  • 11. Data: 2015-04-15 13:29:07
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:552e218d$0$2193$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Ja bym jednak oponował. Najwygodniej samodzielnie grzebać w drewnie a nie
    > w betonie.

    To prawda

    > Przy domu drewnianym nie ubabrzesz się, nie nadźwigasz i

    To też prawda

    > bez problemu uzyskasz precyzję nieosiągalną w domach murowanych bez dużego
    > doświadczenia.

    A to nieprawda. Beton komórkowy (firmowy) ma dokładność 1mm i klei się go na
    1mm warstwę kleju. Tego nie da się zrobić krzywo - on same leży prosto.
    Budując swój dom murowałem po raz pierwszy w życiu i uzyskałem taką
    dokładność że na ściany dawałem od razu gładź. Jak poczytasz archiwum grupy
    lub muratora to zobaczysz że nie ja jeden to osiągnąłem - a jest to
    powszechne dla amatorów.

    Osobiście chciałem dom szkieletowy bo ma wiele zalet ot choćby wspomniana
    przez Ciebie łatwość budowy, czy moja ulubiona niska akumulacyjność.
    Niestety ceny drewna są delikatnie mówiąc chore, a miałem sztywny (bardzo)
    budżet, więc zrezygnowałem z drewna na rzecz BK.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2015-04-15 13:30:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > z wad - mała akumulacyjnosc cieplna co zima nie ma znaczenia

    Ma kolosalne znaczenie _na_ _plus_.

    > , ale latem potrafi sie przegrzewac,

    Ale też go łatwiej schłodzić :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2015-04-15 13:52:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-15 o 13:29, Ergie pisze:
> [...]
    > taką dokładność że na ściany dawałem od razu gładź. Jak poczytasz
    > archiwum grupy lub muratora to zobaczysz że nie ja jeden to osiągnąłem

    Nie będę się upierał. Być może rzeczywiście ten beton komórkowy jest tak
    prosty w układaniu. widziałem jednak już tyle profesjonalnych budów,
    gdzie ściany rozjeżdżały się i było potem: "to się nadrobi tynkiem", że
    jestem ostrożny w twierdzeniu, że murowany też da się budować łatwo i
    dokładnie.

    --
    MN

  • 14. Data: 2015-04-15 13:59:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > ostrożny w twierdzeniu, że murowany też da się budować łatwo i dokładnie.

    Dwa słowa kluczowe:
    - "profesjonalny" - im się po prostu nie chce bo oni wiedzą że za chwilę
    ktoś to tynkiem nadrobi. Jak robisz dla siebie to nie ma powodu bloczki
    rzucać byle jak, a można je po prostu położyć jeden na drugi licując
    krawędź.
    - "murowane" - idealne murowanie to faktycznie problem - 1-1,5 cm półpłynnej
    zaprawy sprawia że cegła czy pustak mają tendencję do pływania. Murujesz
    trzy rzędy wyżej a ten dolny ucieka. Natomiast w przypadku klejenia
    kładziesz bloczek i on leży. Zawsze płasko. Jeśli tylko wypoziomowałeś
    pierwsza warstwę to choćbyś się starał nie położysz kolejnej krzywo.

    Dlatego do samodzielnego budowania IMO tylko albo drewno albo beton
    komórkowy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2015-04-15 14:33:55
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 15 kwietnia 2015 10:15:40 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Też jestem ciekaw.

    Ano to, że ma większe tłumienie hałasu.

  • 16. Data: 2015-04-15 16:13:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ano to, że ma większe tłumienie hałasu.

    Prawda, ale bez przesady - silka dobrze tłumi odgłos rozmowy zza ściany, ale
    na jeżdżące obok samochody nic nie pomoże.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2015-04-15 18:44:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2015 13:30:49 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ma kolosalne znaczenie _na_ _plus_.

    ma zerowe znaczenie dla normalnie użytkowanego budynku. Obniżanie temperatury nocą to
    teoria którą każdy próbuje i dosc szybko rezygnuje.
    Może w letniskowym, który trzeba szybka nagrzac mozna to uznac za zalete.

    > Ale też go łatwiej schłodzić :-)

    mozna metoda socjalistyczna bohatersko pokonywac trudnosci nie znane w innych
    systemach - ale to ciezko uznac za zalete.

    b.

  • 18. Data: 2015-04-16 10:51:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ma zerowe znaczenie dla normalnie użytkowanego budynku. Obniżanie
    > temperatury nocą to teoria którą każdy próbuje i dosc szybko rezygnuje.

    Jaka znowu "teoria"?

    Moje dzieci mają w swoich pokojach w dzień 21 a w nocy 19 i tak przez 3/4
    roku.

    > Może w letniskowym, który trzeba szybka nagrzac mozna to uznac za zalete.

    Przy szybkim nagrzewaniu znaczenie ma to czy jest kominek, grzejniki czy
    podłogówka, a akumulacyjność jest na drugim miejscu.

    > mozna metoda socjalistyczna bohatersko pokonywac trudnosci nie znane w
    > innych systemach - ale to ciezko uznac za zalete.

    Klimatyzator nazywasz socjalizmem?

    Cos się pogubiłeś - dom o niskiej i wysokiej akumulacyjności będzie miał
    _identyczną_ średnią temperaturę. Różnica jest tylko w szybkości jej zmiany
    na żądanie - czy to w momencie gdy chcemy mieć cieplej (ogrzewanie) czy też
    zimniej (klimatyzacja).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2015-04-17 18:13:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 10:51:18 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Moje dzieci mają w swoich pokojach w dzień 21 a w nocy 19 i tak przez 3/4
    > roku.

    a ty mieszkasz w drewniaku?

    b.

  • 20. Data: 2015-04-19 14:56:47

    Teoretycznie, ale szkoda, że moja silka tego nie wie lub sąsiadka o tym wie i
    głośniej napier..... :-((

    -----