  • 21. Data: 2010-04-25 00:25:44
    Temat: Re: Wiezba do oceny
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Czolem :-)
    >
    > Majster wlasnie zrobil wiezbe - dzis przyjechalem na budowe i zrobilem
    > troche fotek.
    > Prosilbym Was o lookniecie na ten moj przyszly dom i ocene, czy wg Was
    > wiezba jest ok?
    > Nie bardzo wiem co mam pstrykac :-).
    >
    > http://picasaweb.google.pl/robercikus/WiezbaDachowa#
    >
    > pozdr.
    > robercik-us
    Ogolnie wiezbe masz zrobiona niezle, podziwiam dokladnosc dociec zamkow i ze
    wyglada to prosto.

    Znalazlem kilka bledow z ktorych najawzniejsze to:

    Za male zaciecie krokwi na murlacie (ja to nazywam zamkiem) widoczne na
    zdjeciu nr 10. Tam powierzchnia styku nacisku krokwi na murlate jest za mala i
    trzeba ja powiekszyc. Dwie krotkie deseczki postawic na murlacie po obu
    stronach krokwi i skrecic je z krokwia dwoma srubami fi 12 mm. Zaciecie krokwi
    powinno byc bodajze 1/4 wysokosci krokwi. Prawdopodobnie powstaly niewielkie
    odchylki murarskie w poziomach. Ale poprawa tego bylaby bardzo pracochlonna
    wiec nalezy to tylko wzmocnic.

    Dach jest krokwiowo - platwiowy z elementami dachu jetkowego. Na zdjeciach 20
    i 21 jest widoczna platwia o dosc duzej dlugosci, szacuje ja na 5 metrow. Na
    niej leza 4 krokwie. Ona powinna byc w srodku podparta slupkiem; obawiam sie,
    ze pod obciazeniem sniegiem moze sie widocznie uginac. Byc moze przekroj
    platwi jest na tyle duzy, i jest wykonana z odziomka, ze to ugiecie bedzie
    pomijalnie male.

    Na zdjeciu nr 16, maly daszek; dwie (gorne) krokiewki powinny byc spiete
    jetka. Kawalek deski pracujacy na rozciaganie przejmie sily poziome i
    uniemozliwi niewielkie bo niewielkie ale wyginanie sie belek krawedziowych.

    W kazdym razie majster jest dobry i godny polecenia.

    Pzdr.
    Tornad

  • 22. Data: 2010-04-25 08:12:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To dlaczego są specjalne gatunki wełny do izolacji akustycznej?

    Bo sa ludzie którzy to kupią i są skłonni za to zapłacić. Masz jeden wyrób
    np papę i malujesz na tym "antyradonowa" i juz masz drugi wyrób troche
    droższy, a znajdziesz klienta który to kupi. I powiem wiecej, dzieki temu ze
    to kupi w odpowiednio wyższej cenie bedzie zdrowszy - wiara czyni cuda :-)

    b.

  • 23. Data: 2010-04-25 08:27:16
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Krzysztof Hancewicz pisze:
    > Więźby to się raczej nie czepiaj.
    > Pytanie mam inne - co to za deski są tu (w murze):
    > http://picasaweb.google.pl/robercikus/WiezbaDachowa#
    5463397354560864242

    Podpórka pod nadproże :-).
    Jak już mur dobrze zwiąże, to te deski się wyjmie i tyle. To są
    działówki i żadnych obciążeń przenosić nie będą. Zresztą tu jeszcze nie
    są skończone. Teraz jest ciut wyżej wymurowane.
    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WiezbaDachowa#
    5463988704455898818

  • 24. Data: 2010-04-25 09:21:59
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Tornad pisze:

    > Ogolnie wiezbe masz zrobiona niezle, podziwiam dokladnosc dociec zamkow i ze
    > wyglada to prosto.

    Dzięki Tornad :-)
    Wiedziałem, że mogę na Ciebie liczyć...

> [...]
    > odchylki murarskie w poziomach. Ale poprawa tego bylaby bardzo pracochlonna

    Słusznie. Sam się temu przyglądałem, ale nie bardzo wiedziałem jak do
    tego podejść. Powiem chłopakom, żeby zrobili jak mówisz. Ta część dachu
    ma nachylenie 35 stopni, zatem nie jest za stromy i te deszczółki
    powinny znacząco wzmocnić te zaciosy. Majster po prostu najwidoczniej
    łapał poziom, bo uciekło mu ze dwa cm w czasie murowania i stąd ten za
    mały zacios.

> [...]
    > platwi jest na tyle duzy, i jest wykonana z odziomka, ze to ugiecie bedzie

    Te belki mają przekrój 18 x 18 cm, a odległość między punktami podparcia
    to 475 cm.

    > Na zdjeciu nr 16, maly daszek; dwie (gorne) krokiewki powinny byc spiete
    > jetka. Kawalek deski pracujacy na rozciaganie przejmie sily poziome i
    > uniemozliwi niewielkie bo niewielkie ale wyginanie sie belek krawedziowych.

    Jętek jeszcze nie nabili - będą to robić w najbliższych dniach. Chcieli
    po prostu założyć więźbę jeszcze przed postawieniem ścianek działowych
    na poddaszu. Teraz już roboty murarskie są na ukończeniu i chłopaki
    przechodzą do dalszych prac nad więźbą :-). Podziwiam ich, bo są
    niesamowicie zorganizowani i mają sporo spraw doskonale przemyślanych -
    żeby było prosto, tanio i praktycznie :-).

    Powiedzieli mi, że ścianki działowe by im przeszkadzały w montowaniu
    krokwi, a z kolei jętki by im przeszkadzały przy murowaniu działówek,
    zatem najlepiej wykonać więźbę - murłaty, krokwie, płatwie, potem
    wymurować działówki, a na końcu nabić jętki... i słusznie :-).

    > W kazdym razie majster jest dobry i godny polecenia.

    Ekipa jest the best, ale nie chcą, żeby ich polecać, bo mają roboty już
    na cały przyszły rok i jak ktoś bardzo napiera, to mogą go ewentualnie
    na dwunasty zapisać :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 25. Data: 2010-04-25 12:30:06
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Nie bardzo wiem co mam pstrykac :-).

    tak zapytam z innej beczki bo domek na fajny wyglada.
    ile toto ma m2 powierzchni i czy znasz szacunkowe koszty wybudowania
    sie(tak ogolnie powiedzmy do stanu developerskiego :)

    ja teraz ostro mysle nad budowaniem sie i zbieram info :)
    dzieki i powodzenia w dalszej budowie :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 26. Data: 2010-04-25 12:53:16
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > tak zapytam z innej beczki bo domek na fajny wyglada.
    > ile toto ma m2 powierzchni

    Uzytkowej 138,5 - tak wynika z projektu, ale po podlodze jakies 2 x po
    ok 85 :-)
    To projekt z archonu 'Dom w Tamaryszkach 2' po pewnych modyfikacjach -
    glownie uproszczenia.

    i czy znasz szacunkowe koszty wybudowania
    > sie(tak ogolnie powiedzmy do stanu developerskiego :)

    Zalozylem budzet na jakies 320 tys nie liczac kosztu dzialki
    To w tutejszych warunkach raczej realna kwota. W miescie, czy w ogole w
    innym terenie koszt bylby wyzszy :-)

    > ja teraz ostro mysle nad budowaniem sie i zbieram info :)
    > dzieki i powodzenia w dalszej budowie :)

    Dzieki :-)

  • 27. Data: 2010-04-25 15:26:27
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    robercik-us pisze:

> [...]
    > działówki i żadnych obciążeń przenosić nie będą. Zresztą tu jeszcze nie
    > są skończone. Teraz jest ciut wyżej wymurowane.

    Ale w scianach zewnetrznych tez masz deski nad otworami -> fot 29.
    A gdzie zbrojenie? Wolno tak?
    --
    A S

  • 28. Data: 2010-04-25 16:43:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Andrzej S. pisze:

    > Ale w scianach zewnetrznych tez masz deski nad otworami -> fot 29.
    > A gdzie zbrojenie? Wolno tak?

    A wolnoć Tomku... :-DD

    Nadproża w ścianach nośnych są wszystkie zazbrojone. Nad dużymi otworami
    jest normalna belka, nad małymi mniejsza belka zrobiona w ten sposób, że
    na desce - która była jako podpórka, majster postawił dwie cegły
    modularne 9 cm, co przy maxach 29 z których mam mury zewnętrzne,
    pozwoliło na uzyskanie w środku 11 cm. Tam majster włożył zbrojenie i
    wlał beton :-). Desek nie trzeba było, bo za szalunek robią te cegły
    :-). Mniej roboty, a belka o wymiarach 11 x 22 nad oknem w zupełności
    wystarczy zwłaszcza, że o kilkadziesiąt cm wyżej jest wieniec, który
    zresztą też w ten sam sposób został zaszalowany. Ten pas jaśniejszych
    cegieł znaczy miejsce, gdzie jest wieniec - to akurat cegła pełna.

    Klasyczne belki są jedynie w nadprożach bramy garażowej i drzwi tarasowych.

  • 29. Data: 2010-04-25 17:18:51
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Ale w scianach zewnetrznych tez masz deski nad otworami -> fot 29.
    > A gdzie zbrojenie? Wolno tak?
    > --
    > A S

    Wtrace sie.
    To jest bardzo sprytna i prosta matoda szalowania i budowy nadproza. Odwaze
    sie nazwac ja polska gdyz w Hameryce tego nie znali i musialem ich uczyc. Sam
    nauczylem sie tego w okolicach Florynki kolo Krynicy, gdzie przed laty mialem
    praktyke budowlana.
    Zatem uklada sie gruba deche na sciankach bocznych ale nie tak, jak to jest
    na fotografii; murarze tu poszli na latwizne. Decha powinna byc przygotowana w
    ten sposob, ze jej konce powinny byc ociosane czy sciete pod jaknajmniejszym
    katem powiedzmy 30 stopni. Ale nie do zera tylko pozostawia sie okolo 1 cm
    nienaruszone krawedzie czyli konce tej dechy. I na tych scieciach sie ja
    kladzie na sciankach. Dzieki temu ona lezy prawie na poziomie krawedzi
    scianek, scisle okolo 1 cm powyzej czyli dokladnie tyle ile trzeba - o grubosc
    fugi.
    I teraz na tej desce muruje sie dwa murki jeden od wewnatrz a drugi licujacy z
    plaszczyzna frontowa sciany. Lecz nie z calych ksztaltek ceramicznych tylko te
    ksztaltki powinny byc przeciete wzdluz tak aby po nich pozostala tylko czesc
    licowa. Czesto robi sie je z cegly ustawiajac je na sztorc lub
    poziomo "szostka". W ten sposob uzyskuje sie wewnatrz przyszlego nadproza
    pusta rynne, w ktorej uklada sie zbrojenie i te rynne zalewa mocna zaprawa
    cementowo piaskowa, lub normalnym betonem.
    I potem kazdy sie dziwuje jak to jest, ze mur z zewnatrz i od srodka wyglada
    jak by byl wymurowany z calych cegiel i niezazbrojony a tymczasaem on ma
    wewnatrz mocna belke, ktora jest tylko z obu stron zamaskowana ceglami.
    I to jest mocne, trwale i w porownaniu z normalnymi wylewanymi w szalunku
    belkami, ma o wiele lepsze parametry izolacyjne.
    Pzdr.
    Tornad

  • 30. Data: 2010-04-25 19:05:19
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    amir pisze:
    > a jaką masz wysokośc w tej chwili od podłogi do płatwi?
    Uuuu... nie wiem tego za bardzo...
    ale tak na oko gdzieś ze 2,80 m...
    :-)