  • 11. Data: 2021-06-24 20:56:29
    Temat: Re: Wkrętarka udarowa - polecicie jakiś model do 600 zł?
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 24 czerwca 2021 o 20:38:28 UTC+2 Marcin N napisał(a):
    > Mam przewodową pilarkę ręczną Ryobi (230V) i bardzo mi się podoba.
    > Baterie 18V systemu ONE+ są tu jednak bardzo drogie.

    Dlatego napisałem, że ma to sens przy zakupie większej ilości sprzętu/systemu
    akumulatorowego Ryobi...
    Bywały fajne promocje na cos (wkretrka, zakretrka) z aku 2Ah + 5 Ah (
    https://www.pepper.pl/search?q=ryobi%2B5ah ), do tego można dokupić jakieś piły,
    wyrzynarki, szlifierki kątowe...
    Ceny katalogowe, zwłaszcza dla jednego urządzenia z aku sa takie sobie...
    Lidlowe Parksidy sa tańsze, też można na promocje trafić... co kto lubi ;) i jaki
    sprzęt zamierza kupić... też sprzedają bez aku - wg mnie do prac domowych nie warto
    kupować więcej niz po jednej sztuce z potrzebnych pojemności

  • 12. Data: 2021-06-24 21:57:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Chcę urządzenie, które nie wykręca nadgarstka. Leczyłem uraz nadgarstka
    > chyba z rok po tym, jak go regularnie przeciążałem przez kilka tygodni
    > prac klasyczną wkrętarką ze sprzęgłem.
    rozumiem, ale nie wiem jak to sprawdzić. moją "głośną zośką" jak ją
    ochrzciła moja córka, 7 latka wkręciła 800 wkrętów "klimasów" i nic jej
    nie było

    ToMasz

    PS. lubi nazywać po swojemu, a skoro pod koniec wkręcania dobywał się z
    niej stukajacy głośny dźwięk, to została nazwana głośną zośką.

    nie ma jej teraz w casto. link do allegro
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/zakretarka-udarow
    a-macallister-12-v-i9422186333.html

  • 13. Data: 2021-06-24 21:59:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2021 o 17:00 WS <L...@c...pl> pisze:

    > e nie... właśnie w tym celu kupuje się wkrętarki/zakrętarki udarowe,
    > udar jest na obrocie i trwa ułamki milisekund ;)
    > spokojnie można trzymac w jednej ręce, a dobija momentem ~200Nm (jak np.
    > klucze pneumatyczne u wulkanizatora, pod 1000Nm maja...)
    > sprzęgło daje pełny moment na ręke :(

    Ale jak chcesz pracować z drewnem to ten pełny moment się przydaje.
    Jakieś otwornice, wiertła piórowe wymagaja sporego momentu.

    TG

  • 14. Data: 2021-06-24 22:01:07
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >Parkside z Lidla w sumie też jest OK do domu, ale np. testy klucza
    >udarowego przy odkręcaniu kół samochodowych pokazują, że Nm Parksida są
    >bardziej chińskie

    Dokręcam koła, nie do końca i poprawiam dynamometrycznym, więc wiem, że
    parkside ma tyle ile piszą. Dasz namiar na te chińskie "testy"?
    Parskidem bez problemu ukręci się śrubę.

  • 15. Data: 2021-06-24 22:06:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.06.2021 o 13:13, Marcin N pisze:
    > Mam zieloną wkrętarkę Boscha na akumulatory 10.5V. W komplecie dwie
    > baterie. Służy mi znakomicie od kilku lat, ale zacząłem się rozglądać za
    > czymś mocniejszym.
    >
    > Polecicie mi jakieś modele 18V udarowe - które nie przeciążają
    > nadgarstka? Idealnie, gdyby zmieściły się w cenie 600 zł z dwoma bateriami.
    >
    > A może lepiej zakrętarkę udarową z momentem ponad 150 Nm?

    Po kilkunastu latach zdarzeń z Boschami, Makitami, Black&Dekiel i inne
    drogie w marce, uderzyłem w taniość ale dostępność. Zanabyłem sobie
    komplet w postaci gumówki, wyrzynarki i wkrętarki udarowej oraz
    pistoletową Niteo (takie z Biedry). To taka konkurencja Lidlowego
    Parkside ale tańsza. Używam już ponad rok i to dość systematycznie na
    działce i nie tylko, gdzie nie mam prądu... ale mam panel FV i stary
    UPS, to sobie ładuję. Wszystko działa bez zająknięcia i problemów. Nie
    dość że mam 3kpl baterii (takie same) to bez problemu można sobie
    dokupić. Cały komplet tego sprzętu zmieścił się w 600-700zł.

    Wkrętarka:
    https://allegro.pl/oferta/akumulatorowa-wiertarka-ud
    arowa-niteo-tools-20v-10582721579
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 16. Data: 2021-06-24 22:07:18
    Od: <Ghost>

    a.pl...

    >Chcę urządzenie, które nie wykręca nadgarstka. Leczyłem uraz nadgarstka
    >chyba z rok po tym, jak go regularnie przeciążałem przez kilka tygodni prac
    >klasyczną wkrętarką ze sprzęgłem.

    Ale kojarzysz, że jeśli chcesz określony moment wkręcania, to żadna cudowna
    wkrętarka nie obniży odpowiednika na nadgarstku?

  • 17. Data: 2021-06-24 22:08:29
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    czwartek, 24 czerwca 2021 o 13:13:45 UTC+2 Marcin N napisał(a):

    >hm... do czego ma to służyć, bo to 2 całkowicie różne urządzenia ;)

    >do wiercenia betonu wolałbym zasilana z sieci, mocowanie wierteł SDS, udar
    >pneumatyczny...

    Wkrętarka i wiercenie betonu? Jesteś pewien, że wiesz o jaki udar chodzi?

  • 18. Data: 2021-06-24 22:09:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=o74osabu9ng

  • 19. Data: 2021-06-24 22:12:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 24 czerwca 2021 o 22:07:22 UTC+2 Ghost napisał(a):

    > Ale kojarzysz, że jeśli chcesz określony moment wkręcania, to żadna cudowna
    > wkrętarka nie obniży odpowiednika na nadgarstku?

    udarowa ma mniejszy niż taka bez udaru, np. ze sprzęgłem...

    >Wkrętarka i wiercenie betonu? Jesteś pewien, że wiesz o jaki udar chodzi?

    dlatego pytalem ;) akumulatorowe wiertarko-wkretarki mają raczej udar tylko do
    betonu...

  • 20. Data: 2021-06-24 22:15:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-24 o 20:53, Marcin N pisze:

    > Chcę urządzenie, które nie wykręca nadgarstka. Leczyłem uraz nadgarstka
    > chyba z rok po tym, jak go regularnie przeciążałem przez kilka tygodni
    > prac klasyczną wkrętarką ze sprzęgłem.

    Jestem na bieżąco :) właśnie potrzebowałem wkrętarki do wkręcania
    wkrętów ciesielskich fi8 do suchych krokwi, zwykła wkrętarka na 220
    odpada w przedbiegach,
    trochę się naszukałem i kupiłem takiego chińczyka
    https://www.banggood.com/Topshak-TS-PW1-Brushless-Im
    pact-Wrench-LED-15000mAh-Rechargeable-Woodworking-Ma
    intenance-Tool-W-or-Battery-p-1757855.html

    oczywiście chińczyk czaruje i sumuje pojemności wszystkich aku w
    pakiecie, faktycznie ma 3Ah, spisuje się dobrze, zresztą zanim kupiłem
    to poczytałem komentarze.
    Wkręca tak że wkręty urywa albo przekręca, ale to jak się dłużej
    przytrzyma.
    Ma też obniżenie momentu na guziku, chyba o połowę.

    --
    Janusz