  • 11. Data: 2016-01-17 20:46:08
    Temat: Re: Wkrętarka aku przerobienie na zasilanie sieciowe
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-17 o 16:55, Kris pisze:
    > Mam dwie wkrętarki akumulatorowe.
    > Jak są potrzebne to aku rozładowany.
    > Można je w prosty sposób przerobić a zasilanie 220v?
    > Jakiś konkretny zasilacz byłby pewnie potrzebny. Robił ktoś coś takiego?

    Nie opłaca się przerabiać. Ja przerobiłem używając transformatora
    toroidalnego 100 VA od halogenów + prostownik + kondensator. Całość waży
    2x tyle, co sama wkrętarka, a elementy, jakby kupić, to pewnie też podobnie.
    Tu masz gotowca:
    http://allegro.pl/wkretarka-sieciowa-elektryczna-800
    w-regulacja-obr-i5865920426.html
    Starą możesz jeszcze sprzedać, choćby za 20 zł ;-)
    Jacek

  • 12. Data: 2016-01-17 20:59:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 20:46:07 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > 2x tyle, co sama wkrętarka, a elementy, jakby kupić, to pewnie też podobnie.
    Podobną mam.;)
    Ale w ramach "za dużo wolnego czasu" chciałem podłubać

  • 13. Data: 2016-01-17 21:22:56
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Ale w ramach "za dużo wolnego czasu" chciałem podłubać
    Wg mnie jedyne rozsądne wyjście to kupno aku 7Ah 12V jak do ups-a,(~45zł)
    one mogą dać spory prąd, akurat do wkrętarki, jednocześnie nie jest
    za duży i da si go nosić przy pasku od spodni odpowiednio mocując, np
    pas na narzędzia ma takie kieszenie, do tego grube kable tak min 4mm2
    linka do blaszek w starym aku od wkrętarki z wydłubanymi starymi aku.
    Zaletą jest też to że tą 7Ah naładujesz zwykłym prostownikiem z ew
    szeregowo żarówką samochodową np 25-50W aby ograniczyć prąd ładowania
    na początku.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2016-01-17 21:48:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 21:22:58 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
> [...]
    > Zaletą jest też to że tą 7Ah naładujesz zwykłym prostownikiem z ew
    > szeregowo żarówką samochodową np 25-50W aby ograniczyć prąd ładowania
    Znaczysięniewarto;)

  • 15. Data: 2016-01-17 21:48:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kris pisze tak:

    > Ale w ramach "za dużo wolnego czasu" chciałem podłubać

    no jak podłubać to

    transformator
    http://images.ges.cz/images/pictures/t/tst300-112.jp

    prostownik
    http://tomsyty.pl/images/m/mostek_35a_1000v_kbpc3510
    _1_1.jpg

    kondensator
    http://i.ebayimg.com/00/s/MTQ4MFgxNjAw/z/JRUAAOSwAL9
    UfzwE/$_35.JPG

    kabel
    http://www.e-lunar.pl/_var/gfx/2f940ae306123febde9ed
    2c0fc6ff711.jpg

    włala

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 16. Data: 2016-01-18 09:25:52
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 17.01.2016 o 17:31, MK pisze:
    > Próbowałem. Użyłem zasilacza do laptopa ok 80W. Nie dał rady.
    > Moje wnioski - lepiej spróbować wymienić aku na Li-Po i mieć ich dwa
    > komplety.

    Też próbowałem mając do dyspozycji linię 12V/10A ( z zasilacza
    komputerowego), za mało.
    Jak powoli się wciskało spust od wkrętarki to było ok. Ale jak ktoś
    szarpną spustem od wkrętarki, to jakieś zabezpieczenie automatyczne
    wyłączało zasilacz. Trzeba było wyłączyć zasilacz komputerowy z
    zasilania na chwilę.
    --
    GreDi

  • 17. Data: 2016-01-18 21:13:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 21:48, Kris pisze:
    > Znaczysięniewarto;)

    Dlaczego nie warto? wg mnie warto, taki akumulatorek i tak ma większą
    pojemność niż oryginalne aku i dłużej pochodzi, nie jest za ciężki
    i tanim kosztem można mieć w miarę przenośną wkrętarkę, a ładowanie
    nie jest problemem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 18. Data: 2016-01-19 07:19:15
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-01-17 16:55, Kris pisze:
    > Mam dwie wkrętarki akumulatorowe.
    > Jak są potrzebne to aku rozładowany.
    > Można je w prosty sposób przerobić a zasilanie 220v?

    Jesli potrzeba ok. 12V, zarób długi (10 m?), gruby kabel zakonczony
    krokodylkami. Samochód zazwyczaj jest pod reką i zaskakujaco czesto
    bedziesz korzystac z takiego zestawu.
    --
    A Stasiewicz