  • 21. Data: 2017-05-10 09:46:00
    Temat: Re: Włączyłem ogrzewanie
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2017 09:39, w...@a...com wrote:
    > Twoje porównanie uzupelnie i będę podawal dalej. Chyba nie masz nic przeciwko?

    Jasne, że nie mam :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2017-05-10 09:53:31
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 10 maja 2017 08:22:30 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Dowody na kluczowy wpływ człowieka są jakościowo i ilościowo porównywalne z
    > dowodami na brak tego wpływu, więc sorry, ale stawiając sprawę w ten
    > sposób, robisz z siebie identyczną "mendę", tylko z przeciwnym znakiem.

    Ludzie, co wy owpowiadacie? Są twarde dowody i na oceplenie i na jego
    antropogeniczność.

    Jak ktoś ma wątpliwości, to zawzse może zrobić własne badania, jak zrobili bracia
    Koch :) Wnioski będą takie same.

    Przeróżne wątpliwości powyjaśniali na http://naukaoklimacie.pl/ - można zadawać
    pytania, a opiekunowie odpowiadają rzeczowo i kulturalnie.

    Echhh gdyby można sobie było wybrać rzeczywistość w której się żyje, to wybrałbym tę
    ze spiskiem. Spisek mały problem, GO duży problem :(

  • 23. Data: 2017-05-10 10:19:44
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 10.05.2017 08:53, Adam Sz. wrote:
    > PS. Mam nadzieje, ze piszac "kocią" - zdrobniale nazywasz tak swoj kociol,
    > a nie, ze walisz takiego byka, ze oczy bola? :)
    Dobra, przegiąłem trochę z tym IRCowym slangiem.

    Thx.
    --
    GreDi

  • 24. Data: 2017-05-10 10:33:54
    Od: w...@a...com

    W dniu środa, 10 maja 2017 06:58:56 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Żaden dowód. Globcio dotyczy średniej temperatury globalnej.

    O tak. Wiem to od rosyjskich hakerow, którzy zhakowali korespondencje pomiędzy
    nauofcami- ociplaczami. Jeden napisał do drugiego; nie martw się, podwyższy
    się temperture oceanow o 0.15 stopnie i już trend rosnący bedzie zachowany.

    A kto udowodni, ze ta temperatura srednia, globalna oceanow zajmujących 75
    procent powierzchni została naciagnieta?

    > Wszystkie nacje, które wg ciebie okazały się odporne na tezy, w które nie
    > wierzysz, jednocześnie przygotowują się do ekspoatacji złóż węglowodorów w
    > Arktyce, korzystając z tego, że pokrywa lodowa kurczy się tam w rekordowym
    > tempie i za ok. 20-30 lat może jej już latem nie być wcale.

    Może nie być a może być. Tyle, ze nie za bardzo sprawdzają się prognozy
    ocieplaczy za wyjątkiem jednej.

    Mialy się już stopic lody arktyczne, poziom wody miał się podnieść o 6 metrow,
    miasta portowe lazcnie z Nowym Jorkiem miało pozalewac. A tu nic. Od 30 lat Poziom
    morza się nie zmienil i Holandii nie zalalo.

    Owszem może dojść do czasowego stopnienia lodow arktycznych ale za to lody
    antarktyczne przyrosną. Antarktyda ze swoja 2-3 km pokrywa lodowa nie ma
    zamiaru się topic. Tam lod ma ponad milion lat. Od dolu się topi od gory go
    po 2 cm przyrasta, taka lodowa rownowaga trwa i nic na to nie poradzimy.

    Jedynie te migracje ludności z południa na polnoc się sprawdzily. Ale to wcale
    nie ze wzgledu na globalne ocieplenie tylko globalna polityke poparta
    napuszczaniem jednych obywateli na drugich. Za takie majdany i isisy ktoś musi
    zaplacic i na to banki pieniędzy nie zaluja. Być może z tych pieniędzy na
    zapobieganie skutkow globalnego ocieplenia.

    No ale to sa tylko moje zwidy prawda może być zupełnie inna. Przekonamy się
    o tym za te 100 lat. Może nasi wnukowie zazadaja zwrotu od banków tych podatkow
    płaconych przez swoich pradziadkow,. Tyle, ze one w tym czasie
    zbankrutują. Tak jak banki typu ambry czy inne goldy. Ale to już inna bajka.

    Odnosnie zagospodarowania Arktyki to chyba prawda. Ogladalem Parade Zwyciestwa w
    Moskwie. Pod koniec, przez Plac Czerwony przejechalo kilkanaście pojazdow bojowych
    pomalowanych na bialo. To sa sily przygotowywane przez Rosje do obrony tej Arktyki.
    Nam to nie grozi. Najwyzej sami zostaniemy zaanektowani przez kilka mocarstw. I to
    niezaleznie od tego czy to ociplenie będzie czy nie. A jak nie będzie to chłopcy
    telewizorowcy szybko udowodnia, ze to oziębienie powstalo wskutek globalnego
    ocieplenia.

    Pzdr
    Tornad

  • 25. Data: 2017-05-10 10:52:54
    Od: "Chiron" <c...@t...ja>

    Użytkownik <w...@a...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    mocarstw. I to niezaleznie od tego czy to ociplenie będzie czy nie. A jak
    nie będzie to chłopcy telewizorowcy szybko udowodnia, ze to oziębienie
    =======================================
    Ja uważam, że nie chodzi o to, że jest (nie ma) globalnego ocieplenia.
    Jednak wiele dowodów wskazuje, że jest. Chodzi tylko o iną tezę: za globalne
    ocieplenie odpowiada człowiek. A tego w żadnym razie udowodnić się nie da.
    Ba! Wręcz przeciwnie- kilkanaście lat temu miała miejsce erupcja wulkanu w
    Chile, który wypuścił do atmosfery więcej freonu, niż wyprodukowała go
    ludzkość. Powinniśmy po prostu starać się rzetelnie wyjasnić sobie to
    zjawisko i jego konsekwencje. Natomiast w żadnym razie nie próbować
    ingenrować w przyrodę.

    --
    Chiron

  • 26. Data: 2017-05-10 11:27:35
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 10 maja 2017 09:53:33 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

> [...]
    >
    > Przeróżne wątpliwości powyjaśniali na http://naukaoklimacie.pl/ - można zadawać
    pytania, a opiekunowie odpowiadają rzeczowo i kulturalnie.

    Na tym watku przeczytałem myśl Qenta.
    Z wiara w globalne ocieplenie jest podobnie jak z wiara w Boga. Z tym, ze wierni w
    Boga nas nie okradają.
    Wysocy Kaplani Zakonu Ocieplaczy Bosych maja na podoreziu setki linkow,
    "niepodważalnych" dowodow, ze to ocieplenie to jest sprawa antropogebiczna czy cos w
    tym guście. Kazdej nowej teorii towarzayszy wiele nowoslowia.
    Oni powoluja się na najnowsze podreczniki i artykuly, z tym, ze te sa pisane na
    zamówienie. czyli opłacane.
    Mylisz się, ze ktoś samotny może cos w tej materii sprawdzić. Sprobuj zdobyc
    chociażby archiwalne dane z pomiarow temperatury w Polsce to się zdziwisz. MUsisz
    uzasadnić na co te pomiary sa potrzebne i slono za nie zaplacic.
    Ja kilka lat temu zaintersowalem się zmiana konstrukcji skrzynek meteorologicznych.
    Zamiast typowych polskich, drewnianych wprowadzona na sile plastykowe o innych
    wymiarach i zapewne innych własnościach izolacyjno przewodzących. Pan psor
    odpowiedział, ze oczywiście, ze te pomiary temperatury zostały skorygowane, ze te
    zmiany zostały uwzględnione i w ogole jak smiem się o takie drobiazgi dopytywać. Ale
    zadnych danych zrodlowych z tych przeliczen czy korekcji nie był w stanie zapodać.
    Pozostala wiara, ze ten problem jakos rozwiązano.
    Potem sprawa tych pomiarow zawartości CO2 Tylko kilka stacji na swiecie to robi i
    tylko te pomiary np na jakiejs wysepce na Pacyfiku sa uznawane za poprawne i
    oficjlnie uznawane a wszelkie inne nie. Tak, ze nawet gdybys sobie mierzyl te
    zwartość CO2 to i tak te pomiary nie zostaną uznane w obawie, ze one nie
    potwierdzilyby w pełni tego wzrostu ditlenku wegla w atmosferze.
    A fakt, ze od lat 60- tych populacja waleni czyli wielorybow zmniejszyla się do
    około tylko 5 procent ich pierwotnej populacji, jakos się nie słyszy. Normalnie je
    wymordowano. Glownie Japonce
    A wlasnie te walenie zjadaly kryla i inne drobne rybki i zwierzynę, puszczająca
    baki. Jak braklo wielorybow to wzrosla populacja kryla. Wzrost populacji kryla
    spowodowal zanik wszelkiej zieleniny na oceanach, która ten kryl skonsumowal. A te
    algi wlasnie nadmiar tego wrednego CO2 pochlanialy.
    Nie wiem ale wydaje mi się, ze było ta działanie zamierzone. Od około 1990 roku
    Wieloryby sa pod scisla ochrona ale na odrodzenie się ich populacji potrzeba
    kilkudziesięciu, bliżej 100 lat. Ale to już będzie problem innych decydentow, którzy
    zapewene znajda inne bardzo przekonujące uzasadnienie wzrostu poziomu tych gazow
    ciplarnianych. W sumie zagadnienie jest zlozone. I jak napisałem, jest to sprawa
    wiary. Wiary w zorganizowana akcje prpagandowa uzasadniajaca koniecznosc
    opodatkowania ludzkości. A Ludzkoc w tym my chyba najzwiecej za to płacimy.
    Francuzom, którzy maja najwięcej elektrowni atomowych a te ponoc nic tej
    temperatury globalnej nie podwyzszaja. Tak polityka, jak kazda, w której każdy
    dyplomata pilnuje swoich interesow. a interes spoleczny zwłaszcza, gdy ta
    spolecznosc nie jest zorganizowana - go nie interesuje. Jest to motłoch, który
    można bez końca oklamywac i okradać.

    Pzdr
    Tornad

  • 27. Data: 2017-05-10 11:46:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 May 2017 08:47:01 +0200, w <oeucqv$1ss$1@dont-email.me>, quent
    <x...@x...com> napisał(-a):

    > Różnica jest jedynie w tym, że wierzący Cię nie okradają.

    To z czego oni się spowiadają? Z morderstw? :)

  • 28. Data: 2017-05-10 12:08:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 May 2017 01:33:54 -0700 (PDT), w...@a...com napisał(a):

> [...]
    > się temperture oceanow o 0.15 stopnie i już trend rosnący bedzie zachowany.

    Podajesz hakerów na usługach FSB jako przykład rzetelności i bezstronności?

    > A kto udowodni, ze ta temperatura srednia, globalna oceanow zajmujących 75
    > procent powierzchni została naciagnieta?

    Każdy. Dane są zbierane przez dziesiąąti, jak nie setki stacji i satelitów.
    Spisek konkurujących o każdy gorsz ośrodków naukowych? Mało prawdopodobne.

> [...]
    > miasta portowe lazcnie z Nowym Jorkiem miało pozalewac. A tu nic. Od 30 lat Poziom
    morza się nie zmienil i Holandii nie zalalo.

    Jasio jedzie na rowerku. W ciągu 2 godzin przejechał 10 km. Z jaką
    prędkościa porusza się Jasio i gdzie dojedzie za 20 lat?

> [...]
    > po 2 cm przyrasta, taka lodowa rownowaga trwa i nic na to nie poradzimy.

    Topi się od spodu, co powoduje destabilizację lodowców i cofanie linii
    styku z denm morski, a im dalej to idzie, tym szybsze topnienie, które może
    doprowadzić do rozpadu lodowców, a wtedy opady przesataną mieć znaczenie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 29. Data: 2017-05-10 12:09:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 May 2017 08:47:01 +0200, quent napisał(a):

    > Dokładnie tak jak z istnieniem Boga.
    > Różnica jest jedynie w tym, że wierzący Cię nie okradają.

    Wyjąwszy ateistyczną Unię?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 30. Data: 2017-05-10 12:12:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 May 2017 10:19:44 +0200, GreDi napisał(a):

    > IRCowym

    Matko, to jakiś IRC jeszcze działa (spytał facet w usenecie)?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl