  • 61. Data: 2009-04-01 16:13:02
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gqvsvl$600$1@opal.futuro.pl...
    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > I z tych samych powodów murują szczyty z betonu aż pod połać. Fuszerka.
    > Precz z tą pianą i wstawic taśmy za zeta osiemdziesiąt i folię

    Rozumiem ze wieje Ci i ciagnie przez cala chalupe az muchy rozbijaja sie o
    sciane, czy tylko teoretyzujesz??

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2009-04-01 16:18:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Z .... Internetu.

    No mozna, tylko nie do konca jest sie od tego i nie zawsze jest czas na
    wnikanie we wszystkie szczegoly. Bywa tez ze ta wiedza internetowa nie
    zawsze chce sie pokrywac we wszystkich opracowaniach. Jakis czas temu
    trenowalem obliczenia CO. Dziwnym trafem w programach przyjeto inne
    zalozenia jak w instrukcjach montazowych tego samego producenta. Badz
    czlowieku madry i pisz wiersze. Odradzam zywotne przejmowanie sie zbyt
    drobnymi szczegolami, to wylacznie moje zdanie i niech kazdy robi jak mu
    pasuje.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2009-04-01 16:36:49
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Bartek <bk*n@v.atonet.pl> wrote:

    > Na to położę barwioną żywicę (chyba epoksydową) z posypką z piasku
    > kwarcowego jako warstwę wykończeniową. Takie wykończenie bardzo mi
    > się
    > podoba, jest z nim mniej kłopotów (konserwacja) niż z płytkami i
    > chyba
    > wyjdzie taniej niż glazura.

    jasne, dzięki.
    A czy ta żywica - gdyby ją wylać na samą wylewkę, bez korundu, co by
    to zmieniło?

    J.

  • 64. Data: 2009-04-01 16:38:41
    Od: a...@g...com

    No i jeszcze przekleje uwagi Jareko, ktory dla mnie jest guru jezeli
    chodzi o wiedze okienna:

    "jeśli montaż ma być w licu muru to prawidłowo wykonany tylko na piane
    będzie tak samo trwały i skuteczny jak z zastosowaniem folii
    paroszczelnej
    Koszt taśmy Illbruck'a 5 cm to ok 18 pln/mb ten sam efekt uzyskasz
    obcinając ob wewnątrz piane i pokrywając ja silikonem - i to tez
    dałbym go tylko dlatego ze ociepleniem jest wełna"

    BTW. kompletny system i3 to podobno po kosztach ok 50 pln / mb, wiec
    Kiki te cuda co pokazywales za pare pln to chyba nie to..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2009-04-01 20:06:07
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

    > jasne, dzięki.
    > A czy ta żywica - gdyby ją wylać na samą wylewkę, bez korundu, co by to
    > zmieniło?

    Pewnie niewiele... Żywicy zapewne pójdzie znacznie więcej przez pory
    wylewki, które będą pochłaniać żywicę. Ponadto chyba należałoby wykonać ciut
    grubszą warstwę aby posadzka była mocniejsza. Sama żywica po stwardnieniu
    jest jak kamień... Parę dni temu naprawiałem pękniętą wylewkę w domu -
    produkt rewelacyjny.

    --
    Bartek

  • 66. Data: 2009-04-01 23:13:19
    Od: a...@g...com

    On 1 Kwi, 01:17, "Jarek M." <j...@w...pl> wrote:

    > Wzosze toast za nasze okna,  zeby szczelne byly nawet bez tasmy.

    Beda, beda... Przeczytalem wlasnie instrukcje montazu dostarczone z
    oknami z Oknoplastu i dopuszczaja jako prawidlowe trzy podstawowe
    sposoby montazu - w tym m.in. "nasz" standardowy - wazne jednak, zeby
    po scieciu pianki i obrobce tynkarskiej - zostawic miedzy rama okna, a
    tynkiem mala szpare, ktora po wszystkim trzeba uzupelnic silikonem,
    odcinajac dostep pary do pianki :) Problem mysle jednak mnie tez nie
    bardzo bedzie dotyczyl -> wentylacja mechaniczna gora ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2009-04-02 07:07:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:
    > jest jak kamień... Parę dni temu naprawiałem pękniętą wylewkę w domu -
    > produkt rewelacyjny.

    Jakiej firmy brałeś i w jakiej cenie?
    I jaka wydajność na mkw?

    Krzysiek

  • 68. Data: 2009-04-02 07:11:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > No rzeczywiscie cale cieplo bedzie nam uciekac z domu zwlaszcza jak
    > policzy sie udzial ewentualnych szczelin w powierzchni otworu okiennego...
    Moim zdaniem bez tej taśmy to dom do wyburzenia i stawiania od nowa.
    Niedogrzeje się tak nieszczelnej chałupy.
    Taśma musi być koniecznie i to ze dwie warstwy minimum.
    A tak na poważnie za kilka lat ta taśma pewnie już się nie będzie rozprezac
    ale kto o tym bedzie pamietał.
    Nawet zapomni o tym producent taśm za 50zł/mb.

    Krzysiek

  • 69. Data: 2009-04-02 07:51:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:gr02qs$ut7$1@news.interia.pl...

    > Moim zdaniem bez tej taśmy to dom do wyburzenia i stawiania od nowa.
    > Niedogrzeje się tak nieszczelnej chałupy.
    Nie chodzi o niedogrzanie tylko o zawilgacanie muru w tym miejscu.
    Potem grzyb, pleśń i robaki ....
    ;-)

    Wysyłałem w tym wątku link który to pokazuje - poszukaj sobie.

    > Taśma musi być koniecznie i to ze dwie warstwy minimum.
    > A tak na poważnie za kilka lat ta taśma pewnie już się nie będzie rozprezac
    > ale kto o tym bedzie pamietał.
    > Nawet zapomni o tym producent taśm za 50zł/mb.

    A niby dlaczego przestanie? Ja wyjmowałem "gąbkę z siedziska fotelu"
    który miał 20 lat i gąbka (tam gdzie nie była przetarta) była dalej
    sprężysta ... I pewnie była by dalej sprężysta przez kolejne 50 lat.
    No ale Ty wiesz lepiej ...
    ;-)

    Nie ma obowiązku montować sobie prawidłowo okien. Rób u siebie jak
    chcesz, tylko nie namawiaj innych żeby robili tak samo jak Ty masz
    spierdzielone (bo w "kupie" czujesz się lepiej). Póki co to montaż z
    samą pianką jest uznawany za błąd montażowy, a "dzięki" m.in. Tobie
    mimo to w ten błędny sposób dalej montuje się okna w Polsce.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 70. Data: 2009-04-02 07:57:45
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakiej firmy brałeś i w jakiej cenie?
    > I jaka wydajność na mkw?

    Do naprawy wylewki w domu kupiłem PCI Apogel F w cenie 100zł/litr. Zużycie -
    ok. 1L na rysę z klamrowaniem. Jest to dedykowany produkt do naprawy
    wylewek.
    Na wykończenie posadzki w garażu poszukam czegoś tańszego prawdopodobnie,
    ale niewykluczone, że będzie to PCI.
    Zdjęcia z naprawy wylewki:
    http://picasaweb.google.com/bgladiole/DomWGladiolach
    II#5319675449720206018