  • 31. Data: 2011-12-07 18:03:19
    Temat: Re: Wróbli nie ma.
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-07 17:51, XL pisze:

    > Takie:
    > http://obwioslo.com/tag/cukrowka/

    > http://www.panoramio.com/photo/29217870

    Dwie sierpówki jak złoto ;-)
    Masz tu przykłady zdjęć z portalu ornitologicznego
    http://www.ptaki-polski.pl/galeria.php?kategoria=5&z
    djecie=12706&nr_str=8&autor=0#pow
    http://www.ptaki-polski.pl/galeria.php?kategoria=5&z
    djecie=6574&nr_str=16&autor=0#pow

    http://avibase.bsc-eoc.org/species.jsp?lang=PL&aviba
    seid=41FACE6330A2F073

    > Oraz dzikie gołębie - takie:
    > http://www.panoramio.com/photo/29219131
    Grzywacz
    tu masz przykład
    http://avibase.bsc-eoc.org/species.jsp?lang=PL&aviba
    seid=760F307A30689D66

    Gołąb siniak
    http://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/galeria.ph
    p?kat=fauna_ptaki&zdjecie=1241

    oraz gatunek charakterystyczny dla miast gołąb miejski (potomek gołębia
    skalnego)
    http://avibase.bsc-eoc.org/species.jsp?lang=PL&aviba
    seid=BBA263C235B15B88

  • 32. Data: 2011-12-07 18:08:00
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Dec 2011 19:03:19 +0100, witek napisał(a):

    > Dwie sierpówki jak złoto ;-)

    Sfotografuję kiedyś "moje" - na pewno nie mają tego paska.

    No - dziki gołąb, przecież mówię :-)

    --
    XL

  • 33. Data: 2011-12-07 18:36:23
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-07 19:08, XL pisze:

    > Sfotografuję kiedyś "moje" - na pewno nie mają tego paska.
    Z tym , że cukrówki też taki pasek mają, ale to nie jest pta dziko
    żyjący w Polsce.
    http://www.spis-hodowcow.pl/MichalSz-katalog-0
    Różnica jest w tym, że cukrówki zazwyczaj mają ciemny pas na szyi
    obrzeżony dodatkowym jasnym paskiem i upierzenie mają nieco jaśniejsze
    Powtórzę najważniejsze - nie są dziko żyjącym ptakiem w Polsce.
    "Twoje gołębie" to sierpówki na 99,9 %
    (zawsze istniej prawdopodobieństwo, że uciekły hodowcy, a jeszcze
    mniejsze, że dobrały się w parę i założyły gniazdo, mimo braku
    minimalnej temperatury przy których te ptaki "chcą" mieć potomstwo ;-)

    djecie=12706&nr_str=8&autor=0#pow
    djecie=6574&nr_str=16&autor=0#pow

    seid=41FACE6330A2F073

    > No - dziki gołąb, przecież mówię :-)

    Taaaa ;-)
    Witek

  • 34. Data: 2011-12-07 18:37:51
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-07 18:11, s...@g...pl pisze:
> [...]
    63

    > Mieliśmy zdaje się też synogarlice.
    > skryba

    Tak, ale synogarlica turecka i turkawka to gatunki zalatujące, czyli
    spotykane przypadkowo tak jak wieloryby w Bałtyku, znaczy te dzikie ;-)
    Witek

  • 35. Data: 2011-12-07 19:17:38
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Dec 2011 19:37:51 +0100, witek napisał(a):

    > Tak, ale synogarlica turecka i turkawka to gatunki zalatujące, czyli
    > spotykane przypadkowo tak jak wieloryby w Bałtyku, znaczy te dzikie ;-)
    > Witek

    A cukrówka to właśnie synogarlica.
    --
    XL

  • 36. Data: 2011-12-14 08:36:49
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-12-07 16:30, XL pisze:
    > oraz parą dudków od lat mieszkającą na naszej lipie i
    > żerującą na przydomowym trawiastym podwórku - muszę kiedyś zdjęcia
    > zrobić, bo warto je tutaj pokazać.

    Koniecznie-właśnie chciałem poprosić. Ostatnio się zastanawiałem czy ten
    ptak faktycznie istnieje ;-)

    ________MAT_______

  • 37. Data: 2011-12-14 09:20:16
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-14 09:36, Lagod pisze:

    > Koniecznie-właśnie chciałem poprosić. Ostatnio się zastanawiałem czy ten
    > ptak faktycznie istnieje ;-)

    http://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/galeria.ph
    p?kat=fauna_ptaki&zdjecie=1455
    http://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/galeria.ph
    p?kat=fauna_ptaki&zdjecie=1068
    http://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/galeria.ph
    p?kat=fauna_ptaki&zdjecie=1002

    Zresztą cała galeria tej grupy jest warta poświęcenia jej czasu.
    Witek

  • 38. Data: 2011-12-14 09:24:42
    Od: "Azotox Moon" <p...@y...com>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Koniecznie-właśnie chciałem poprosić. Ostatnio się zastanawiałem czy ten
    > ptak faktycznie istnieje ;-)

    Po czwarte - jak
    Poznać, kto ptak,
    A kto nie ptak?
    (Tuwim)

    azotox moon

  • 39. Data: 2011-12-14 11:25:04
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 09:36:49 +0100, Lagod napisał(a):

    > Koniecznie-właśnie chciałem poprosić. Ostatnio się zastanawiałem czy ten
    > ptak faktycznie istnieje ;-)

    OK, będę czyhać. Ale to od wiosny raczej.
    --
    XL

  • 40. Data: 2011-12-22 16:22:22
    Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl>

    Babcia mi mówiła (znaczy się moja żona) że wróbli nie ma dlatego bo nie ma
    koni. Coś w tym jest. Teraz trwa inwazja sikorek, kolejki tych ptaszków
    fruwają do mojego karmnika z siemkami słonecznika . Wczoraj na spacerze po
    Bielsku zobaczyliśmy w czyimś ogródku rozwrzeszczaną chmarę wróbli, jak za
    dawnych czasów. Ucieszyliśmy się.

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek