  • 41. Data: 2009-01-03 22:45:24
    Temat: Re: Wlasciwe ocieplenie poddasza, wiem ze nudne.
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gjooa2$etn$1@news3.onet...

    > Mamy ale z konferencja będzie i zniknie a wpisy na grupie przydadzą się
    > potomnym;))

    Slusznie.

    TK

  • 42. Data: 2009-01-03 22:48:58
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Oh to paskudnie leży ta murłata. masz kolejną szanse na zwałę taką jak ja

    Murlata jest zgodnie ze sztuka opisywana w ksiazkach.

    > miałem. Musisz byc czujny na każdym kroku przy ociepleniu styropianem z
    > zewnątrz. Mówię ci jazdę będziesz miał. Jak tam ci wpadnie zimne powietrze
    > i obmyje wienieć z tą cofnięta murłatą to zdechniesz z zimna.
    > Już nie pamietam czy ty masz ściane 1W czy 2W ze styropianem?

    Sciana jest 1W, zadnych styropianow, czy ocieplen.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2009-01-03 23:00:24
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

    No mam

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1383f721da291faf
    .html

    Zobacz co zrobiłem.

    1. Najpierw kazałem odciąć styropian do dolnej krawędzi krokwii
    2. Obrobiłem z zewnątrz murłatę i wieniec dopasowanymi klockami styropianu -
    od przodu
    3. Dobrałem sie do wełny tam głębiej
    4. Zrobiłem DYSZĘ jak widzisz.
    - około 50cm długości, na szerokoć między około 90cm - plastikowa taka
    falista płyta - no plastik falisty z castoramy
    - przykleiłem od spodu styro 1cm grubości
    5. Wsadziłem tą dyszę ponad murłatą tam głębiej w szczelinę
    6. Dobiłem na siłę wełną, styropianem, pianą czym akurat trzeba było w danej
    sytuacji
    7. zakleiłem styropian zewnętrznej izolacji
    8. Jeszcze raz piana dookoła
    9. Siatka i klej.
    10. Zapłata paragonami wykonawcy za zniszczone kilkanaście balotów
    styropianu, klej, siatkę, wełnę itp...

    Ale to moje ocieplenie nadal wymaga poprawek. Juz tamtego wykonawcy nie ma.
    To była naprawa przemarzającego wieńca.
    Ty możesz zrobić to dobrze od początku.

  • 44. Data: 2009-01-03 23:03:20
    Od: "kiki" <...@...c>

    > Sciana jest 1W, zadnych styropianow, czy ocieplen.

    Dobra to musisz zrobić dyszę taką jak ja ale w zgodzie z własną ścianą 1W
    obrobić murłatę. Ale ja ci dobrze radzę, weź ją oklej styropianem aż do
    frontu muru, góre upchnij wełną.

  • 45. Data: 2009-01-03 23:10:04
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    >>

    > No mam
    >
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1383f721da291faf
    .html

    > Zobacz co zrobiłem.

    Ciekawy sposob.
    Mozna ten plastik falisty upchac od spodu welna do samej murlaty i bedzie
    git.
    No dobra, a jak z murlata od wewnatrz??

    > 10. Zapłata paragonami wykonawcy za zniszczone kilkanaście balotów
    > styropianu, klej, siatkę, wełnę itp...

    A tak, to juz wszyscy pamietaja.:-))

    > Ale to moje ocieplenie nadal wymaga poprawek. Juz tamtego wykonawcy nie
    > ma.
    > To była naprawa przemarzającego wieńca.
    > Ty możesz zrobić to dobrze od początku.

    To trudne i ciasne miejsce. Ciezko bedzie od poczatku.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2009-01-03 23:13:48
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    >>

    > Dobra to musisz zrobić dyszę taką jak ja ale w zgodzie z własną ścianą 1W
    > obrobić murłatę. Ale ja ci dobrze radzę, weź ją oklej styropianem aż do

    Tam jest malo miejsca na takie zabiegi, pozostaje tylko upchanie welny, albo
    zasypanie sypkim styro, tyle ze ten moze pofrunac z czasem.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2009-01-03 23:20:49
    Od: "kiki" <...@...c>

    .html

    Od wewnątrz to problemu nie ma jakoś obrobisz wełną, naciągniesz
    wiatroizolację na wszystko, pod murbelkę wciśnij pianę żeby uszczelnić.
    Możesz wszystko zapianować, obrobic styropianem. Tam nie może lecieć żadne
    powietrze. Gdzie ty masz wieniec pod tą murłatą? Opisz to dokładnie?
    Musisz to wszystko chronić przed ciśnieniem powietrza w czasie wiatru. Tam
    nie ma prawa wpadać żadne zimne powietrze, ma być szczelne i w związku z tym
    polecam styropiando obrobienia murłaty, bo wełna wymaga wentylacji.

    Widzisz ten falisty plastik okleiłem styropianem 1cm po to że w nim
    narobiłem dziurek i dolna "falistość" wentylowała mi od góry wełnę, którą
    upychałem na wielki wcisk żeby zagrodzic zimnemu powietrzu droge. Każdy
    przypadek trzeba przemysleć ale taka dysza to mój autorski pomysl i myślę,
    że nie najgorszy. Zrób tą dyszę za wczasu i o takiej długości jak potrzeba.
    W sumie to zacznij od dysz, murłaty później ten drut wiązałkowy, wełna i
    wiatroizolacja... później kamera termowizyjna, sprawdzić czy nie ma
    przecieków powietrza, nawet strumyczków, które puszczą cie później z
    torbami.

    > A tak, to juz wszyscy pamietaja.:-))

    Ty też pamiętaj :-) Bez awantur, cichutko, tylko na koniec wręczasz kasę
    odliczasz gotówe i ostatnimi banknotami są paragony.

  • 48. Data: 2009-01-03 23:27:57
    Od: "kiki" <...@...c>

    > Tam jest malo miejsca na takie zabiegi, pozostaje tylko upchanie welny,
    > albo zasypanie sypkim styro, tyle ze ten moze pofrunac z czasem.

    Musisz to obrobić, każdy ma inaczej musisz to rozwiązać sam albo dać nam
    zdjęcia do skomentowania.

  • 49. Data: 2009-01-03 23:34:29
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > Możesz wszystko zapianować, obrobic styropianem. Tam nie może lecieć żadne
    > powietrze. Gdzie ty masz wieniec pod tą murłatą? Opisz to dokładnie?

    Pod murlata nie ma wienca, ona lezy na cegle/pustaku. Wieniec jest ponizej
    50cm ze stropem.

    > Ty też pamiętaj :-) Bez awantur, cichutko, tylko na koniec wręczasz kasę
    > odliczasz gotówe i ostatnimi banknotami są paragony.

    Pewnie zrobie to sam i obejdzie sie bez takich przygod.:-))

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2009-01-04 12:16:03
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    > Sciana jest 1W, zadnych styropianow, czy ocieplen.

    Ale podbitka tam jeszcze chyba będzie? Jeśli tak, możesz uszczelnić
    styropianem z zewnątrz, a wełnę upchnąć między murłatę a styropian.

    --
    Bartek