  • 11. Data: 2009-12-23 19:20:56
    Temat: Re: Woda kapie przez strop bez izolacji
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hgt8dv$kbk$1@opal.futuro.pl...

    > "Rom" <o...@g...pl> wrote in message

    > To beton niezawibrowany, pewnie go nie wibrowali co ?

    Kapilara Kiki, kapilara.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-12-23 19:31:22
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Gru, 20:20, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Kapilara Kiki, kapilara.

    A co? Kapilary zatapiali w betonie?
    ;-)

  • 13. Data: 2009-12-23 19:49:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > A co? Kapilary zatapiali w betonie?

    Tak.
    http://www.encart.org.pl/

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-12-23 20:13:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Niezawibrowany beton
    Z moich oobserwacji wynika ze niezawibrowane stropy przeciekaja.
    Ale ja mam niewibrowany gr 14 cm i nic złego sie z nim nie dzieje.
    Wibrowanie moze i przydatne przy potęznych budowlach bo w domkach
    jednorodzinnych to w sumie do niczego niepotrzebne.
    I tak nas przeżyją te niewibrowane stropy

    Kris

  • 15. Data: 2009-12-23 20:48:44
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Gru, 20:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:7adeb2d2-9142-4dcd-91ac-3d3db7501fdc@
    m26g2000yqb.googlegroups.com...

    > Tak.http://www.encart.org.pl/

    No i nie ma tam nic o zatapianiu kapilar w betonie...
    ;-)

    A żeby dolać oliwy do ognia... mam stropodach wylewany z betonu
    (wibrowany) nie zabezpieczony niczym. Jest niestety "ujemny
    spadek" (czeka na poprawkę) więc stoi na nim woda już drugą zimę. I
    nic nie przecieka, strop od spodu nie jest nawet wilgotny.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 16. Data: 2009-12-23 21:56:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >No i nie ma tam nic o zatapianiu kapilar w betonie...

    Jest o porach kapilarnych w betonie, nie wierze ze nie slyszales o
    kapilarnym podciaganiu wilgoci przez beton. Poco niby izolacja pozioma
    fundamentow.

    To nic nie przesadza.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-12-24 06:12:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Gru, 22:56, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jest o porach kapilarnych w betonie,

    To co innego...
    ;-)

    > nie wierze ze nie slyszales o
    > kapilarnym podciaganiu wilgoci przez beton.

    Owszem słyszałem... A na tej grupie nawet się "dowiedziałem" że to
    podciąganie jest tak silne że wodę wyciąga aż po dach i tam wytryskuje
    tworząc wodospad.
    ;-)

    > To nic nie przesadza.

    Przesądza jak najbardziej. Ja nie zatapiałem kapilar w betonie. Drogo
    by było. Zresztą nawet nie wiem ile trzeba kupić tych kapilar w
    przeliczeniu na kubik betonu.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 18. Data: 2009-12-24 08:10:24
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Uzytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    Raczki Maniek, raczki.

    > Tak.
    > http://www.encart.org.pl/

    Pi R doly gosciu pisze. Woda w kapilarach zamarza w temperaturach ponizej
    minus 40 stopni a jesli sa srednicy powstajacej pomiedzy samym cementem to
    nigdy, nawet na biegunie zimna nie zamarznie. Beton moze bys wilgotny, pory
    wypelnione calkowicie woda a nie przemarza. Gdyby tak bylo to po kazdej zimie
    kazda wilgotna plyta by sie rozsypala.
    Po trzecie zas, woda z kapilar nigdy nie wycieka, ona jest tam pod cisnieniem
    mniejszym od atmosferycznego i nie ma prawa wyciec. Jakby z kapilary woda
    wyplywala to moznaby z ich peku robic pompki a sie nie da. Owszem, mozna ja
    wypchac duzym cisnieniem ale nawet wtedy intensywnosc tego wyplywu bylaby
    baaardzo mala. Woda w kapilarach nie przeplywa natychmiast, ona potrzebuje na
    to czesto dlugiego czasu.
    Ponadto oprocz osmozy dziala tam rowniez elektroosmoza, a ta ma kierunek
    przeciwny do laminarnego przeplywu grawitacyjnego gdyz mmroz, zimno dzialalo z
    gory. Np grunt, tez material porowaty, gdy przemarza to wyciaga wode z warstw
    dolnych ku gorze.

    Tam musialy byc przerwy w betonowaniu, oczywiscie mozliwe jego
    niezawibrowanie, lub segregacja masy w czasie wylewania, i/lub kiepskie, za
    krotkie jej mieszanie. Sama pospolka gdy ja sypiesz na kupke to grubsze ziarna
    maja tendencje i staczaja sie na dol. Podobnie masa betonowa szczegolnie gdy
    ma konsystencje bliska lub rowna polsuchej, gdy jest niefachowo rozprowadzana
    to powstaja miejsca, gdzie brak frakcji drobniejszych kruszywa mormalnie
    uniemozliwia jej pelne zageszczenie.
    Tak, ze przyczyn jest kilka i na ogol kazda z nich w swoim stopniu wplywa na
    koncowy efekt.
    Wizualnym dowodem na prawdziwosc tego co pisze, moze byc opisany fakt, ze te
    przecieki powstaly nie na calej powierzchni plyty lecz tylko w kilku
    okreslonych miejscach.
    Pzdr.
    Tornad

  • 19. Data: 2009-12-24 08:36:57
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik Krzemo napisał:

    > Owszem słyszałem... A na tej grupie nawet się "dowiedziałem" że to
    > podciąganie jest tak silne że wodę wyciąga aż po dach i tam wytryskuje
> [...]

    Kurteczka, mógłbyś wskazać wątek ? Chciałem zrobić oczko wodne i
    fontannę w ogrodzi a tak bez zbędnych kosztów wyleję kawałek wylewki na
    gruncie i będę miał gejzer :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 20. Data: 2009-12-25 23:06:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Przesądza jak najbardziej. Ja nie zatapiałem kapilar w betonie. Drogo
    >by było. Zresztą nawet nie wiem ile trzeba kupić tych kapilar w
    >przeliczeniu na kubik betonu.

    Co Ty z tym zatapianiem kapilar??

    Widzialem sporo stropow w zyciu, wiekszosc z nich przeciekala. Przeciekaly
    stropy miedzy kondygnacjami pod przeciekajacymi dachami, przeciekaly
    stropodachy, troche tego bylo. Tobie nie przecieka, innym przecieka. Dla
    tego to nie dowod.

    Pozdro.. TK