  • 21. Data: 2015-04-19 14:58:36
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: " 666" <...@...6>

    To była jakaś idiotycznie rozpowszechniana teoria.
    W nocy potrzebuję cieplej (kiedy marznę bez ruchu), niż w dzień (kiedy się ruszam i
    jem).

    -----

  • 22. Data: 2015-04-20 12:17:48
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 19 kwietnia 2015 14:56:49 UTC+2 użytkownik 666 napisał:
    > Teoretycznie, ale szkoda, że moja silka tego nie wie lub sąsiadka o tym wie i
    głośniej napier..... :-((

    Może ścianka 12-stka?

    Beton komórkowy działałby jeszcze gorzej.

  • 23. Data: 2015-04-20 12:18:46
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 19 kwietnia 2015 14:58:38 UTC+2 użytkownik 666 napisał:
    > To była jakaś idiotycznie rozpowszechniana teoria.
    > W nocy potrzebuję cieplej (kiedy marznę bez ruchu), niż w dzień (kiedy się ruszam i
    jem).

    Ale niektórzy niestety mają pracę siedzącą - wtedy właśnie w dzień się marznie.
    Zwłaszcza w stopy, jak ktoś nie ma podłogówki.

  • 24. Data: 2015-04-20 15:56:52
    Od: " 666" <...@...6>

    Przecież wymagania p.-poż. mówią, że ściana działowa pomiędzy lokalami musi mieć co
    najmniej 25 cm.
    Do tego obustronnie jest tynk gipsowy maszynowy.
    Pomiędzy ścianą, a sufitem (stropy beton monolityczny, nie wiem czy grubość małego
    palca była) też uszczelniali (pianką, oczywiście
    przed tynkowaniem).

    Na budowach od lat niechlujstwo wykonawców, np. zaprawa w co trzeciej / co czwartej
    szczelinie pionowej pomiędzy bloczkami /
    pustakami.
    O ile miałoby to sens przy ścianie osłonowej zewnętrznej (brak mostków w spoinie), to
    jest IMHO niedopuszczalne przy ścianach
    działowych szczególnie pomiędzy lokalami.
    W całym osiedlu sąsiedzi mają problem z dźwiękami od swoich sąsiadów.

    Normy budowlane zmieniają się co jakiś czas, ale akustyka budowlana w Polsce leży na
    łopatkach i kwiczy głosem kolejnych
    debilowatych ministrów (weźcie takiego Nowaka, co on sobą reprezentował jako minister
    infrastruktury czyli budownictwa??), większość
    kolejnych to idioci, ale za to "swoi", no i wiadomo idiota wyżej d... nie podskoczy.

    -----

  • 25. Data: 2015-04-20 15:57:54
    Od: " 666" <...@...6>

    W domu??

    -----

  • 26. Data: 2015-04-21 09:25:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2015 15:57:56 UTC+2 użytkownik 666 napisał:
    > W domu??
    >

    > -----

    A co w tym takiego dziwnego? :-) Sam 95% mojej roboty robie w domu przed
    komputerem na siedzaco :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2015-04-25 20:02:12
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 15.04.2015 o 13:59, Ergie pisze:

    > - "murowane" - idealne murowanie to faktycznie problem - 1-1,5 cm
    > półpłynnej zaprawy sprawia że cegła czy pustak mają tendencję do
    > pływania. Murujesz trzy rzędy wyżej a ten dolny ucieka. Natomiast w
    > przypadku klejenia kładziesz bloczek i on leży. Zawsze płasko. Jeśli
    > tylko wypoziomowałeś pierwsza warstwę to choćbyś się starał nie położysz
    > kolejnej krzywo.

    I właśnie ja dlatego preferuje postawienie ścian z prefabrykatów. Nie
    musiałbym pilnować szanownego pana Zenka i jego ekipy czy piją na
    budowie i czy dobrze robią i tak dalej. Pewnie i samemu nauczyłbym się
    to kleić i mogłoby mi to dać nawet całkiem niezłą frajdę ale niech każdy
    z nas robi swoje i to na czym się zna.

  • 28. Data: 2015-05-04 12:35:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ty mieszkasz w drewniaku?

    Niestety już nie. Ale mieszkałem w kanadyjczyku naście lat. Obecny mam z BK
    i oczywiście jest trochę gorzej (większa bezwładność cieplna), ale w
    połączeniu z wentylacja mechaniczną jest OK - z wentylacji w zimie wieje
    jakieś 18-19, więc w ciągu godziny lub dwóch temperatura w pokoju spada do
    zadanych 19.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2015-05-06 12:32:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 maja 2015 12:36:06 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > jakieś 18-19, więc w ciągu godziny lub dwóch temperatura w pokoju spada do

    ty myslisz ze jak odpowiesz po miesiacu to mnie zmylisz :-)))
    (ZIMA) jesli w nie-drewniaku jestes w stanie regulowac temperature
    to w drewniaku tez- zatem akumulacyjnosc specjalnego znaczenia nie ma - bo i tak
    uzyskujesz co chcesz.
    Dla tych którzy nie regulują ma znaczenia zerowe - jak pisalem wczesniej.

    Natomiast LATEM mała akumulacyjnosc to powazna wada - bo budynek potrafi sie
    przegrzac.

    b.

  • 30. Data: 2015-05-06 13:15:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ty myslisz ze jak odpowiesz po miesiacu to mnie zmylisz :-)))

    A widziałeś abym komuś innemu przez te kilkanaście dni (do miesiąca to
    daleko) odpowiadał? Wycieczkę krajoznawczą sobie zrobiłem :-)

    > (ZIMA) jesli w nie-drewniaku jestes w stanie regulowac temperature
    > to w drewniaku tez - zatem akumulacyjnosc specjalnego znaczenia nie ma -
    > bo i tak uzyskujesz co chcesz.

    Akumulacyjność wpływa na _szybkość_ zmian temperatury wewnątrz. A nie na
    osiągane wyniki. Jak odpowiednio wcześniej wyłączysz ogrzewanie to w każdym
    domu spadnie z 21 do 19. Ale w jednym zajmie to godzinę a w innym 4.

    > Dla tych którzy nie regulują ma znaczenia zerowe - jak pisalem wczesniej.

    Oczywiście

    > Natomiast LATEM mała akumulacyjnosc to powazna wada - bo budynek potrafi
    > sie przegrzac.

    _Średnia_ temperatura w obu domach będzie identyczna i zależna praktycznie
    tylko od ilości i układu okien. Ten z małą akumulacyjnością szybciej się w
    dzień nagrzewa ale i szybciej nocą wychładza.

    Na przykład tradycyjna kostka będzie miała wahania 22-24 a kanadyjczyk
    20-26.

    Co jest lepsze? W dzień oczywiście murowana kostka, ale w nocy kanadyjczyk -
    otwierasz okno i już po godzinie masz temp. taką jak za oknem - oczywiście
    to wymaga spania przy otwartym oknie z komarami, hałasem itp. Ale to
    prehistoria w obecnych czasach (wentylacji mechanicznej) kanadyjczyk jesteś
    w stanie zdecydowanie szybciej wieczorem wychłodzić.

    A tak w ogóle to żyjemy w czasach taniej klimatyzacji. 3 tysiące to nie jest
    wydatek zaporowy nawet dla przeciętnie zarabiających więc problem ma
    mniejsze znaczenie niż dawniej.

    Pozdrawiam
    Ergie