  • 1. Data: 2010-05-15 19:15:33
    Temat: Winorośl albo nie...
    Od: "Ponury" <k...@w...pl>

    Witam!

    Poproszę o pomoc.
    Szukam nazwy aby móc zakupić winorośl, która przetrwa polskie zimy.
    Posadziłem już dwukrotnie kilka odmian, które teoretycznie powinny wytrzymać
    i nic! Klops! Kompletny kotlet!
    Mieszkam w centrum Polski, działka ciągle słabo osłonięta: byłe pole.
    Wiem, widziałem i jadłem winorośl o małych fioletowych kulkach i dużych
    pestkach, taką co to rosła na ścianie,płocie w ogrodzie babcinym i była
    jadalna ;-)
    Jak dłużej poleżała to pachniała winem ;-)))
    Za diabła nie wiem jak ona się nazywa.
    A wiem,że była odporna na mrozy czyli na nasz klimat.
    Poradzicie coś?

    Jacek, fan dżdżownic ;-)

  • 2. Data: 2010-05-16 13:40:08
    Temat: Re: Winorośl albo nie...
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    Ponury pisze:
> [...]
    > Szukam nazwy aby móc zakupiae winoro?l, która przetrwa polskie zimy.
    > Posadzi?em ju? dwukrotnie kilka odmian, które teoretycznie powinny wytrzymaae
    > i nic! Klops! Kompletny kotlet!
    > Mieszkam w centrum Polski, dzia?ka ci?gle s?abo os?onieta: by?e pole.
    > Wiem, widzia?em i jad?em winoro?l o ma?ych fioletowych kulkach i du?ych
    > pestkach, tak? co to ros?a na ?cianie,p?ocie w ogrodzie babcinym i by?a
    > jadalna ;-)
    > Jak d?u?ej pole?a?a to pachnia?a winem ;-)))
    > Za diab?a nie wiem jak ona sie nazywa.
    > A wiem,?e by?a odporna na mrozy czyli na nasz klimat.

    Jest wiele odmian ktore przetrzymaja zime. Temat rzeka. Moze zacznij od
    działu odmiany na www.winogrona.org.
    A winorosl ktorej nazwy nie pamietasz to prawdopodobnie beta.

  • 3. Data: 2010-05-16 13:54:27
    Od: "Ponury" <k...@w...pl>

    > Jest wiele odmian ktore przetrzymaja zime. Temat rzeka. Moze zacznij od
    > działu odmiany na www.winogrona.org.
    > A winorosl ktorej nazwy nie pamietasz to prawdopodobnie beta.

    Dzięki!
    Lecę sprawdzić.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2010-05-17 06:14:47
    Od: d...@a...abc.com.pl

    On Sun, 16 May 2010, Ponury wrote:

    > Dzięki!
    > Lecę sprawdzić.
    >
    > Pozdrawiam!

    Wyluzuj. Tam więcej czubków niż w psychiatryku. A jakie zawzięte;-)

    Posadź sobie Swenson Red znana też jako Elmer.

    Smaczna i rośnie bez chemi.

    Pozdr.

    D.P.

  • 5. Data: 2010-05-28 19:41:02
    Od: "Kasprowy" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Ponury" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak dłużej poleżała to pachniała winem ;-)))
    > Za diabła nie wiem jak ona się nazywa.
    > A wiem,że była odporna na mrozy czyli na nasz klimat.

    Jakieś 30 lat temu kupiłem winorośl odmiany Kanadyjskiej odpornej według
    sprzedawcy do -35"C
    (Czarna) plonuje do tej pory, smak muszkatołowy-winno słodki plonuje pomimo
    wieku znakomicie bez specjalnego
    dbania o nią.
    http://kasprowy.republika.pl
    http://akwarium.toplista.pl/?we=kasprowy

  • 6. Data: 2010-06-05 20:14:07
    Od: "Ponury" <k...@w...pl>

    Witam!

    Zakupiłem:
    Swenson Red, IZĘ, i Ontario.
    Wygra ta, która przetrwa zimę ;-)

    Dzięki za skierowanie na odpowiedni trop!

    Pozdrawiam!