  • 241. Data: 2009-04-06 07:03:40
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    >Widzę że nie wiesz o czym piszesz! Jakie szkolenia? Szkolenia to mają
    >elektrycy (i też nie wszyscy - jeden na całą firmę , taki układ nie
    >jest rzadkością) ... reszta to idzie na żywioł! Nie chce im się nawet
    >instrukcji przeczytać. Taka jest prawda o budowlance.
    >;-)

    Człowieku... zanim dalej będziesz wszystkich wokoło obrażał to zastanów się
    nad sobą... co Ty wiesz o firmach budowlanych...

    To że 90 % społeczeństwa szuka "NAJTAŃSZYCH" - to wymusza istnienie właśnie
    takich firm.

    Szkolenia są w normalnych firmach zwykłą rzeczą... najcześciej bezpłatną -
    fakt, ale pracownika wysyłając na szkolenie trzeba opłacić.
    Poza tym wstyd dla szefa jest jak jego ludzie chodzą w podartych ubraniach i
    każdy w innym dresie ;) ... jeśli masz tylko takie doświadczenie to naprawdę
    sam sobie jesteś winien - po prostu szukałeś najtańszych ekip - nie firm...
    ekip.

    druga sprawa że firmy rzadko mozna spotkac na prywatnych budowach...
    przegrywają z ekipami - cena jednak ma decydujące znaczenie...

    Zresztą ... co tu więcej pisać.. i tak mi zaraz odpiszesz że śmierdze...

  • 242. Data: 2009-04-06 07:10:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:

    > Kilka... jak będę miał okazję to pojadę do starego mieszkania i zrobię
    > zdjęcia "especially for U"
    > ;-)
    >
    > Trolujesz Ty, bo jeszcze nie widziałem żadnego konkretnego argumentu z
    > Twojej strony. Tylko wypowiedzi w stylu: "jest tak i już, a ty jesteś
    > głupi"

    bo to nie ja zajmuje sie sprzedaża tego systemu tylko ty.

  • 243. Data: 2009-04-06 07:11:00
    Od: a...@g...com

    On 6 Kwi, 08:23, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > No i szkoda że czytasz tak wybiórczo. Bo jak byś przeczytał mój
    > pierwszy post w tym wątku to byś może przeczytał ten do końca...
    [...]
    > Tak że z silikonem masz system 2w a my mówimy o 1w. Niestety system 2w

    Aaaaha, nie wiedzialem ze rozrozniamy 1w od 2w -> w takim razie system
    2w moze wykonac kazdy osobiscie (majac okna zamontowane 1w) i
    samodzielnie po wykonaniu obrobki tynkarskiej kupujac dwie tuby
    silikonu (lub jakiegos bardziej specjalizowanego materialu
    elastycznego) za ~50 pln :)

    > też nie jest do końca dobry (szczególnie z silikonem) .  Bo wymaga
    > staranności w wykonaniu,

    A 3w ?? Tam dopiero wymagana jest precyzja !! Do tego jak masz rozna
    szerokosc szpary (np. na dole 1cm, na gorze 2cm) to musisz laczyc dwie
    grubosci tasm rozpreznych. Jak wszedzie wpakujesz jedna toto poprostu
    nie bedzie dzialac jak trzeba :) Wiec 2w jest *znacznie* mniej
    wymagajaca w precyzji od 3w i duzo trudniej ja "popsuc" :)

    > a w dodatku nie zabezpiecza przed napływem
    > wody opadowej przez tą szczelinę.

    To mnie kompletnie nie dotyczy - moj okap w poziomie jest na wysokosci
    gornych krawedzi okien :-) Musialaby jakas Katrina nadejsc zeby tam
    podeszla woda opadowa :) Co innego jak ktos ma wysoka scianke lub dom
    pietrowy - wtedy na okna na parterze rzeczywiscie moze zacinac
    deszcz.. A nawet jak woda podejdzie (np. ktos sie majtnie w lany
    poniedzialek i zamiast zone - obleje mi okno ;) to przeciez mamy
    wielka dziure ktora szaleja wiatry, skutecznie wentylujac te
    miejsce :) Wytlumacz mi prosze wlasnie to zjawisko -> dlaczego niby to
    miejsce ma byc wilgotne, skoro hula tam tak wiatr ? W okapie dachow
    deskowanych specjalnie robi sie szczeliny zeby hulal wiatr i
    wentylowal ta welne :) Chodzi o punkt rosy i ew. skraplanie sie pary w
    tym miejscu ?

    > No i tak samo wilgoć wykropli się na
    > tym silikonie no bo nie ma izolacji termicznej.

    Jak to -> izolacja termiczna to pianka.. Zarowno w 1w, jak i w 2w, jak
    i w 3w :-) Dokladnie TA SAMA pianka :)

    > No i czy silikon nie odejdzie gdy piana odejdzie?

    Silikon jest na tyle elastyczny ze taka szczelinka nie zrobi mu
    krzywdy :) Rownie dobrze moznaby poddac watpliwosci klejenie tasm /
    folii systemu 3w -> czy one nie odejda? One w wiekszosci trzymaja sie
    muru na kleju butylowym - jak przykleja Ci to paproki (a przeciez
    wszyscy wykonawcy to paproki wedlug Ciebie i Kikiego ;) na pyl, to nie
    bedzie sie to wogole trzymac i zamiast pieknej i drogiej 3w, mamy
    montaz 2w (tylko tu akurat wewnetrzna strona pozostanie
    nieszczelna :-)

    [...]
    > Nie muszę ... Ty raczej czytaj całość a nie wybiórczo! Mówimy o
    > montażu na samą piankę (oczywiście kotwy też).

    I nietrzabylo tak odrazu ? Wystarczylo napisac, ze butla silikonu za
    50 pln rozwiazuje te problemy z wilgocia, wiatrem, muchomorami,
    plesnia. I nie trzeba wydawac na to 2k pln :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 244. Data: 2009-04-06 07:13:08
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 08:42, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a teraz mi odpowiedz tak uczciwie w imię czego ktoś ma robić coś
    > skomplikowanego nie biorąc za to stosownego wynagrodzenia?

    Ano dlatego że za montaż okien i tak liczą pełną dniówkę. Nie mogą
    więc doliczyć więcej kasy no bo z jakiego powodu? Dniówka to dniówka!
    ;-)

    > To chyba normlane że jak sie wymaga .<ciach>.. masz tańśze
    > popularne technologię i drogie technologie dla koneserów.

    Trolujesz albo czysty teoretyk jesteś!
    ;-)

    > Są tysiące domów i w tych domach są tysiace okien,
    > zamontowanych na pianę i w tych domach nie ma pleśni i grzybów
    Skąd to niby wiesz? Ile z nich widziałeś sam osobiście?
    >kiedyś
    > montowało sie na pakuły z konopi albo nawet na gazetę

    To właśnie stara wersja taśmy rozprężnej - całkiem prawidłowe jak na
    tamte czasy!
    ;-)

    >Trybuna ludu, nikt nie
    > silikonował od środka czy od zewnątrz i nie było plesni.

    Ależ była. Rzadziej w blokach bo tam pomieszczenia były przegrzane...
    ;-)

    >Jak mi demotnowali
    > stare okna w bloku to toam nei było pleśni czy wilgoci materiał był suchy
    > jak pieprz.

    no właśnie - pewnie przegrzane...
    ;-)
    A tu teraz moda na "grube ocieplenie" i max 20 stopni w
    pomieszczeniu...
    ;-)

    > Rozumiem was (nie mylę sie prawda)

    Mylisz się.
    ;-)

    Jak i w innych sprawach zresztą...
    ;-)

    > na koniec pytanie:
    >
    > dlaczego w domu pasywnym okno montuje sie w warstwie izolacyjnej.

    Tak na chłopski rozum - Jak już będziesz wiedział co to są izotermy,
    to z obliczeniowego modelu wychodzi że najkorzystniejsza (jak chodzi o
    zatrzymywanie ciepła) jest sytuacja gdy izoterma "neutralna"
    przechodzi przez środek profilu okna i ocieplenia. Jest wtedy ciągła
    pod względem izolacji. To tyle od naukowej strony...
    ;-)
    A od strony praktycznej to przy tak dużych grubościach ocieplenia
    (styropianu) okno zamontowane głęboko zabiera dużo więcej światła niż
    okno zamontowane bliżej zewnętrza (trzeba by je zrobić większe aby
    dawało tyle samo światła - a ponieważ ma gorszą izolacyjność niż
    ściana to nie jest korzystne). No i lepiej mieć większy parapet
    wewnętrzny niż zewnętrzny - nie uważasz? No i lepiej to z zewnątrz
    wygląda, czyż nie?
    ;-)

    W pasywnych więc domach montuje się okna w warstwie ocieplenia!

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 245. Data: 2009-04-06 07:15:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 09:10, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > bo to nie ja zajmuje sie sprzedaża tego systemu tylko ty.

    I myślisz że jak powtórzysz to 100 razy to stanie się to prawdą?
    ;-)

  • 246. Data: 2009-04-06 07:19:45
    Od: a...@g...com

    On 6 Kwi, 09:13, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > no właśnie - pewnie przegrzane...
    > ;-)
    > A tu teraz moda na "grube ocieplenie" i max 20 stopni w
    > pomieszczeniu...
    > ;-)

    Akurat grube ocieplenie powoduje, ze sam mur w ktorym jest piana, ma
    stabilna, caly czas "pokojowa" temperature. Kiedys jak nie dawalo sie
    ocieplenia - mur mial rozna temperature, zalezna od temperatury
    zewnetrznej. Wiec ten argument jest IMHO zupelnie nietrafiony.. Ba,
    nawet udowadnia, ze skoro nie bylo problemow z piana przy
    przemarzajacym murze, to czemu nagle mialby powstac przy pracy pianki
    w optymalnych dla niej temperaturach ?:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 247. Data: 2009-04-06 07:20:35
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 09:03, "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> wrote:

    > Zresztą ... co tu więcej pisać.. i tak mi zaraz odpiszesz że śmierdze...

    Co najwyżej odpiszę Ci że nie umiesz czytać. To nie ja napisałem że
    ludzie mi śmierdzą! Ja napisałem autorowi że chyba musi wszystkich
    nienawidzieć że tak o nich pisze...
    ;-)

    Co do ekip to nie brałem najtańszych ... a szkoda. Przynajmniej
    miałbym satysfakcję że tanio zbudowałem. A tak to mam drogo i źle....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 248. Data: 2009-04-06 07:24:16
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 08:44, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > już pisałem do mnie przyjeżdżali montazyści w czystych kombinezonach a nie
    > paprochy w starych podartych śmierdzących drelichach. Pracownicy budowlani u
    > mojego kolegi też nie śmierdzą jak zwierzęta.-

    Nie wiem czy moi śmierdzieli - nie obwąchiwałem ani nie ściskałem na
    niedźwiadka.
    ;-)

  • 249. Data: 2009-04-06 07:24:44
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 08:55, a...@g...com wrote:

    > Ano, "moi" montazysci przyjechali jak jeden w firmowych ciuszkach
    > Oknoplastu - juz na poczatku zrobili wrazenie ze firma o nich dba :)

    Jak ktoś dużo kupuje to dostaje takie gadżety za darmochę, firma nie
    wydała na to pewnie ani grosza!
    ;-)

  • 250. Data: 2009-04-06 07:25:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:

    > Ano dlatego że za montaż okien i tak liczą pełną dniówkę. Nie mogą
    > więc doliczyć więcej kasy no bo z jakiego powodu? Dniówka to dniówka!
    > ;-)

    no niemożliwe...

    teoretyk to ty jesteś:) a dniówka to jest jakaś cena urzędowa czy umowna,
    poprostu ustala sie że cena za montaż okna zwykły tyle a z bajerami tyle i
    koniec.

    > Trolujesz albo czysty teoretyk jesteś!
    > ;-)

    to kup sobie najnowszy telewizor i coś starszego bez bajerów napewno są w
    tej samej cenie.

    > Skąd to niby wiesz? Ile z nich widziałeś sam osobiście?
    >
    > To właśnie stara wersja taśmy rozprężnej - całkiem prawidłowe jak na
    > tamte czasy!
    > ;-)

    no rozbawiłeś mnie kompletnie. to te pakuły nie łapią wilgoci jak tam
    powietrze wieje przez dziury miedzy framugą a murem?

    > Ależ była. Rzadziej w blokach bo tam pomieszczenia były przegrzane...
    > ;-)

    u mnei nie było przegrzane a grzyba nei było.

    zdałeś egzamin