  • 11. Data: 2009-09-20 19:14:21
    Temat: Re: Współpraca reku z kominkiem
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    news:h8v8u7$c65$1@news.onet.pl...

    > Opcji jest kilka:
    > - nic nie robić bo to powietrze i tak trafi do wymiennika (to oznacza z
    > czasem szary sufit)

    Ja mam rozporwadzone gorące powietrze z komory nad wkładem kanałami - do
    sypialni na poddaszu (x2) i do pokoju gościnnego na tym samym piętrze
    graniczącego z kominkiem. a i tak jak zapalę kominek to ciepło jest w całym
    domu - jednak wymuszona wentylacja mechaniczna robi swoją robotę. Kaloryfery
    zimne, a w domu ciepło. Cuda jakieś ;)

    Adam

  • 12. Data: 2009-09-21 10:38:20
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Jestem na etapie podejmowania decyzji jak rozsądnie rozwiązać współpracę
    > rekuperacji z kominkiem.

    Zasłyszane:
    1. Niezależne, wymuszone DGP
    2. Niezależne, grawitacyjne DGP
    3. Ciekawostka - przewymiarowane kanały nawiewne wentylacji mechanicznej,
    komora mieszania na rurze z nawiewem (od rekuperatora) i gorącym powietrzem
    z kominka - nie wiem jak rozwiązano problem 'cofki' do rekuperatora.

    Trzeba pamiętać, że przepływ rzędu jedna kubatura na godzinę jest raczej
    zbyt mały, by ogrzać dom - to do pomysłów podgrzewania powietrza
    dopływającego do rekku albo co gorsza wyrzucanego przez rekku

    Ponieważ zdecydowany byłem na nr1. chętnie wczytuję się w Wasze opinie,
    szczególnie tych, którzy już się grzeją

    pzdr qaz

  • 13. Data: 2009-09-21 15:49:53
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ponieważ zdecydowany byłem na nr1. chętnie wczytuję się w Wasze opinie,
    > szczególnie tych, którzy już się grzeją

    Warunki testowe:
    budowa, zamknieta, ocieplona, kominek jak narazie bez obudowy
    Temperatury zewnetrzne: niestety wysokie ;)

    Hipoteza:
    Kominek ogrzewajac salon przy wlaczonej wentylacji mechanicznej na mocy
    rzedu 1/3 kubatury
    powinien takze zwiekszyc temperature w pozostalych pomieszczeniach.

    Dowod/Eksperyment:
    Probne rozpalenie kominka dalo bardzo wysoki przyrost temperatury w samym
    salonie (kominek przewidziany pod obudowe akumulacyjną - narazie bez
    obudowy). Po pewnym czasie pomieszczenie w pozostalej czesci domu bylo
    cieplejsze - odczuwalnie. Czas oceniam na 3h-4h po tylu godzinach wrocilem.
    Dnia wczorajszego zrobilem to samo ale przy wylaczonej wentylacji - salon i
    pomieszczenia bezposrednio przylegajace tez byly cieplejsze ale
    pomieszczenia bardziej odległe - bez zmian tj temperatura jak bez kominka.

    Teza:
    Ruch powietrza wywolany przez wentylacje mechaniczna ma zdecydowany wplyw na
    rozprzestrzenianie sie ciepla z kominka. Niestety warunki pogodowe
    (temperatura zewnetrzna) jak i brak obudowy (ktora zakumuluje czesc ciepla w
    sobie oddajac je wolniej niz kominek bez obudowy) powoduja ze calosc trzeba
    powtorzyc w bardziej wiarygodnych okolicznosciach.

    :)

    Pozdrawiam

    Kane