  • 11. Data: 2012-02-06 20:49:57
    Temat: Re: Wklad kominkowy - dopr. powietrza i szyber
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:jgoqpe$jkc$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > dokladniej chodzi o serie kominkow: Antek, Zuzia itp. Wg niego ustepuja
    > jakością Uniflamowi.

    Ale nie mówił co dokładnie? Ja antka wybrałem akurat bo:
    Ma według mnie dobrze działający szyber. Nie zacina się co mi się zdarzyło
    widzieć w innych marketowych wkładach.
    Żeliwo szare klasy 200, dość grube ścianki.
    Szyba pirolityczna.
    Bardzo dobre zamykanie.
    Klamka oraz uchwyty szybra i popielnika koloru satynowego.
    Dolot powietrza z zewnątrz ( ale trzeba uważać bo są tańsze antki bez
    dolotu).
    No i cena.

    Tak dla informacji dodam że podczas oglądania przypadkowych zdjeć z targów z
    Poznaniu 2 lata temu znalazłem fotkę jakiegoś wystawcy co miał akurat
    wkład Antek na targach. Widać już wtedy wpadł mi w oko :)
    Jako osoba wystawiająca się na targach co prawda w innej branży ale...
    uważam że na targach nie wystawia się badziewia. Owszem pokazuje się czasem
    różne słabsze rozwiązania lub produkty, ale zawsze na stoisku każdego
    wystawcy musi być to coś co ma być tym hitem zwracającym uwagę. Akurat u
    tego wystawcy tym hitem był właśnie wkład Antek w pięknej nowoczesnej
    zabudowie. To taka ciekawostka...

    Marek

  • 12. Data: 2012-02-06 22:54:11
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Mon, 6 Feb 2012 12:31:21 +0100
    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote:

    > Witam
    >
    > Szukam wkladu kominkowego z doprowadzeniem powietrza (went. mech) i szybrem. Do
    > tego ma byc nieduży. Moj typ na dziś to Uniflam Selenic link np.
    > http://allegro.pl/wklad-uniflam-invicta-selenic-14kw
    -szyber-wys-0zl-i2090275209.html

    Jeżeli szukasz kominka do pracy z WM, to szukaj szczelnego. Jak taki znajdziesz, to
    nie jest ci potrzebny szyber ( oczywiście musi być dolot z zewnątrz), proces spalania
    regulujesz przepustnicą z dolotu. Jest to o tyle lepsze, że nie blokujesz ujścia
    spalin

  • 13. Data: 2012-02-07 10:16:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Wersja z dolotem, ale jest chujnia, bo jest szczelina między szybą a
    >ramką od góry - pewnie ma to zapobiegać
    >zasyfianiu szyby. Efekt jest taki, że chyba większość powietrza idzie
    >z pomieszczenia a nie z zewnątrz.

    Tak jest we wszystkich kominkach że na szybę doprowadza się powietrze.
    Tego powietrza idzie zresztą bardzo mało.

    >Zastanawiam się, czy by tej szczeliny nie uszczelnić sznurem...
    Szyba będzie się syfić.

    Marek

  • 14. Data: 2012-02-07 10:19:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    On Mon, 6 Feb 2012 12:31:21 +0100
    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote:

> [...]
    zewnątrz), proces spalania regulujesz przepustnicą z dolotu. Jest to o tyle

    Zamknięty szyber poprawia sprawność, gdyż zwiększa się temperatura we
    wkładzie.
    Przy otwartym szybrze masz też wyższą temperaturę komina.

    Marek

  • 15. Data: 2012-02-07 10:23:08
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Tak jest we wszystkich kominkach że na szybę doprowadza się powietrze.
    > Tego powietrza idzie zresztą bardzo mało.

    Jest jak mówisz. Ale w szczelnych kominkach na szybę doprowadza się również
    powietrze z zewnętrznego doprowadzenia. Nie ma szczeliny między ramiakiem
    drzwi a szybą, tylko nadmuch jest z listwy z otworami umieszczonej po
    wewnętrznej stronie drzwi. Cała szyba jest uszczelniona sznurem.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6864
    (20120207) __________

  • 16. Data: 2012-02-07 11:28:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ramiakiem drzwi a szybą, tylko nadmuch jest z listwy z otworami
    > umieszczonej po wewnętrznej stronie drzwi. Cała szyba jest uszczelniona

    Tak, tyle że taki kominek kosztuje wtedykilka tysięcy a nie 1400zł.
    Tego powietrza jest naprawdę niewiele więc nie ma co brać pod uwagę że
    ciepłe powietrze wyciaga się z pomieszczenia.

    Marek

  • 17. Data: 2012-02-07 11:39:35
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 7 Lut, 12:28, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    > Tego powietrza jest naprawdę niewiele więc nie ma co brać pod uwagę że
    > ciepłe powietrze wyciaga się z pomieszczenia.

    Jak jest niezły "hajc", to ta szczelina potrafi całkiem głośno szumieć
    pod wpływem ruchu powietrza. Mam wrażenie, że w Antku
    tą drogą idzie jakieś 60% powietrza. Doprowadzenie powietrza z
    zewnątrz ma strasznie małą powierzchnię - o ile pamiętam, to jest
    prostokącik o przekroju 15 mm x 100 mm ?

  • 18. Data: 2012-02-07 12:42:02
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Tak, tyle że taki kominek kosztuje wtedykilka tysięcy a nie 1400zł.
    > Tego powietrza jest naprawdę niewiele więc nie ma co brać pod uwagę że
    > ciepłe powietrze wyciaga się z pomieszczenia.

    Ja mam kominek Supra (stara wersja modelu Cosmos z szybą półokrągłą).
    Samodzielnie dorobiłem do niego doprowadzenie powietrza z zewnątrz.
    W mojej ocenie szpara doprowadzająca powietrze na szybę jest porównywalna z
    otworem doprowadzającym powietrze z zewnątrz do palenistka (u mnie jest to
    otwór o średnicy 4 może 5cm).

    Nie jestem w stanie całkowicie stłumić płomienia zamknięciem przesłony
    doprowdzającej powietrze z zewnątrz. W modelu szczelnym nie ma tego
    problemu. Miałem do czynienia też z innym modelem Supra (Temporis). Bardzo
    fajny wkład, super szczelny, ale też pewnie tani nie był. Doświadczenia z
    paleniem w kominku mam znikome, ale u siebie nie zauważyłem smolenia szyby.

    Nowszy model tego samego kominka który posiadam ma już temat doprowadzenia
    powietrza do komory i na szybę rozwiązany fabrycznie. Główna rura
    zaciągająca powietrze rozdzielona jest na dwa kanały: jeden wędruje do
    komory, drugi węższy (spiro o średnicy kilku centymetrów) doprowadzony jest
    do perforowanej listwy przyspawanej w okolicy szyby od wewnętrznej strony
    kominka. Obudowa przystosowana jest wstępnie do realizacji rozprowadzenia
    ciepłego powietrza.

    Bardzo fajnie jest to rozwiązne. Teraz już nie pamiętam nawet ile kosztuje:
    coś między 6 a 8kzł.
    Cieszę się jednak, że go nie kupiłemn (tego nowego modelu). Mieszkam od
    ponad roku i w kominku napaliłem chyba ze dwa razy. W moim przypadku kominek
    to strata miejsca i pieniędzy. Dobrze, że chociaż ładnie wygląda. W salonie
    nie mam praktycznie mebli, więc kominek trochę ożywia i urozmaica wnętrze.

  • 19. Data: 2012-02-07 13:22:57
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    >Jak jest niezły "hajc", to ta szczelina potrafi całkiem głośno szumieć
    >pod wpływem ruchu powietrza. Mam wrażenie, że w Antku
    >tą drogą idzie jakieś 60% powietrza.

    Żartujesz chyba. Masz chyba coś skopane z dolotem zimnego powietrza i idzie
    go za mało.
    Ani razu nie miałem sytuacji żeby powietrze aż szumiało a ja mam dobry ciąg
    w kominie z wkładów marywill 20x20xm.
    Jak otworzę szyber i dolot przez popielnik to mam wrażenie że odpalił jakiś
    silnik rakietowy.

    >Doprowadzenie powietrza z
    >zewnątrz ma strasznie małą powierzchnię - o ile pamiętam, to jest
    >prostokącik o przekroju 15 mm x 100 mm ?

    Bo tyle ma być. Po rozpaleniu i tak to jest za dużo i nalezy założyć
    regulowaną przepustnicę na dolocie.
    Szyber zamknięty ma być i przepustnica ma robić za regulację procesu
    spalania.

  • 20. Data: 2012-02-07 13:30:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Nie jestem w stanie całkowicie stłumić płomienia zamknięciem przesłony
    > doprowdzającej powietrze z zewnątrz
    A po co masz to niby robić? Chcesz produkować tlenek węgla?

    >. W modelu szczelnym nie ma tego problemu.
    W niczym to nie daje jakiś plusów.

> [...]
    > wkład, super szczelny, ale też pewnie tani nie był. Doświadczenia z
    > paleniem w kominku mam znikome, ale u siebie nie zauważyłem smolenia

    Najwięcej zależy od samego drewna. Jak mokre to będzie smolić. Większość
    nalotu na szybie powstaje w czasie rozpalania.
    Kiedyś zrobiłem tak że rozpaliłem i gdy się wkład już rozgrzał to otworzyłem
    drzwiczki i odczekałem aż ostygną. Wytarłem szybę z nalotu i zamknąłem
    drzwiczki. Na wieczór na drzwiczkach była znikoma ilość sadzy. Z tym że ja
    palę półrocznym drewnem więć praktycznie mokrym. Syczy i dymi na początku.

> [...]
    > rozprowadzenia ciepłego powietrza.
    >
    > Bardzo fajnie jest to rozwiązne. Teraz już nie pamiętam nawet ile

    No właśnie. Nie widzę żadnego uzasadnienia wydawać na wkład więcej niż 2tys
    zł.

    Marek