  • 31. Data: 2009-04-01 00:01:41
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gqu7g2$vd4$1@achot.icm.edu.pl...

    > -----------------------
    >
    > Ja pierniczę, do brze że dopiero teraz czytam, stan uniesienia radosnego
    > mija, a dodatkowo Wy mnie za nogi w dół ciągniecie,
    > Ale wierze że w słusznej sprawie, zatem wracając do tej tasmy ... to gdzie
    > ją mam kleić ? od środka ?

    Odpusc sobie, jest tyle namacalnych przykladow ze nic sie nie dzieje, ze
    szkoda Twojego zachodu. Na grupie zawsze bedzie wysyp technologicznych
    nowinek i dobrze, ale z drugiej strony stoja tez budowle wiele lat i maja
    sie dobrze bez szczegolnych zabiegow. Nie twierdze, ze z tasma bedzie
    gorzej, ale to dopiero okna i tyle jeszcze przemyslen przed Toba w kolejnych
    etapach. Skoro piszesz o hydrauliku, to to jest etap na ktory nalezy zwrocic
    szczegolna uwage i wszystko dokladnie przemyslec, rowniez to dla czego nie
    warto na tym oszczedzac. A zaczyna sie od styropianu i prowadzenia rurek na
    ociepleniu lub w jego warstwie.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-04-01 00:03:23
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > obowiązują reżimy technologiczne.
    > Gdy zamawiałem okna nie miałem pewności czy w drzwiach balkonowych (2,3
    > wys) nie będzie poprzeczek.
    > Ja zastrzegłem że nie chcę, ale czekalismy na odpowiedź technologa z
    > fabryki bo nie było wiadomo czy przy takich wymiarach sztywność skrzydła
    > bedzie wystarczająca.

    Ja tak miałem, kiedy zamawiałem okno 4x2,6m. Chcieli mi wcisnąć bez
    usztywnień. Musiałem dzwonić do producenta i wkurwić wszystkich w firmie
    robiącej okna oraz drugiej, która montowała żeby mi dali listwę
    usztywniającą. Teraz jak przyłożę z barku w okno to widzę, że listwa jest
    niezbędna. Ci dyletanci obiecują gwarancję ale tak naprawdę mają wszystko w
    dupie i będą potem zrzucać winę na cokolwiek.
    Dlatego instalacje postanowiłem robić sam, bo nie mam czasu pilnować
    fachowców. Pilnowanie kosztuje mnie tyle samo czasu (pieniędzy), jak bym to
    sam robił.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 33. Data: 2009-04-01 00:06:41
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message
    > Witam
    > Niewątpliwie Kiki ma duży wkład w podnoszeniu stanu świadomości poprawnej
    > techniki budowlanej.
    > Jego posty często są sygnałem ostrzegawczym.
    > Przyznaję to po słowach Kikiego wpadłem na budowę w ostatniej chwili jak
    > opętany i nakazałem ociplić styropianem 10 cm szczyty ścian, znaczy
    > miejsce styku ściany z dachem.

    Hehe a jednak ktoś jest mi wdzięczny hehehe :-)
    Wiesz ten szczyt to nie tylko od góry ale dookoła wszędzie od wełny w
    skosach po ocieplenie na zewnątrz.
    Tylko pamiętaj o klejeniu styropianu robiąc z kleju ramkę dookoła i 2-3
    placki w środku. Żeby szelnie przylegały.
    Ale musisz stać nad każdą płytą styropianową. Odwrócisz głowę i powiem ci
    wierszyk:-) Recytują go panowie grający w 3 kubki czy 3 karty :-) Tak samo z
    nami grają budowlańcy :-)

    Ty masz gały żeby patrzały
    Ja mam ręce i nimi kręcę
    Kto ma oczy z korka
    Będzie płacił z worka

    :-)

  • 34. Data: 2009-04-01 00:10:41
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message

    > Podpowiedzcie proszę jak ma być ?
    > Ma to jaką nazwę ?

    Coś takiego
    http://allegro.pl/item589047680_tasma_rozprezna_20_m
    m_wysokosc_15_mm.html
    albo
    http://www.soudal.pl/index.php?option=com_products&a
    ction=show_category&id=12&Itemid=21

  • 35. Data: 2009-04-01 00:14:20
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Maniek4 , dzięki za słowa otuchy, czytając posty narasta we mnie złosć i
    > jutro powyrywam te okan , niech jeszcze raz wstawiają ;-))

    Ta taśma tak mało kosztuje, że czemu jej nie dać? Czemu nie uszczelnić jak
    należy i czemu nie zapianować jak należy. Piana nie jest elementem
    konstrukcyjnym. Ona się nazywa montażowa ale nie do montażu mechanicznego
    ale do uszczelniania w trakcie montażu.
    Wydałeś 11,5 na okna, a było wydac 200zł wiecej i mieć otaśmowane i
    opianowane.
    Nie rozumiem czemu tego nie zrobić ?

  • 36. Data: 2009-04-01 00:17:32
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moje okna to Stolbud Włoszczowa na profilu Brugmana,

    Powiedz żeby z głupia franc pokazali ci jakieś zepsute skrzydło czy dali
    próbke przekroju dla kolegi..... tak z ciekawości... Jak rąbią na tych
    wkładach stalowych to wszystkich. Nawet się nie kapną, że chodzi ci o
    sprawdzenie. Na bank mają gdzieś w samochodzie jakieś rozwalone kawałki
    okien. Ale nie zornik tylko jakieś cudze weź.
    Pamiętaj, że to ma tam przylegać jak w aprobacie, której nie widzę zresztą
    do ściągnięcia :-)

    do dzieła :-)

  • 37. Data: 2009-04-01 00:47:06
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message

    http://oknotest.pl/1/bledy_montazu_okien_pcv/bledy_m
    ontazu_okien_pcv_zdjecia.php

    zdjęcie 26 ale poczytaj sałą stronkę. warto

  • 38. Data: 2009-04-01 01:19:01
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message

    MAM MAMAMAMAMAMAM
    Tu jest twój brugman:

    http://test.oknotest.pl/download/BRUGMANN_AD_i_BRUGM
    ANN_2007.pdf

    No jakie wkładki ci wsadzili w środek? Które ?

  • 39. Data: 2009-04-01 06:01:24
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Kwi, 02:01, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > warto na tym oszczedzac. A zaczyna sie od styropianu i prowadzenia rurek na

    ;-)
    Jak robić to robić dobrze i tyle!
    ;-)

    A co do pojawiających się opowieści w stylu "u mnie jest bez taśmy i
    jest dobrze od wielu lat zaprzeczają WSZYSTKIE okna jakie widziałem...
    ;-)

    Tylko że z oknami jest jak ze wszystkim, na początku człowiek się
    przejmuje a potem nie zauważa. Cóż że wieje i pleśń rośnie, grunt że
    takie dobre okna ...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 40. Data: 2009-04-01 06:46:54
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Kwi, 02:10, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
    > "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message

> [...]

    Poczytaj np. tu
    http://www.e-mieszkanie.pl/okna_i_drzwi,503.htm

    Od wewnątrz powinna być warstwa paroszczelna - ona IMHO jest
    najważniejsza. Może być to uszczelnienie sznurem lub silikonem. Ważne
    że musi być trwale elastyczne, nie przepuszczające pary wodnej i
    dające się malować/tynkować.
    Z zewnątz musi być ta taśma rozprężna (to jest warstwa wiatroizolacji
    czyli paroprzepuszczalna, ale nie przepuszczalna dla wody. Nawet jak
    pianka w środku odejdzie od profilu, to nie będzie wiało bo będzie
    zamknięte z 2 stron - i o to chodzi.
    ;-)

    Producentami się nie przejmuj, kup jakąkolwiek i IMHO będzie 100 razy
    lepiej niż teraz masz ...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.