  • 41. Data: 2009-04-01 06:56:00
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:gqtqic$n6e$1@opal.futuro.pl...

    > A no trzyma sie trzyma. Malo prawdopodobne, zeby piana dotykala wylacznie
    > pylu.

    Ja piankę od profilu PCV odrywam z łatwością ... okna są jakby
    natłuszczone.
    ;-)

    I dzięki Bogu, bo miałbym problem ją usunąć gdy mi trochę skapło gdzie
    nie trzeba ...

    A teraz zrób sobie doświadczenie ... weź bąbel z piany, zmierz jego
    wymiary, zgnieć i pozostaw na 1 dzień. Potem zmierz jeszcze raz.... a
    właściwie po co mierzyć? Gołym okiem widać że się spłaszczył! Tak samo
    robi się z pianką w lecie gdy okna pracują. Nic na to się nie poradzi
    - tak już jest i tyle. Trzeba zastosować taśmy rozprężne aby szpara
    zawsze była zatkana.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 42. Data: 2009-04-01 08:05:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Ja piankę od profilu PCV odrywam z łatwością ... okna są jakby
    >natłuszczone.

    Roznie jest z ta piankna na PCV. Mialem miejscami spore problemy zeby
    oczyscic piane z profilu, a w innych miejscach bylo jak piszesz. Ja glownie
    odnioslem sie do pustaka i pylu.

> [...]
    >robi się z pianką w lecie gdy okna pracują. Nic na to się nie poradzi
    >- tak już jest i tyle. Trzeba zastosować taśmy rozprężne aby szpara

    Oczywiscie masz racje. Jak duze ruchy ma okno i na ile moze odksztalcic
    piane tego nie wiem, ale mialem wymieniane okna w niejednym pomieszczeniu,
    oraz okna montowane wylacznie na piane tu i tam i nie zauwazylem, zeby byl z
    tym jakis szczegolny problem i tyle. Napewno warto stosowac takie tasmy, ale
    ich brak nie skutkuje od razu jakas katastrofa.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2009-04-01 08:07:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message

    > Ta taśma tak mało kosztuje, że czemu jej nie dać? Czemu nie uszczelnić jak
    > należy i czemu nie zapianować jak należy. Piana nie jest elementem
    > konstrukcyjnym. Ona się nazywa montażowa ale nie do montażu mechanicznego
    > ale do uszczelniania w trakcie montażu.
    > Wydałeś 11,5 na okna, a było wydac 200zł wiecej i mieć otaśmowane i
    > opianowane.
    > Nie rozumiem czemu tego nie zrobić ?

    Pewnie z tych samych powodow dla ktorych nie zrobili u Ciebie, u mnie i u
    90% klientow w calej Polsce.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2009-04-01 08:23:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 1 Kwi, 02:01, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > szkoda Twojego zachodu. Na grupie zawsze bedzie wysyp technologicznych
    > nowinek i dobrze, ale z drugiej strony stoja tez budowle wiele lat i maja
    > sie dobrze bez szczegolnych zabiegow. Nie twierdze, ze z tasma bedzie
    > gorzej, ale to dopiero okna i tyle jeszcze przemyslen przed Toba w
    > kolejnych
    > etapach. Skoro piszesz o hydrauliku, to to jest etap na ktory nalezy
    > zwrocic
    > szczegolna uwage i wszystko dokladnie przemyslec, rowniez to dla czego nie
    > warto na tym oszczedzac. A zaczyna sie od styropianu i prowadzenia rurek

    http://oknotest.pl/1/bledy_montazu_okien_pcv/bledy_m
    ontazu_okien_pcv_zdjecia.php
    ;-)
    Jak robić to robić dobrze i tyle!

    He, ciekawe, niestety czesta norma budowlana. Nie daleko mnie wymieniali
    drzwi w sklepie spozywczym. Pustaki z suporexu na dole przy drzwiach tez
    murowali na pianke :-)

    >Tylko że z oknami jest jak ze wszystkim, na początku człowiek się
    >przejmuje a potem nie zauważa. Cóż że wieje i pleśń rośnie, grunt że
    >takie dobre okna ...

    No coz, moze masz racje, ale siedzac pod oknem jakos mi nie wieje.
    Pytanie skad my uzytkownicy mamy o tym wiedziec co i jak powinno sie
    montowac?

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-04-01 08:30:50
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Kwi, 10:23, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Pytanie skad my uzytkownicy mamy o tym wiedziec co i jak powinno sie
    > montowac?

    Z .... Internetu.
    ;-)

  • 46. Data: 2009-04-01 09:48:20
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > w tym wtarcie w 50m2 posadzki korundu (garaż).

    Możesz coś więcej napisać? Czy ten korund da Ci w garażu docelową posadzkę?
    Jak to wygląda i ma się sprawować?

    J.

  • 47. Data: 2009-04-01 13:36:03
    Od: p...@i...pl

    On 31 Mar, 21:23, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Przykleić się jej nie da, bo klej przestanie byc klejący za 2 lata, a tu
    > chodzi o samorozprężającą się taśmę, która uszczelni między oknem, a murem.

    tasme rozprezna stosuje sie przy otworze z wegarkiem, w scianie jedno
    i dwuwarstwowej stosuje sie tasmy klejace inne do wewnatrz a inne do
    zewnatrz, lub drozsze ktore mozna stosowac z dwu stron.

    pzdr
    krzychut

  • 48. Data: 2009-04-01 13:38:41
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

    > Możesz coś więcej napisać? Czy ten korund da Ci w garażu docelową
    > posadzkę? Jak to wygląda i ma się sprawować?

    Witam,
    Nie jest to docelowa posadzka, ale baza pod nią. Korund wciera się na sucho
    w świeżo zrobioną wylewkę (bezpośrednio po zatarciu betonu), oczywiście
    mechanicznie. Na te 50m2 poszło chyba 8 worków 25 kilogramowych. Wylewka
    korundowa nie różni się wiele od zywkłej na pierwszy rzut oka, ma trochę
    inną barwę (korund może być kolorowy), jest gładsza i ma mniej porów. Nie
    próbowałem jeszcze, ale chyba można by ją zmyć nawet mopem.
    Korund jest bardzo twardym materiałem, dlatego stanowi idealną podstawę pod
    docelową posadzkę.
    Na to położę barwioną żywicę (chyba epoksydową) z posypką z piasku
    kwarcowego jako warstwę wykończeniową. Takie wykończenie bardzo mi się
    podoba, jest z nim mniej kłopotów (konserwacja) niż z płytkami i chyba
    wyjdzie taniej niż glazura.

    --
    Bartek

  • 49. Data: 2009-04-01 13:46:39
    Od: p...@i...pl

    On 31 Mar, 20:20, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Jeszcze mi tak do głowy przyszło, że pisał gość, że dali mu 6 kotew na
    > stronę drzwi 270cm wysokich. Tak moim zdaniem mało.

    a skad sie wzielo to "twoim zdaniem" ? Banialuki opowiadasz kolego.

    Jakby dali co fuge to
    > powinno wyjść 10-11 kotew na stronę. Jak raz mu trzasną te drzwi to ta piana
    > bez taśm wyleci, bo te kotwy nie utrzymają takiego przeciążenia.

    doswiadczenia prowadziles? pojecie wogole masz o czym piszesz? To ile
    ma byc kotew czy innych dybli USTALA PRODUCENT bo ma lepsze pojecie
    jaka sztywnosc, jakie obciazenia, jak pracuja okucia itp i ustala je
    rowniez po to by nie bylo zamontowane wg "moim zdaniem" bo wtedy
    dopiero wychodza kwiatki.
    Wg Zwiazku Producentow Okien i Drzwi odstep miedzy kotwami winien
    wynosic przy PCV i aluminum do 700 mm a przy drewnie do 800mm. Przy
    wys 270 cm zastosowano 6 kotew co daje ok 40 cm i Ty mowisz ze malo...
    kuzwa wez mi to uzasadnij inaczej niz "mi sie wydaje" albo nie mąć
    innym bo nic dobrego nie wnosisz

    pzdr
    krzychut

  • 50. Data: 2009-04-01 14:02:35
    Od: a...@g...com

    On 1 Kwi, 15:36, p...@i...pl wrote:

    > tasme rozprezna stosuje sie przy otworze z wegarkiem, w scianie jedno
    > i dwuwarstwowej stosuje sie tasmy klejace inne do wewnatrz a inne do
    > zewnatrz, lub drozsze ktore mozna stosowac z dwu stron.

    O, widze ze w koncu sie znalazl fachman od okien na grupie :)

    A mozesz napisac, czy da sie zamontowac jeszcze te folie (rozumiem
    a'la paroprzepuszczalna od zewnatrz i paroszczelna od wewnatrz) juz po
    standardowym montazu "na pianke" ? Wisi mi teraz pianka z obu stron i
    czeka na obciecie :)

    BTW. Sciane mam dwuwarstwowa - tj. wszystkie okna sa zlicowane z
    murem. Na to dojdzie jeszcze styropian, zachodzacy na kazde okno (z
    bokow i z gory) na rame po ok 2-3-4cm. Czy uwazasz, ze warto w tym
    wypadku obciac na rowno z licem muru/okna pianke i przykleic
    (czesciowo do ramy okna, czesciowo do tej pianki) tasme rozprezna i
    dopiero nasunac na to styropian ? Jak klej do styropianu stwardnieje -
    "rozprezyc" tasme - powinno wyjsc szczelne polaczenie miedzy rama, a
    styropianem :)

    A co z wewnetrzna strona - tutaj jeszcze sie nie zastanawialem jak to
    wykanczac ale pewnie tez "najde" te 2-3 cm na rame i wykoncze jakas
    listwa. Czy da sie jeszcze na tym etapie (pianka) uszczelnic to
    polaczenie tasma paroszczelna, czy ta tasme zawsze trzeba mocowac od
    wewnetrznej strony ramy ? No bo moglbym ta tasme przykleic teraz na
    "kant" ~1cm ramy (od wewnatrz) i do sciany (przykrywajac cala pianke).
    A potem to wszystko ladnie obrobic tynkiem.

    Mozna tak czy juz "po ptokach" ? :)
    Dzieki,
    pozdr.

    --