  • 251. Data: 2009-04-06 07:27:59
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > folii systemu 3w -> czy one nie odejda? One w wiekszosci trzymaja sie
    > muru na kleju butylowym - jak przykleja Ci to paproki (a przeciez
    > wszyscy wykonawcy to paproki wedlug Ciebie i Kikiego ;) na pyl, to nie
    > bedzie sie to wogole trzymac i zamiast pieknej i drogiej 3w, mamy
    > montaz 2w (tylko tu akurat wewnetrzna strona pozostanie
    > nieszczelna :-)
    >
    > [...]
    >
    > I nietrzabylo tak odrazu ? Wystarczylo napisac, ze butla silikonu za
    > 50 pln rozwiazuje te problemy z wilgocia, wiatrem, muchomorami,
    > plesnia. I nie trzeba wydawac na to 2k pln :)

    dodajmy do tego że konopie lub gazety są lepszym uszczelnieniem od pianki:)

  • 252. Data: 2009-04-06 07:40:54
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <a...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    On 6 Kwi, 04:15, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    >Dalej nie czytam bo juz z poczatku robisz zle zalozenia - bo w
    >systemie z pianka od strony wewnetrznej JEST bariera w postaci
    >akrylu / silikonu, ktora pary / wilgoci NIE przepuszcza, nie

    Ten akryl wypadnie po roku. To jest nic nie warte tam gdzie są dary
    mechaniczne. Akryl wypada wszędzie.

  • 253. Data: 2009-04-06 07:45:30
    Od: a...@g...com

    On 6 Kwi, 09:40, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Ten akryl wypadnie po roku. To jest nic nie warte tam gdzie są dary
    > mechaniczne. Akryl wypada wszędzie.

    To dziwne, bo przy prawidlowo wykonanej suchej zabudowie, nawet na
    duzo mocniej pracujacej od okien - wiezbie, akryl przykrywa
    "kontrolowana szczeline" i taka zabudowa przetrwa bez ryski lata!
    Podkreslam -> wykonana prawidlowo. Przy skopanej - po miesiacu w
    kazdym rogu beda zarysowania.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 254. Data: 2009-04-06 07:47:05
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > To chyba normlane że jak sie wymaga czegoś co wymaga dodatkowej wiedzy
    > czasu i kosztów to nalezy tym obciążyć klienta. W każdej branży masz
    > tańśze popularne technologię i drogie technologie dla koneserów.

    Problem w tym, że oni nie mają żadnej wiedzy i głównie umieją popsuc
    materiał :-)

  • 255. Data: 2009-04-06 07:47:21
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 09:11, a...@g...com wrote:

    > [...]
    >
    > Aaaaha, nie wiedzialem ze rozrozniamy 1w od 2w -> w takim razie system

    Nie ma systemu 2w. Tak napisałem tylko dla potrzeb zobrazowania
    problemu ....
    ;-)

    > miejsce :) Wytlumacz mi prosze wlasnie to zjawisko -> dlaczego niby to
    > miejsce ma byc wilgotne, skoro hula tam tak wiatr ?
    Jak bedziesz miał ten Twój system 2w i będzie hulał wiatr to tam
    będzie prawdopodobnie sucho, za to po drugiej stronie silikonu
    mokro....
    ;-)

    > Chodzi o punkt rosy i ew. skraplanie sie pary w
    > tym miejscu ?

    Bingo!.

    > Jak to -> izolacja termiczna to pianka.. Zarowno w 1w, jak i w 2w, jak
    > i w 3w :-) Dokladnie TA SAMA pianka :)

    Przecież mówimy o szczelinie zatkanej tylko silikonem bo pianka
    odlazła .... prawda?
    ;-)
    Czyli NIE MA TAM (już) PIANKI!!!!

    Powietrze jest dobrym izolatorem ciepła pod tym wszakże malutkim
    waruneczkiem że jest NIERUCHOME.
    ;-)

    > Silikon jest na tyle elastyczny ze taka szczelinka nie zrobi mu
    > krzywdy :)
    Silikon dobrze odchodzi od PCV (tak mi się przynajmniej zdaje).
    ;-)

    >Rownie dobrze moznaby poddac watpliwosci klejenie tasm /
    > folii systemu 3w -> czy one nie odejda? One w wiekszosci trzymaja sie
    > muru na kleju butylowym

    Ale na dużej powierzchni. Jeżeli nawet trochęodejdzie (po okno
    pociągnie) to odklei się kilka mm taśmy a resza (w głąb) będzie dalej
    przyklejona. Czyli izolacja nie zostanie przerwana...

    > - jak przykleja Ci to paproki (a przeciez
    > wszyscy wykonawcy to paproki wedlug Ciebie i Kikiego ;)

    A Ty czemu sam ocieplasz? Przecież wkoło pełno tanich fachowców co
    pachną wanilią i w garniturach przychodzą do pracy bo wieczorem mają
    egzaminy na wyższej uczelni ...

    ;-)

    > I nietrzabylo tak odrazu ? Wystarczylo napisac, ze butla silikonu za 50 pln
    rozwiazuje te problemy z

    Przecież od razu to pisałem (w pierwszym postcie). Tyle że taśma
    pewnie lepsza. Liczą się 3 warstwy, a to IMHO można osiągnąć nawet za
    kilka pln/mb.
    ;-)

    Niestety u Ciebie nie dano taśmy rozprężnej. A to będzie trudno
    uzupełnić....

    ;-)

  • 256. Data: 2009-04-06 07:49:30
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > a ty zaś wciskasz klientom drogi system montazu, strasząc ich
    > demagogicznymi argumentami o grzybach i pleśni, której nikt nei widział za
    > wyjątkiem ciebie.

    Ja mam prześwity ale pleśnie nie mam jeszcze, bo mam gorąco w domu. Ci co
    lubią 18 stopni w salonie zobaczą co to źle obsadzone okna :-)

  • 257. Data: 2009-04-06 07:50:17
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

    >Napisałeś że jesteś wykonawcą ... pochwal się może w jakiej dziedzinie
    >budowlanki i podeślij może jakieś referencje, zdjęcia prac itp.... Jak
    >jesteś dobry to może Cię ja (albo kto inny z tej grupy) zatrudnię... ;-)

    Hehe no właśnie :-) Referencje jakieś ? :-0

  • 258. Data: 2009-04-06 07:55:11
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Co zabawne ja mam inne doświadczenia ale widać nie szukam tak długo aż
    > trafię na najtańszego wykonawcę w okolicy. A co do doliczenia to
    > rachunku, śmiejesz sie a to jest prawda, wiesz ile kosztuje kompletne
    > ubranie dla pracownika (kombinezon koszula dobre buty)? ile kosztuje
    > regularne pranie ciuchów (czyli trzeba miec drugi zestaw) to są KOSZTY
    > DZIAŁALNOSCI i za to płaci klient, szkolenia też kosztują bo w tym czasie
    > pracownicy nie pracują (a czasem trzeba za szkolenia zapłacić), dobre
    > narzędzia też kosztują.

    Tak i mycie się też kosztuje :-) W ogóle samo życie kosztuje, jedzenie
    szczególnie :-)

  • 259. Data: 2009-04-06 07:59:32
    Od: a...@g...com

    On 6 Kwi, 09:47, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Niestety u Ciebie nie dano taśmy rozprężnej. A to będzie trudno
    > uzupełnić....

    [...]

    Gdybym sie rzeczywiscie uparl na ta trzecia, zewnetrzna warstwe, ktora
    ma ograniczyc dostep wiatru do szczeliny miedzy oknem, a murem, to:

    http://www.muratordom.pl/zdjecia/dobrze_uszczelnione
    2_1_.gif

    Wystarczylaby zapewne zwykla folia wysokoparoprzepuszczalna
    przyklejona klejem butylowym na mur + "jakims" klejem do ramy okna
    (powiedzmy zachodzaca na 2cm do ramy), na to tasma rozprezna
    (naklejona na krawedz ramy) i calosc docisnieta styropianem
    (zachodzacym powiedzmy 4cm na rame - tak ze utworzy sie tam powiedzmy
    szczelinka 0,5cm szeroka, tasmy rozpreznej nie powinno byc wtedy
    widac). Moze byc ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 260. Data: 2009-04-06 08:03:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

    > Hehe no właśnie :-) Referencje jakieś ? :-0

    a czy ja szukam tutaj pracy? czy próbuje wciskać jakies tasiemki rozprężne
    czy inny szajs?