  • 31. Data: 2011-10-20 13:02:59
    Temat: Re: Włamali si
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Każden instalator z firmy ochroniarskiej winien mieć uprawnienia SEP.
    > Jeżeli zaczyna coś instalować od siebie to po pierwsze wymaga się od niego
    > aby wykonał to z przepisami oraz zgodnie ze sztuką. Podłączenie się do
    > wspólnej różnicówki nie jest niezgodne z przepisami elektroinstalacyjnymi
    > ale jest karygodnym złamaniem reguł sztuki instalatorskiej. Więc uczciwy
    > instalator winien wskazać na nieprawidłowość i albo zaproponować że sam
    > problem rozwiąże albo kazać zawezwać elektryka z uprawnieniami który mu
    > przygotuje prawidłowy punkt podłączenia.

    Masz rację, że warto instalować urządzenia na oddzielnym zabezpieczeniu.
    Osobiście też wogóle nie jestem zwolennikiem wspólnych różnicówek (sam sobie
    założyłem kilkanaście różnicówek połączonych z wyłącznikami nadprądowymi i
    jestem z tego zadowolony).

    Powiedz tylko jakie przepisy regulują to, że instalator (jak rozumiem
    dowolny, a nie tylko zatrudniony przez firmę ochroniarską) ma mieć SEP'a?
    Czy nowa norma(Systemy Alarmowe) mówi coś na temat zasilania z uwspólnionego
    dla kilku odbiorników zabezpieczenia?

    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6559
    (20111020) __________

  • 32. Data: 2011-10-20 13:16:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.10.2011 14:59, 4CX250 pisze:

    > Nie nie zostawiam. Wedle każdej umowy z ubezpieczalnią klucze możesz
    > mieć tylko ty jeden, żadna osoba trzecia.

    Doczytaj.

    > Po drugie nie mam zamiaru nikogo angażować w moje prywatne sprawy, po to
    > też żeby nie być kiedyśproszonym w ramach rewanżu np. psa i kota karmić?

    Wiesz, to się nazywa "stosunki dobrosąsiedzkie" i często działają lepiej
    niż stado najlepszych alarmów monitorowanych przez kilka firm
    ochroniarskich.

    A jak ktoś jest takim socjopatą jak ty, to prędzej czy później i tak
    ktoś ci zrobi kuku, niezależnie od wyżej wymienionych alarmów.

    > Jestem samowystarczalny, nikogo nie prosze a przyjaciół jakoś mam sporo.
    > Od rodziny się odjebaj, bo mieszka 800km stąd.

    800km? Tylko tyle, bo nie udało mi się dalej uciec od ciebie? ;->

    > Kilka procent, z tych trochę bogatszych...

    Jak pisałem - każdemu wedle potrzeb i możliwości.

    > Pudło. Nie jestem ochraniarzem ani nie pracuję w takiej firmie.
    ^^^^^^^^^^^^

    A piszesz jak tępy ochroniarz.

    > Przyjeb się do czegoś innego bo ta śpiewka już była.

    To naucz się pisać.

    > Tak... otworzyć i gmerać przy przechodniach znajdująca się od strony
    > ulicy skrzynkę z licznikiem. Napewno nikt cię nie zauważy.

    Biorąc pod uwagę, że jest sporo palantów którzy chcą być
    samowystarczalni i nikogo o nic nie prosić, co z tego, jak ktoś zobaczy,
    jak nie będzie chciał się mieszać do "cudzych spaw"? To po pierwsze.

    Po drugie: wystarczy, że ktoś ciemną nocą się przemknie i nikomu w oko
    nie wpadnie. Nie wszędzie są sprawne latarnie.

    Po trzecie: jest sposób jeszcze prostszy - mogą zobaczyć, byleby uznali
    za kogoś upoważnionego. Sprawa trywialna - skórzana torba i koszulka
    sugerująca kogoś z energetyki.

  • 33. Data: 2011-10-20 13:17:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.10.2011 15:01, 4CX250 pisze:
    > w wiadomości news:j7p4tf$l74$2@inews.gazeta.pl...

    > Mowa była także o płatnym hostingu Zapomiał? W cenie 10x niższej niż ta
    > twoja hiperpropozycja.

    Ooo, to ja podałem jakieś ceny? Bądź łaskaw nie mieszać swoich urojeń do
    rzeczywistości....

  • 34. Data: 2011-10-20 13:19:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.10.2011 14:49, 4CX250 pisze:

    > Mowa jest o sabotażu bez większego hałasu geniuszu.

    Wyłączenie całego zasilania robi jeszcze mniejszy hałas, bo nie trzeba
    wchodzić na cudzą posesję.

    > A jak nie zostawił? Geniuszu?

    Większość jednak pozostawia, bo nie są socjopatami twojego pokroju.

  • 35. Data: 2011-10-20 13:21:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Tak... otworzyć i gmerać przy przechodniach znajdująca się od strony ulicy
    >skrzynkę z licznikiem. Napewno nikt cię nie zauważy.

    Klucze do tych skrzynek są że tak powiem ogólnodostępne. Taki złodziej więc
    podchodzi wyjmuje zabezpieczenia zamyka skrzynkę i pa pa. Pół minuty roboty

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 36. Data: 2011-10-20 13:24:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "jachoska" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >(sam sobie założyłem kilkanaście różnicówek połączonych z wyłącznikami
    >nadprądowymi i jestem z tego zadowolony).

    Kilkanaście różnicówek?? Tego jeszcze tu nie było;)) To masz chyba
    rozdzielnie na pół ściany;))

  • 37. Data: 2011-10-20 13:28:12
    Temat: Re: Włamali się
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał
    > Zrobili to przez drzwi tarasowe. Stłukli szybę i otworzyli sobie
    > klamką. Lekko uszkadzając drzwi.
    > Musze policji podać jakąś wycenę uszkodzeń.
    > Czy takie drzwi są do wymiany (plastik)? jakie to moga być koszty?

    Przyjmij, że będą do wymiany, więc podaj koszt nowych + montaż. Ciebie
    interesuje uzyskanie stanu sprzed włamania i nie zgadzasz się na
    jakiekolwiek poprawki - kochasz swoje drzwi tarasowe i nie zniesiesz widoku
    porysowanego wkrętakiem profilu.
    A milicja najzwyczajniej w świecie kombinuje jak umorzyć (na 99% zrobi to za
    jakiś czas prokurator), względnie jak przerobić przestępstwo na wykroczenie.

    --
    M.

  • 38. Data: 2011-10-20 13:30:07
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Kilkanaście różnicówek?? Tego jeszcze tu nie było;)) To masz chyba
    > rozdzielnie na pół ściany;))
    Eee, nie przesadzaj. Mam dwie skrzynki po 36 pól.
    Kiedyś nawet z Tobą rozmawiałem o tym, żeby "twój" elektryk mi poskładał
    rozdzielnię. Jakoś nic z tego nie wyszło więc zakasałem rękawy i w dwa
    wieczory uzbroiłem skrzynki.
    A rozwiązanie róźnicówek od razu z eskami bardzo mi się podoba. Zwłaszcza do
    obwodów zewnętrznych (brama, domofon, zasilanie ogrodowe, światło ogrodowe).

  • 39. Data: 2011-10-20 13:34:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:j7p57n$med$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale nie ma takich, które oferują jednocześnie i hosting, i konfigurację,
    > i obsługę całego tego kramu.

    Bo nie potrzeba! Obsługę kramu realizuje ci program CMS albo pod
    przeglądarką www activex pobierany z buta przy pierwszej próbie połączenia z
    serwerem wbudowanym w kamerze lub DVR.
    Obecnie są nawet aplikacje na androida, symbiana windowsa ce, tak więc
    urządzenia przenośne jak palmtopy, telefony też sa obsługiwane. Wystarczy
    jakiś zasięg w hotspot albo przez sieć operatora jak chcesz i nawet w drodze
    poza domem masz wgląd na wszystko. Zdalnie możesz nawet światło lub
    oświetlacze IR włączać.

    > Jedni kupują mąkę, drożdże i sami pieką sobie chleb, inni kupują gotowy
    > chleb i sami robią sobie kanapki z gotowych składników (bo równie dobrze
    > można sobie własne masło czy ser robić), a jeszcze inni zamawiają gotowe
    > kanapki z jakiejś firmy cateringowej.
    >
    > Każdemu według potrzeb.

    Właśnie że nie. Ja mam urządzenie do pieczenia chleba, mąkę, drożdże a ty mi
    proponujesz żebym z tego zrezygnował i zlecił tobie pieczenia chleba. To po
    co kupowałem ta maszynkę?

    > Obsługa, konserwacja, serwis, udostępnianie, kontrola dostępu,
    > archiwizacja.

    Każdy rozgarnięty uczeń podstawówki zrobi to sam.

    > Czy robię ci konkurencję, hmm?
    Nie nie robisz mi konkurencji. Ja sprzedaję te urządzenia a nie instaluję.
    W kontenerowych ilościach :)

    Marek

  • 40. Data: 2011-10-20 13:38:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:j7p6vu$rfa$1@inews.gazeta.pl...

    Piszę szybko to i literówki się zdarzają. Dziwne że innych nei zauważyłeś.
    Mam przeglądnąć twoje teksty?

    Marek