  • 1. Data: 2009-06-14 13:15:30
    Temat: Wkretarka AEG BSB 14STX ...?
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Jak w temacie: czy któs pracował tą wkretarką?, jakie wrażenia,
    (solidność, ergonomia, akumulatory (3,0 Li-Ion)??? Obecnie pojawiło się
    nieco tego sprzetu, jest wyprzedaż starego designu, przed przejsciem na
    pomarańczowy. Cena nieco 700złotych, niby spora, ale w takiej grupie sprzetu
    (parametry)trudno coś znależć. W tym temacie nie biorę pod
    uwagę "jednorazowek~~jednorocznych"
    Pozdrawiam Marex

  • 2. Data: 2009-06-14 15:57:12
    Temat: Re: Wkretarka AEG BSB 14STX ...?
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Mam AEG 12v
    solidny sprzęt.
    Zestaw jak tu:
    http://allegro.pl/item640773521_aeg_wkretarka_aku_bs
    12x_12v_2_aku_35nm_latarka.html

    Ojciec ma silnik 3KW z lat 20tych XX w, jako jeden z nielicznych nigdy nie
    był przewijany
    ( może dlatego, że ma ulgową taryfę ;)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-06-14 16:02:22
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 14 Jun 2009 13:15:30 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

> [...]
    > pomarańczowy. Cena nieco 700złotych, niby spora, ale w takiej grupie sprzetu
    > (parametry)trudno coś znależć. W tym temacie nie biorę pod

    Mam wkretarke AEG, co prawda nie tą o którą pytasz, ale dwa lata temu
    kosztowala okolo 800 zl i tez nie byla jednorazówka-jednoroczna. Tak
    przynajmniej myślałem. Wkretarka ma cala metalowa glowke, sprawia wrazenie
    bardzo solidnej konstrukcji - natomiast ta metalowa główka po poltora roku
    uzytkowania lata na boki tak jakby to byl jakis PowerUP a nie sprzet
    pretendujacy do miana profesjonalnego. W amatorskim zielonym boschu (jakis
    psr-2 chyba, na 12V) jest główka plastikowa ale trzyma sie dużo lepiej niż
    w tej AEG... To powinno Ci cos powiedziec o jakosci tego sprzetu.

    W cenie okolo 700 zl poszukalbym niebieskiego boscha na 10,8V.

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-06-14 18:08:31
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > w tej AEG... To powinno Ci cos powiedziec o jakosci tego sprzetu.
    >
    > W cenie okolo 700 zl poszukalbym niebieskiego boscha na 10,8V.
    Trochę powiałes grozą.Może to przypadek incydentalny? Uprzedziles sie do
    ich wyrobów ..? Zalezy mi na silnym momencie obr.-ta BSB 14STX ma z opisu 63
    MN(twardy), i silne akumulatory,Jest co prawda dość cięzka,ale rękę mam
    sporawą, więc może utrzymam.Nie jest przeznaczona do ciaglej pracy, ale
    raczej do okresowych wymagajacych sporej siły pracy.Środek jak widać jest
    raczej solidny(przekładnie planetarne wygladają solidnie..), więc dość
    ochoczo zwracam na nią wzrok.Ale najlepiej wiedzą Ci, ktorzy tym modelem
    popracowali. Wkretarka na 10,8V jest tu za słaba.Porównywalny parametrami
    niebieski Bosch to juz wydatek pow.1100 zł a i opinie co do jego np.baterii
    nie są pochlebne.Makita o porównywalnych parametrach(moc, akumumlatory,etc)
    jest też w wysokim przedziale cenowym. Poproszę wiec o opinie,- Marex

  • 5. Data: 2009-06-14 18:30:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 14 Jun 2009 18:08:31 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

    > Trochę powiałes grozą.Może to przypadek incydentalny? Uprzedziles sie do
    > ich wyrobów ..?

    Uprzedzilem sie, bo mialem ich wiertarke i tez sie dosc szybko rozleciała.
    Co prawda byl to jakiś nijaki model za 200 kilka złotych i kupiony w
    supermarkecie, ale jednak. Powiem Ci tak. Wczesniej kombinowałem z różnymi
    sprzętami: AEG, Hitachi, Bosch, Skil (to samo), rozne topexy, einhelle i
    tym podobne. Od kiedy kupilem wiertarke Boscha niebieską to juz wiem, ze
    wszystkie te sprzety ktorymi działałem to był złom :) I jesli bede teraz
    cos kupowal, na to 100% bedzie to niebieski Bosch. Wyjatek zrobilem z
    wyrzynarką, ale to sprzet uzywany okazyjnie (kupilem skil masters,
    parametry ma podobne do niebieskiego boscha a byla 250 zl tansza).

> [...]
    > niebieski Bosch to juz wydatek pow.1100 zł a i opinie co do jego np.baterii

    Nie slyszalem zlych opinii na temat boscha czy baterii w nim, wiec sie nie
    wypowiem. Co do tego czy wkretarka na 10,8V bedzie za slaba... Jak sam
    slusznie zauwazyles liczy sie moment obrotowy, a nie tylko napiecie z
    akumulatorów. Nowe wkretarki Boscha na 10,8V to jest bajka. Sa leciutkie i
    idealnie leżą w dłoni. Najwyzszy model na 10,8V ma moment obrotowy rowne
    100 Nm i kosztuje 850 zl. Wybierasz wiec miedzy AEG, 63 Nm, 700 zł, a
    profesjonalnym Boschem, 150 zl roznicy, 100 Nm, godzinna ladowarka i 3 lata
    gwarancji.

    Dla mnie taki wybór byłby prosty.

    Jezeli chcesz zaszaleć to najwyzszy model niebieskiego Boscha 18V za ~1600
    zł ma moment 475 Nm, jak klucz udarowy... i potrafi łamać kości :)

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-06-14 19:13:00
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Posiadam Boscha GSB 36 V-LI, reka odpada.
    Zakupilem wlasnie GSR 10,8 VLI-2
    http://www.narzedzia.pl/pl/productDetails/5547_Wkr%C
    4%99tarka_GSR_10_8_V-Li-2_Professional.html
    Mam ja 2 tygodnie. Naprawde mocno sie zdziwilem, tamta lezy a to malenstwo
    pracuje non-stop. Wkrety 100/5mm w bele (sosnowe) wchodza jak w maslo na
    polowie sily, akumulatory mimo, ze 1,3 ah sa znakomite. Tam sa w koncu chyba
    zwykle 18650, do dostania wszedzie tylko zgrzac trzeba ale nie sadze zebys
    tak szybko zuzyl.
    Tez sie zastanawialem nad 12-14V, ale chcialem w koncu duzo lzejsza i nie
    zaluje, bardzo fajny sprzecik :)

    Pozdro
    sz.

    4153 (20090613) __________

  • 7. Data: 2009-06-14 20:01:01
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    szufla <p...@p...pr> napisał(a):

> [...]
    > tak szybko zuzyl.
    > Tez sie zastanawialem nad 12-14V, ale chcialem w koncu duzo lzejsza i nie

    No tak, ciekawa propozycja.Ale to dla częstych i drobno-średnich
    obciązeń ( z przewaga tych 1wszych)Gdy potrzeba 50 i ciut wiecej momentu
    obrotowego w gre mógłby tez wchodzić Bosch
    http://www.allegro.pl/item660144741_wkretarka_bosch_
    gsr_14_4_v_li_z_2_akumul_
    2_6_ah.html ale zaraz cena leci prawie 300zł w górę. Też jeszcze
    zgrabna=lekka i baterie juz silne. Gdy wspomnę poprzedniego Einhella z wagą
    ok.5 kg, to dopiero AEG wydaje się leciutki. Ale czy wytrzymały?

  • 8. Data: 2009-06-14 20:19:32
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Powiem Ci tak. Jesli bym wchodzil w porzadna wkretarke to wolalbym dolozyc i
    wejsc w Profi Boscha lub Makite, nic innego. Ale to moje zdanie. Ten twoj
    AEG wazy prawie 3kg, bedziesz zalowal,. Te 3ah to bym uwierzyl ale w Hilti,
    co do wygladu to sie nie wypowiadam ;) Dodatkowo u Boscha masz 3 letnia
    gwarancje po rejestracji w internecie i swietny (odpukac) serwis jak
    wczesniej napisal kolega.

    sz.

    4153 (20090613) __________

  • 9. Data: 2009-06-14 20:43:04
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    A jesli tak bardzo zalezy Ci na tym gornym momencie to wybralbym te, to jest
    sprzet nie do zajechania:
    http://www.allegro.pl/item660144609_wkretarka_bosch_
    gsr_14_4_ve_2_li_z_2_akum_2_6_ah.html

    sz.

    4153 (20090613) __________

  • 10. Data: 2009-06-16 11:40:10
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    szufla <p...@p...pr> napisał(a):

    > A jesli tak bardzo zalezy Ci na tym gornym momencie to wybralbym te, to
> [...]

    Witam. Wczoraj miałem okazję doznać radosnych praktyk firmy z Łodzi,
    sprzedajacej na aukcjach AEG BSB 14V STX Li-ion. Gdy wczesniej telefonicznie
    pytalem o cenę, potwierdzili, że po zakonczeniu oferty Kup teraz zaoferują
    nabywcy, okreslony, niewielki upust.Na m-cu dowiedziałem się, że o takowym
    nie ma mowy.Gdy po godzinie zajrzalem na stronę allegro, ujrzałem jak aukcje
    zostały nagle anulowane i wystawione ponownie te sama wkretarki już
    200zlotych drozej!(tj.999zł)Dotyczyło to wszystkich trzech aukcji, na długo
    przed ich zakonczeniem. Fajnie!.. pomyslałem i z nosem na kwintę
    przypomnialem sobie, że żyjemy w gospodarce wildmarketowej.Gdy sprzedajacy
    zorientował się, że jest prawie samotny z promocyjną ceną , natychmiast ją
    skasowal,podnosząć w trakcie "biegu".
    Na szczęscie była jeszcze oferta identycznego towaru z innego regionu,
    więc zdecydowałem
    się na nią. Obejrzałem wczesniej wkretarkę, sprawdziłem baterie- trzymaja te
    3,0Ah)Jest w tym przedziale cenowym (700zł) chyba nie ustepująca osiagami
    wspomnianemu
    Boschowi, a i tożsama w budowie z nowym wzorniczo tegorocznym sprzętem AEG
    http://www.allegro.pl/item645073373_nowosc_wiertarko
    _wkretarka_bsb_18_li_aeg.
    html Gwarancje jak u Boscha - 3 letnie. Przetestujemy.Pozdrawiam Marex