśnie wełna mineralna jest bardzo dobrym
    > izolatorem akustycznym :-).

    To dlaczego są specjalne gatunki wełny do izolacji akustycznej?

> [...]
    > skośnie w poziomych pasach w skosie poddasza pod tą pierwszą, ale nad
    > sufitem tę drugą chcę położyć właśnie poziomo - mogę tam dać nawet

    A dlaczego nie wszystko na poziomo? Pytam przez ciekawość. Trzeba wtedy
    obłożyć wełną wystające ściany i komin a z drugiej strony jest mniejsza
    powierzchnia do docieplenia (i lepsza izolacja akustyczna lekkich stropów).

    > To będzie wystarczająca izolacja tak termiczna, jak i akustyczna :-).

    W to nie wątpię.

    M.

  • 18. Data: 2010-04-24 20:59:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    M pisze:
    > robercik-us pisze:

    > To dlaczego są specjalne gatunki wełny do izolacji akustycznej?

    Po prostu marketing... i tyle :-)

    > A dlaczego nie wszystko na poziomo? Pytam przez ciekawość. Trzeba wtedy
    > obłożyć wełną wystające ściany i komin

    Wydaje mi się, że komina już tu nie trzeba jakoś specjalnie obkładać...
    ciepło z niego ogrzeje stryszek :-)...
    Stryszek będzie trochę bardziej docieplony, a to może mieć znaczenie dla
    składowania jakichś gratów, których nie ma gdzie wsadzić :-)

    a z drugiej strony jest mniejsza
    > powierzchnia do docieplenia (i lepsza izolacja akustyczna lekkich stropów).

    Izolacja akustyczna pomieszczeń użytkowych, takich jak sypialnia nie
    jest aż tak istotna, chociaż uważam, że piętnastka wełny w zupełności
    wystarczy jako izolator, ale chodzi mi głównie o to, by stryszek nie był
    zbytnio narażony na czynniki atmosferyczne - tu, w górach, klimat jest
    raczej ostry :-).

  • 19. Data: 2010-04-24 21:41:42
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    a jaką masz wysokośc w tej chwili od podłogi do płatwi?

  • 20. Data: 2010-04-24 22:35:54
    Od: "Krzysztof Hancewicz" <h...@p...onet.pl>

    Więźby to się raczej nie czepiaj.
    Pytanie mam inne - co to za deski są tu (w murze):
    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WiezbaDachowa#
    5463397354560864242