  • 21. Data: 2013-11-08 11:28:33
    Temat: Re: Wodny dylemat
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:l5g76u$jnr$...@u...news.interia.pl...

    W dniu 2013-11-07 15:10, mcs pisze:

    > Ale ?e co? Tylko ja takie g?upie szcz?cie mia?em, ?e zostawi?em chudziak
    > na
    > dwie zimy i nic mu si? nie sta?o?
    > Powinien mi si? wypi?trzy? jak Himalaje?

    Wlasnie o to chodzi, ze nie tylko Ty, bo mi tez sie nie wypietrzyl. Ale
    wiesz, nas jest dwoch a swiat szeroki. :-)

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2013-11-08 11:32:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 11:28:32 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > No popatrz a np. brunetowi się wypiętrzył.
    A jakby brunet miał styropian to by coś pomogło?

  • 23. Data: 2013-11-08 12:07:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A jakby brunet miał styropian to by coś pomogło?

    Oczywiście bo grunt pod chudziakiem by nie zamarzł - w końcu niżej ma 5-8
    stopni, a od góry chroniłby go styropian.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2013-11-08 12:19:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-08 11:25, Ergie pisze:
    > Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dla przypomnienia - z tej grupy i nie moje tylko bruneta.wp z wiosny
    > tego roku:
    >
    > https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.b
    udowanie/mróz$20chudziak/pl.misc.budowanie/_MK8iPBg4
    5I/O7SwMj5O6bYJ

    > A teraz ładnie przeproś bo trolować to trza umieć!

    No to czekam na kolejne przyklady, bo narazie to jeden brunet na nas
    kilku. Swoja droga ciekawe co by pomogl styropian, bo sciany dzialowe na
    nim by nie staly, a te przewodnikiem jednak sa.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2013-11-08 12:21:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-08 12:07, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Oczywiście bo grunt pod chudziakiem by nie zamarzł - w końcu niżej ma
    > 5-8 stopni, a od góry chroniłby go styropian.

    Nizej, znaczy metr pod ziemia. Ile ma pod scianka dzialowa?

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2013-11-08 13:03:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Nizej, znaczy metr pod ziemia. Ile ma pod scianka dzialowa?

    Owszem ścianka jest mostkiem termicznym, ale nie spowoduje że grunt pod
    ścianką będzie znacząco zimniejszy niż obok - bo przewodnictwo ciepła w
    betonie na to nie pozwoli.

    płyta ma powiedzmy 100m2 powierzchni. Całym spodem graniczy z ciepłym
    gruntem. Z góry jest w 95% przykryta styropianem a kilkoma procentami styka
    się ze ściankami działowymi . Nie ma szans by ścianki miejscowo na tyle
    wychładzały beton by lokalnie grunt zamarzł a metr dalej już nie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2013-11-08 13:10:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > No to czekam na kolejne przyklady,

    Nie prowadzę archiwum błędów budowlanych, a specjalnie podałem przykład
    kogoś innego, bo jakbym napisał że sam takie coś widziałem (a widziałem) to
    Macierewicz znowu rozpocząłby kolejne śledztwo: Gdzie, kiedy i jakie języki
    znał inwestor.

    > bo narazie to jeden brunet na nas kilku.

    Tysiące ludzi jeżdżą bez pasów i nic im nie jest. Czy to znaczy że należy
    jeździć bez pasów? Kwestia gruntu na jakim posadowiony jest budynek, czym
    zasypane są fundamenty i szczęścia jaka ostra będzie zima.

    > Swoja droga ciekawe co by pomogl styropian, bo sciany dzialowe na nim by
    > nie staly, a te przewodnikiem jednak sa.

    Stanowiły by mostek cieplny ale one stanowią tylko kilka % powierzchni a od
    spodu chudziak graniczy z ciepłym gruntem całą powierzchnią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-11-08 13:23:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-08 13:03, Ergie pisze:
> [...]
    > styka się ze ściankami działowymi . Nie ma szans by ścianki miejscowo na
    > tyle wychładzały beton by lokalnie grunt zamarzł a metr dalej już nie.

    Ja bym sie raczej zastanowil co Brunt spierniczyl u siebie, ze cos
    takiego u niego mialo miejsce.
    Zeby grunt wysadzilo to musi byc mokry bo to woda powoduje wypietrzenie,
    a nie sam grunt. Mysle, ze swoisty niecodzienny przypadek powinnismy
    rozpatrywac w innych kategoriach.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2013-11-08 13:26:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 13:10:29 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Tysiące ludzi jeżdżą bez pasów i nic im nie jest. Czy to znaczy że należy
    > jeździć bez pasów? Kwestia gruntu na jakim posadowiony jest budynek, czym
    Do chudziaka bruneta bardziej pasuje:
    Bywały przypadki że niezapiete pasy uratowały życie kierowcy.
    Znaczy żeby jeżdzić w niezapiętych?

  • 30. Data: 2013-11-08 13:30:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-08 13:10, Ergie pisze:

    > Stanowiły by mostek cieplny ale one stanowią tylko kilka % powierzchni a
    > od spodu chudziak graniczy z ciepłym gruntem całą powierzchnią.

    Ale nawet ulozony styropian na gruncie nie izoluje go calkowicie. Slowem
    tego styropianu musialoby byc znacznie wiecej niz zwyczajowo przyjmuje
    sie na posadzki zeby w srodku zimy grunt pod nim nie zamarzl ale faktem
    jest, ze plycej.
    Prawde mowiac nie mam pojecia co u Bruneta byl za grunt. Moze humusu nie
    zgarna, albo fundamenty wypelnil glina? Standardowo w przepuszczalnym
    gruncie woda nie powinna byc zagrozeniem. No chyba, ze chodzi o piwnice.
    Nie czytalem tego watku prawde mowiac.

    Pozdro.. TK