  • 151. Data: 2009-04-04 18:40:01
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: a...@g...com

    On 4 Kwi, 20:36, a...@g...com wrote:

    > O widzicie - dobrze gada :) W oknach dachowych mam dokupione specjalne
    > kolnierze uszczelniajace / docieplajace (XDP do Fakro), a oprocz tego
    > obrobk

    (cos mi posta za szybko wyslalo)

    , a oprocz tego obrobka przy oknach jest poprowadzona ~7cm prostopadle
    do okna i pozniej dopiero dolne - pionowo w dol, gorne - rownolegle do
    podlogi. Ten sposob jest najcieplejszy i przy tym optycznie estetyczny
    (w porownaniu do zwyklej "trumienki" :)

    Zastanawiam sie jeszcze tylko nad przedscianka - moze puszcze ja
    troche dalej od prawdziwej scianki kolankowej (bedzie wyzsza) i
    wykoncze parapetem, o tak:

    http://www.e-mieszkanie.pl/zdjecia_artykul/velux_pod
    dasze_art.jpg

    Ma ktos z Was tak ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 152. Data: 2009-04-04 19:03:40
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Krzemo wrote:

    > A uważasz że jak jest okno prawidłowo zamocowane to nie zmienia swoich
    > wymiarów pod wpływem temperatury?
    ZAmienia, ale nie kiwa się od otwierania :)

    > ;-)
    >
    > Jednym z błędów montażu jest właśnie zamocowanie okna "na sztywno"
    > czyli na wcisk w dziurę ...
    No o czymś takim to nawet nie słyszałem, pisałem o prawidłowym montażu :)

    > (bez aluzji proszę :-)))))))))))

    No chyba było bez :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 153. Data: 2009-04-04 19:04:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > od małych do dużych wszystkie jakie sobie wymyślisz.

    a z tego plastiku to napewno można robić duże okna?

    bo ja sobie odbuściłem plastik ze względu na ograniczenia wielkości okien.

  • 154. Data: 2009-04-04 19:05:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > O widzicie - dobrze gada :) W oknach dachowych mam dokupione specjalne
    > kolnierze uszczelniajace / docieplajace (XDP do Fakro), a oprocz tego
    > obrobk

    ja ze względu na nietypową konstrukcję dachu ociepliłem okna dachowe
    stropianem i pianką, przy mrozach -20 st. ramy miały temepraturę pokoju.

  • 155. Data: 2009-04-04 19:06:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > To nie drobny błąd ale fundamentalny. Montaż wykonany po najmniejszej
    > linii oporu żeby wykonawcy było łatwiej.
    > Ale ty jesteś mądrzejszy :-) Zamiast wydłubać ten szajs to się tu
    > sprzeczasz. Troche własnej pracy i sam to zrobisz.

    wykonanie czegoś z godnie z zaleceniami ale prawidłowo nei jest błędem.

  • 156. Data: 2009-04-04 19:12:01
    Od: a...@g...com

    On 4 Kwi, 21:04, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a z tego plastiku to napewno mo na robi du e okna?
    >
    > bo ja sobie odbu ci em plastik ze wzgl du na ograniczenia wielko ci okien.

    Moga Ci zrobic dowolny wymiar ale wtedy sa to poprostu polaczone ze
    soba ramy - ja mam tak np. w oknie tarasowym - nie chcieli zrobic w
    jednej ramie okna wysokiego na 2,6m (szerokosc tez 2,6m). No to
    chcialem u gory jednego fixa wysokosci 40cm -> i tez sie nie dalo - bo
    za waskie / za dlugie - szklo mogloby peknac. Ostatecznie mam to jedno
    okno zlozone z trzech -> na gorze dwa fixy szerokosci 2 x 1,3m,
    wysokosci 40cm polaczone specjalnym lacznikiem (z tasma rozprezna ;))
    a na dole przesuwka szerokosci 2,6 i wysokosci ~2,2.

    Byle jaki producent zrobilby mi takie okno w calosci w jednej ramie -
    bo chcieli... Wcisnac klientowi i zapomniec. Oknoplast ma jednak
    twarde reguly i przede wszystkim dobry soft (a oprocz tego swoje
    dokladne tabelki) ktory odrazu grozi palcem, jak sie chce zamowic cos
    nietypowego / za duzego :) Wiec to tez moze miec wplyw na problemy
    Kikiego...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 157. Data: 2009-04-04 19:15:08
    Od: a...@g...com

    On 4 Kwi, 15:22, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
    [...]
    > Przykro to mówić ale jest "głupcem".

    Hm, poziom dyskusji spada.. Zaczyna brakowac argumentow to zaczynaja
    sie wyzwiska ?? :)

    > Mając jeszcze szansę stara się z nami
    > polemizować.

    A Ty nie zdajesz sobie sprawy co to jest montaz 3w skoro twierdzisz,
    ze wystarczy wydlubac pianke i przykeic "jakos" tasme :)

    Spytam jeszcze o jedno -> dlaczego sobie dales zadeskowac i zapapowac
    dach, skoro to takie staromodne i teraz uzywa sie wylacznie folii
    wysokoparoprzepuszczalnej (skadinad dokladnie takiej samej jak
    zewnetrzna warstwa tasmy przy obrobce okien 3w) ? :)) Odpowiedz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 158. Data: 2009-04-04 19:21:48
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 4 Kwi, 15:22, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    >Hm, poziom dyskusji spada.. Zaczyna brakowac argumentow to zaczynaja
    >sie wyzwiska ?? :)

    cudzysłów jest :-)

> [...]
    >wysokoparoprzepuszczalnej (skadinad dokladnie takiej samej jak
    >zewnetrzna warstwa tasmy przy obrobce okien 3w) ? :)) Odpowiedz :)

    Teraz bym nigdy nie pozwolił zapapowac dachu. Wiem to od roku i rok po
    robocie. Wtedy tego nie wiedziałem ale gdybym miał teraz papę to bym kazał
    ją usunąć i położyć membranę do dachu deskowanego. Zniknął by problem
    szczeliny wentylacyjnej połaci. Dało by sie mimowolnie uniknąć kilku
    fuszerek ocieplenia skosów poddasza. Pozostał by problem ścian szczytowych
    ale też w mniejszym stopniu.

    Gdyby mi ktoś to wyjaśnił gdy miałem tylko papę nie było by dyskusji.

  • 159. Data: 2009-04-04 19:34:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > wysokosci 40cm polaczone specjalnym lacznikiem (z tasma rozprezna ;))
    > a na dole przesuwka szerokosci 2,6 i wysokosci ~2,2.

    no i widzisz ty okna dopasowywales do profili a ja nie chcialem isc na
    kompromisy.

    generalnie to okno wysokie na 2.2 z pcv jest juz problematyczne bez
    poprzeczki.

    dlatego wybralem drewno.

  • 160. Data: 2009-04-04 19:36:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek_P wrote:

    > No i widzisz, niekiedy pozornie trudniejsza technologia jest
    > odporniejsza. W mojej trojwarstwowej scianie, zewnetrzne szczyty
    > mogli sobie murowac dowolnie wysoko, a sciana wewnetrzna konczyla
    > sie pod welna, ktora laczy sie ze styropianem. I mostkow nie ma.
    > A przy dwuwarstwowej to juz zaczyna sie finezja. A przy
    > jednowarstwowej to juz wyzsze studia murarzowi nie wystarcza :)

    no wsam raz w przypadku 1W jest prościej bo ona sama jest izolacją :)