  • 21. Data: 2021-06-24 23:32:09
    Temat: Re: Wkrętarka udarowa - polecicie jakiś model do 600 zł?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-06-24 o 13:13, Marcin N pisze:
    > Mam zieloną wkrętarkę Boscha na akumulatory 10.5V. W komplecie dwie
    > baterie. Służy mi znakomicie od kilku lat, ale zacząłem się rozglądać
    > za czymś mocniejszym.
    >
    > Polecicie mi jakieś modele 18V udarowe - które nie przeciążają
    > nadgarstka? Idealnie, gdyby zmieściły się w cenie 600 zł z dwoma
    > bateriami.
    >
    > A może lepiej zakrętarkę udarową z momentem ponad 150 Nm?

    Poszukaj w necie (Allegro. OLX, Ebay) bezszczotkową wkrętarkę JCB 20V
    max. moment obrotowy 50Nm - chodzą w cenach od 250 do 500zł.

    Do tego możesz dokupić zakrętarkę udarową także z silnikiem
    bezszczotkowym max. moment obrotowy 160 albo 170Nm - chodzą w cenach od
    100 do 200zł.

    Tu masz link, abyś wiedział o czym piszę:
    https://allegrolokalnie.pl/oferta/jcb-combo-zestaw-w
    kretarka-zakretarka-bezszczot

    Sprzęt za grosze, a po prostu nie do zajechania. Idealnie lezy w ręce.
    Choć masywny i nie lekki to pracuje się tym sprzętem wręcz idealnie.

    Sam mam kilka takich zestawów i używam w firmie. Najstarszy sprzęt tej
    firmy kupiłem ok. 8 lat temu i hula jak nowy. Dałem wtedy w Castoramie
    prawie 1400zł za wkrętarkę z ładowarką i dwoma akumulatorami 5Ah.
    Kolejne zestawy tj. wkrętarka + zakrętarka + 2 akumulatory 2Ah +
    ładowarka kupowałem po 650zł.

    W tej najstarszej wkrętarce po 6 latach intensywnego użytkowania
    wyrobiło się  futerko tak, że nie trzymało wierteł poniżej 4mm średnicy,
    a wiertła o większych średnicach już się ślizgały. Wymieniłem je na nowe
    z firmy Milwauke i sprzęt dalej śmiga jak nowy. Używany jest prawie
    codziennie.

    Wyleczyłem się już z Makit i Boschów w których po 2-3 latach używania,
    akumulatory były już do wymiany, a sprzęt niewygodny w ręce, zwłaszcza
    Makity.

    Podpowiem tylko, że ten sprzęt brandowany dla JCB był produkowany przez
    firmę Positec, właściciela marek WORX oraz Rockwell Tools. Firma ta
    produkowała narzędzia także dla Balck&Deckera czy Caterpillara (CAT) i
    prawdopodobnie dla starszej wersji MacAlistera i Erbauera, bo baterie
    pasowały.

    Oczywiście baterie WORX pasują do tych wkrętarek JCB i w drugą stronę.
    WORX ma w swojej ofercie sporo ciekawych elektronarzędzi pod jednym
    standardem akumulatora.

    Narzędzia WORX ma w swojej ofercie:
    https://www.mediaexpert.pl/search?query[menu_item]=&
    query[querystring]=worx

  • 22. Data: 2021-06-24 23:41:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ale jak chcesz pracować z drewnem to ten pełny moment się przydaje.
    > Jakieś otwornice, wiertła piórowe wymagaja sporego momentu.
    >
    > TG

    Ale ze względów bezpieczeństwa żadna z firm nie produkuje wkrętarek o
    momentach obrotowych powyżej 80Nm.

    Tak więc te opisywane 150Nm to tylko już z udarem, gdzie taką zakrętarkę
    można bezpiecznie trzymać jedną ręką. Dzięki udarowi nie odczuwa się
    tego momentu obrotowego, a dokręcając śruby czy wkręty o średnicach
    8-10mm (na klucz 13 i 17) potrafi urywać łby.

  • 23. Data: 2021-06-25 06:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    > bateriami.
    >
    > A może lepiej zakrętarkę udarową z momentem ponad 150 Nm?

    Uzywam parkside z lidla.
    200mm wkrety ciesielskie wkreca bez nawiercania, chociaz czasami trzeba
    kawałek odkrecic i wkrecic drugi raz.
    Ale to moze być kwestia tych koncówek na które zakłada sie bita bo
    uzywam byle jakich a powinny być jednak porzadne, udarowe.
    Ogladałem kiedys test i koncówka udarowa przekazywała duzo wieksze
    momenty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 24. Data: 2021-06-25 08:01:30
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    czwartek, 24 czerwca 2021 o 22:07:22 UTC+2 Ghost napisał(a):

    >udarowa ma mniejszy niż taka bez udaru, np. ze sprzęgłem...

    Pial, ze chce udarowa, wsrod udarowych wiec wybieramy, po jakiego grzyba
    rozszerzasz na nieudarowe?

    >dlatego pytalem ;) akumulatorowe wiertarko-wkretarki mają raczej udar
    >tylko do betonu...

    Wkretarka napisal, nie wiertarko-wkretarka.

  • 25. Data: 2021-06-25 08:09:32
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    czwartek, 24 czerwca 2021 o 22:01:12 UTC+2 Ghost napisał(a):

    >https://www.youtube.com/watch?v=o74osabu9ng

    Chyba sobie zartujesz z tym "testem", dwie uzywane maszynki o nieznanej
    historii, krótki film, wyłączone komentarze.
    Tak się robi zlecenia dla agencji reklamowych.
    Mam tą słabsza z Parksidea i odkrecam wszystkie sruby bez problemu.

    Test to dla mnie poważne pojęcie techniczne.

    BTW jesli rayobi tez mial przynajmniej lekki klopot z tymi śrubami to jak
    mocno to kolo bylo przykrecone?

  • 26. Data: 2021-06-25 08:16:51
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >https://www.youtube.com/watch?v=o74osabu9ng

    To tez tylko filmik, wiec miarodajnosc ograniczona
    https://www.youtube.com/watch?v=l82sa8gJBb4

    Ale znaczenie bardziej wiarygodne warunki IMHO.

  • 27. Data: 2021-06-25 08:31:01
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.06.2021 o 08:16, Ghost pisze:

> [...]
    >
    > To tez tylko filmik, wiec miarodajnosc ograniczona
    > https://www.youtube.com/watch?v=l82sa8gJBb4
    >
    > Ale znaczenie bardziej wiarygodne warunki IMHO.

    Miałem dokrętarkę/zakrętarkę BLACK&DECKER BDCIM18N. Słabizna, wkręty
    ciesielskie 6x80 dawała radę. Już 6x18 ledwo, o większych to nie było co
    myśleć dokręcać.
    Spróbowałem 8x200 i po wkręceniu połowy, ani w tą, ani z powrotem.

    Kupiłem ZAKRĘTARKA PARKSIDE PERFORMANCE, zupełnie inna liga.
    Te wkręty, które miałem do wkręcania wkręcałem.
    Wystającą śrubę 8x200 dokręciłem jeszcze o 1/4 i nadal wystawało 1/4

    Poszedłem do znajomego, pożyczył zakrętarkę milwaukee, śrubę wkręciło
    moment, ale to sprzęt z 4x droższy od poprzednich.

  • 28. Data: 2021-06-25 10:45:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 25 czerwca 2021 o 08:16:56 UTC+2 Ghost napisał(a):

    > To tez tylko filmik, wiec miarodajnosc ograniczona
    > https://www.youtube.com/watch?v=l82sa8gJBb4
    >
    > Ale znaczenie bardziej wiarygodne warunki IMHO.

    Idea testu oczywiście lepsza, ale trochę za słabo koła podokręcane były i nie
    wiadomo, która mocniejsza. Wg mnie test powinno się skończyc na momencie, gdzie 2 już
    nie będą w stanie odkręcić...
    Sam mam sieciowy klucz udarowy za "grosze", nie pamiętam już jaki moment na pudełku,
    ale u mnie co ~piątą śrubę z biedą odkręca, dlatego luzuje wszystkie 70cm
    przedłużką...
    Oczywiście zaraz po przykręceniu nie ma problemu, ale zmiana kół po zimie to już
    wyzwanie...
    No i po większości mechaników też :(

  • 29. Data: 2021-06-25 11:10:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 25.06.2021 o 08:09, Ghost pisze:

> [...]
    >
    > Test to dla mnie poważne pojęcie techniczne.
    >
    > BTW jesli rayobi tez mial przynajmniej lekki klopot z tymi śrubami to

    Ja bym jeszcze dodał, że ani razu Ryobi nie próbował od początku
    odkręcić tylko najpierw Parkside, a dopiero potem ta sama śruba Ryobi.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 30. Data: 2021-06-25 11:17:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2021 o 23:41 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    > tego momentu obrotowego, a dokręcając śruby czy wkręty o średnicach
    > 8-10mm (na klucz 13 i 17) potrafi urywać łby.

    A duże wiertło łopatkowe (40-50mm)czy też długie świdrowe da radę zakręcić
    taka udarowa zakrętarka? - pytam, bo nigdy takiej nie używałem. Ta makita
    co ją podawałem wyżej spokojnie daje radę, ma jednak jedną wadę -
    potrzebuje 230V z gniazdka. A ja teraz coś dłubię na działce bez prądu i
    też przydałby mi się mocniejszy sprzęt na aku. Teraz sobie radzę
    przetwornicą samochodową na "mocniejsze roboty" :-)
    Agregatu nie chce mi się ciągać.

    TG