  • 51. Data: 2009-04-01 14:16:39
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:gqv6g3$qmf$1@news.interia.pl...

    > Pewnie z tych samych powodow dla ktorych nie zrobili u Ciebie, u mnie i u
    > 90% klientow w calej Polsce.

    I z tych samych powodów murują szczyty z betonu aż pod połać. Fuszerka.
    Precz z tą pianą i wstawic taśmy za zeta osiemdziesiąt i folię

  • 52. Data: 2009-04-01 14:18:35
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > No coz, moze masz racje, ale siedzac pod oknem jakos mi nie wieje.
    > Pytanie skad my uzytkownicy mamy o tym wiedziec co i jak powinno sie
    > montowac?

    Mnie też tak w konia zrobili z oknami i już mam malutkie przewiewy. Teraz
    zrobić remont jeszcze mogę. Ocieplenie wyciąć dookoła okien i dostać się od
    zewnątrz. Chyba tak zrobię i doinwestuję w naprawę ocieplenia i obróbki
    okien.

  • 53. Data: 2009-04-01 14:21:49
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    b.googlegroups.com...

    Ale ty gadasz bzdury. Zrób sobie po jednej kotwie po bokach i postaw na
    cegłówkach.
    Co ma okucie do kotew, które są sprężyste z natury, co ty wygadujesz?

  • 54. Data: 2009-04-01 14:27:46
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <a...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    > On 1 Kwi, 15:36, p...@i...pl wrote:

    adam, prawda jest taka, ze wczoraj jeszcze mogles zaordynowac tasme
    rozprezna, dac wiecej kotew zeby okno trzymalo sie na kotwach, a nie na
    pianie i obkleic tymi tasmami-foliami. Dzisiaj mozesz sobie pogadac tylko
    albo wziac nozyk, wydlubac piane, dokupic kotew, wsadzic je w rowki bez
    wyjmowania ram i dokrecic kilka kolków na okno i dopiero wsadzic tasme.
    Wczoraj by ci to zrobili za darmo, dzisiaj masz problem :-)
    I nie mów, ze nie, bo rokla tasmy za 1.80zl i i jakies rolki paro przep/izo
    tez sa za grosze, a dales sie zapianowac.
    Jak tu ktos napisal.
    W lecie okna sie rozejda , a w zimie skurcza i piana nie wróci. :-)

  • 55. Data: 2009-04-01 14:31:45
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <a...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    > On 1 Kwi, 15:36, p...@i...pl wrote:

    cytuje:

    Jesli decydujemy sie na wymiane stolarki okiennej na nowa lub rozwazamy
    powazny wydatek na markowe, drogie
    i sprawdzone okna, zapytajmy czy firma montazowa potrafi montowac okna w
    trójwarstwowym systemie uszczelnien. Jesli nie, poszukajmy innej ekipy.
    Rodzaj gazu miedzy szybami, liczba komór w profilu i niski wspólczynnik U
    okna nie beda mialy zadnego znaczenia, jesli cale cieplo z domu uciekac nam
    bedzie miedzy tym oknem a sciana. Biorac pod u-
    wage ceny markowych okien, dodatkowy wydatek na poprawne, trójwarstwowe
    uszczelnienie jest naprawde niewiel-
    ki i szybko sie zwróci w oszczednosciach na ogrzewaniu.

    http://www.e-mieszkanie.pl/okna_i_drzwi,503.htm

  • 56. Data: 2009-04-01 14:47:53
    Od: p...@i...pl

    On 1 Kwi, 16:02, a...@g...com wrote:
    > On 1 Kwi, 15:36, p...@i...pl wrote:

    > A mozesz napisac, czy da sie zamontowac jeszcze te folie (rozumiem
    > a'la paroprzepuszczalna od zewnatrz i paroszczelna od wewnatrz) juz po
    > standardowym montazu "na pianke" ? Wisi mi teraz pianka z obu stron i
    > czeka na obciecie :)

    wszystko jest uzaleznione od tego z ktorej strony klej bedzie na
    tasmie. Ja spotkalem sie z tasmami ktore przykleja sie w profil "L"
    lub "Z", czy już jest do klejenia na płasko nie wiem. Tasme klei sie
    tylko w taki profil jak kaze producent bo jesli "L" przykleisz na
    plasko to po obroceniu strony tasma bedzie "dzialala" w druga strone.

    > BTW. Sciane mam dwuwarstwowa - tj. wszystkie okna sa zlicowane z
    > murem. Na to dojdzie jeszcze styropian, zachodzacy na kazde okno (z
    > bokow i z gory) na rame po ok 2-3-4cm. Czy uwazasz, ze warto w tym
    > wypadku obciac na rowno z licem muru/okna pianke i przykleic
    > (czesciowo do ramy okna, czesciowo do tej pianki) tasme rozprezna i
    > dopiero nasunac na to styropian ? Jak klej do styropianu stwardnieje -
    > "rozprezyc" tasme - powinno wyjsc szczelne polaczenie miedzy rama, a
    > styropianem :)

    tasme powinno sie przyklejac przed wstawieniem okna, bo bedzie ona
    widoczna, Jesli dobrze pamietam rozpreza sie zaraz po rozwinieciu z
    rolki, wiec ciezko bedzie zrobic to dokladnie na zamontowanym juz
    oknie i zrobionym ociepleniu, choc wszystko sie da ale trudniej.

    > A co z wewnetrzna strona - tutaj jeszcze sie nie zastanawialem jak to
    > wykanczac ale pewnie tez "najde" te 2-3 cm na rame i wykoncze jakas
    > listwa.

    Od wewnatrz 3cm na rame styropian? Wewnątrz ościeża? sprawdz jaka masz
    szerokość ramiaka okna. Może sie okazać że bedzie siię mało otwierało
    a zamontowanie rolet czy zaluzji bedzie jeszcze wiekszym problemem bo
    przy otwieraniu okna beda uszkadzaly oscieze.

    pzdr
    krzychut

  • 57. Data: 2009-04-01 15:01:39
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
> [...]
    > od zewnątrz. Chyba tak zrobię i doinwestuję w naprawę ocieplenia i obróbki

    Daj fotkę przekroju. Kupiłem obydwa rodzaje folii i nie wiem co mam z nią
    zrobić. Okna osadzone nieobrobione.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 58. Data: 2009-04-01 15:29:31
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Ale ty gadasz bzdury. Zrób sobie po jednej kotwie po bokach i postaw na
    > cegłówkach.
    > Co ma okucie do kotew, które są sprężyste z natury, co ty wygadujesz?

    Ale gadasz bzdury.... nikt nie pisał/mówił o 1 kotwie...

  • 59. Data: 2009-04-01 15:55:42
    Od: a...@g...com

    On 1 Kwi, 16:27, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
    [...]
    > adam, prawda jest taka, ze wczoraj jeszcze mogles zaordynowac tasme
    > rozprezna,

    Tak siedze i mysle i dochodze do wniosku ze to ma sens w przypadku
    sciany 1W. W przypadku sciany 2W caly otwor wypelniony pianka - czyli
    otwor pomiedzy rama, a sciana, zostaje zakryty przez styropian, a
    szpara wypelniona jakims elastycznym "czyms", co sie na koniec ladnie
    otynkuje. Nie widze wiec tutaj mozliwosci zadnego podwiewania. To by
    rozwiazalo sprawe "u gory" i "po bokach". Natomiast z dolu - IMHO
    przykleja sie do profilu podokiennego (ten 3cm profil montazowy)
    wlasnie tasme rozprezna i do niej dociska parapet. Samo okno z tym
    profilem jest laczone uzywajac wlasnie takiej tasmy. U mnie wykusze
    pod katem 90st. laczone byly za pomoca lacznikow (70x70mm) i miedzy
    okno, a lacznik rowniez dawana byla tasma rozprezna w celu
    uszczelnienia tego polaczenia (teraz dopiero sie kaplem po co uzywali
    sciskow stolarskich do tymczasowego przytrzymania lacznika z oknem
    przed skreceniem - bo im tasma ten lacznik wypychala :-) Rowniez przez
    to, ze jest to sciana 2W - caly mur do ktorego jest "przyklejona"
    pianka jest z natury "cieply" - nigdy nie przemarznie bo on ma na
    calej swojej grubosci praktycznie taka sama temperature (jak wnetrza).
    A skoro nie ma przemarzania, nie ma ryzyka wykraplania sie wody, wiec
    i nie ma grzyba / plesni :) Sciana 1W jak juz pokazywalismy - w zime
    potrafi przemarzac, wiec pianka w tym miejscu jest narazona na DUZO
    wyzsze wahania temperatury (pewnie od ~0 w zime do +40 C w lato).
    Oprocz tego w tych miejscach moze wykraplac sie woda powodujac
    zawilgacanie tego rejonu, co w polaczeniu z przemarzaniem moze dac
    grzybka..

    > dac wiecej kotew zeby okno trzymalo sie na kotwach, a nie na

    Ja mam kotwy co 40cm, czyli 1,5x gesciej niz nakazuje producent i
    norma budowlana ;) Kto Ci powiedzial ze okno mi sie trzyma na
    pianie ?.. Przed opianowaniem na tych oknach moglem sie powiesic i
    udawac tarzana i nic ich nie ruszylo ;)

    > pianie i obkleic tymi tasmami-foliami. Dzisiaj mozesz sobie pogadac tylko
    > albo wziac nozyk, wydlubac piane, dokupic kotew, wsadzic je w rowki bez
    > wyjmowania ram i dokrecic kilka kolków na okno i dopiero wsadzic tasme.

    Jezeli sam Oknoplast dopuszcza uzywanie piany - to ja jestem "za":)
    Pozatym bede mial wentylacje mechaniczna zrownowazona, wiec ruch
    powietrza z "zewnatrz" (przez roznorakie szpary) do gory przez komin
    (ktorego wogole nie mam :P bedzie ograniczony do minimum.

> [...]
    > tez sa za grosze, a dales sie zapianowac.
    > Jak tu ktos napisal.
    > W lecie okna sie rozejda , a w zimie skurcza i piana nie wróci. :-)

    No coz - zobaczymy ;) Ufam wieloletniemu doswiadczeniu moich
    montazystow i ufam solidnemu profilowi Veki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2009-04-01 16:11:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Rodzaj gazu miedzy szybami, liczba komór w profilu i niski wspólczynnik U
    > okna nie beda mialy zadnego znaczenia, jesli cale cieplo z domu uciekac
    > nam bedzie miedzy tym oknem a sciana.

    No rzeczywiscie cale cieplo bedzie nam uciekac z domu zwlaszcza jak policzy
    sie udzial ewentualnych szczelin w powierzchni otworu okiennego...

    Pozdro.. TK