  • 171. Data: 2011-10-13 11:27:37
    Temat: Re: Wyborcy zadecydowali że chcą podatku katastralnego.
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    ATT <d...@g...pl> napisał(a):

    > debilami. W
    > >

    > A Ty wiesz ile oni się nakradli podczas wojny? Czy wiesz, ze w tych
    > fabrykach
    > zmuszali min polaków do pracy bez wynagrodzenia?

    Czy Anglicy coś Ci ukradli w czasie wojny? Albo Holendrzy o Norwegach nie
    wspomnę? Oni są zwyczajnie mądrzy. Niemcy to inna bajka. Zawsze przegrywali i
    zawsze dobrze na tym wychodzili, też przez głupotę Polaków. Bitwę pod
    Grunwaldem trzeba było albo przegrać tak żeby nie wkurwić przeciwnika. Mścił
    by się potem z 50 lat a teraz byśmy jeździli porządnymi samochodami i mieli
    kasy do oporu, bo w europejskim super mocarstwie z ponad stu milionami
    mieszkańców by tak było. Dorobiło by się w międzyczasie bajkę że Słowianie tez
    byli germanami. Albo trzeba było po bitwie przepierdnąć się aż do francuskiej
    granicy. Zgwałcić co było do zgwałcenia i zabrać wszystko co mają. Tylko że
    głupi Polak lezącego nie kopie. A to właśnie wtedy jak przeciwnik leży trzeba
    mu dopierdolić.

  • 172. Data: 2011-10-13 11:31:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.10.2011 12:58, William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Masz nikłe pojęcie o moim pojęciu o prawie spadkowym. Sporządzenie
    > testamentu nie przekracza zaś umiejętności gimnazjalisty.

    No to, geniuszu prawa spadkowego, powiedz mi, jak przy pomocy testamentu
    załatwisz opodatkowanie spadku dla konkubiny/konkubenta takie samo, jak
    w przypadku małżonka, hmm?

    Dochodzą jeszcze kwestie związane z zachowkiem - np. jak będzie
    chciał(a) zapisać wszystko partnerowi/partnerce, to zachowek dla rodziny
    z dziedziczenia ustawowego będzie liczony od całości a nie od 50%.

  • 173. Data: 2011-10-13 12:34:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Oct 12, 8:52 pm, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Będą. Posiadanie domu z mieszkaniami przeznaczony do najmu to taka sama
    > działalność gospodarcza jak każda inna. Stosuje się do niej uregulowania w
    > zakresie odpisów amortyzacyjnych takie same jak przy firmowym samochodzie czy
    > komputerze. Tak samo narzucona jest stawka i czas w jakim ma się zamortyzować.
    > Spotkałem się z pojęciem wartości odtworzeniowej. Wynosi ona 3% rocznie.
    > Wychodzi że po trzydziestu trzech latach księgowa wartość budynku wynosi zero
    > złotych. Podatek katastralny to podatek od wartości a nie od ceny
    > wolnorynkowej.
    Czyli podobnie jak z kupnem samochodu i PCC-3. Zaplacilem 10kzl a
    podatek musialem uiscic od 15kzl.
    Oczywiscie moglem sie mordowac z rzeczoznawca ale koszty byly by
    wyzsze od nadwyzki podatku.

    Tutaj jest podobne zagrozenie. Nagle US zacznie szacowac wartosc za
    pomoca patyka i piasku...

    > Jak wartość księgowa zero złotych to 1% od zera złotych też
    > jest zerem złotych. To niby gdzie jest dla państwa zysk z podatku
    > katastralnego? Remonty i modernizacje podnoszą wartość księgową. Ale to jest
    > mało. W momencie sprzedaży nieruchomości pojawia się w umowie nowa wartość
    > księgowa będąca odzwierciedleniem wartości rynkowej. czyli że na przykład od
    > budynku mającego 40 lat, w którym właściciel ma 15 najemców wartość księgowa
    > będzie wynosiła 100 000zł. 1% to 1000 złotych. 1000/15=66 złotych podatku
    > rocznie od mieszkania. To więcej niż teraz jest podatków różnych ale na tyle
> [...]

    Tylko trzeba czekac na jeden cykl sprzedazowy. Fajnie obmyslasz ale
    tak skomplikowane mechanizmy są podatne na naduzycia.
    Poza tym miedzy wierszami szweda sie watek o przymusowym wykupie za
    125% wartosci.
    Jak to wkomponujesz w te wizje? Jak wartosc ksiegowa bedzie nikla (po
    tych 33 latach) to przyjdzie magistrat i stwierdzi ze ze 3000zl
    wykupuje twoja nieruchomosc pod autostrade ktora zbuduja w 2222r?

> [...]
    > kupili potem takie mieszkanie za 200 tysięcy są w czarnej dziurze. Ci co od
    > dawna mają domy będą się mogli cieszyć ale ci co zbudowali niedawno przeklną
    > swoją nie przemyślaną decyzję. Ktoś pyta jak ogrzać tanio dom ponad 300
    > metrów. Nawet jak będzie grzał prądem w drogiej taryfie to będzie to niewielka
    > część przy podatku katastralnym jaki będzie musiał płacić jeśli załapie się w
    > krótkim czasie na podatek katastralny. Nie można wykluczyć ze podatek
    > katastralny spowoduje dużą obniżkę cen nieruchomości i urealni ich wartość do

    Takie urealnianie jest bez sensu. Bo to nie do zarobkow ma byc
    dopasowana cena a do kosztow budowy, utrzymania i zarobkow.

    > Według mnie jeszcze nie jest czas na wprowadzenie takiego podatku.
    > Za mało nowych domów, za dużo wykupnych za niewielkie pieniądze i nie
    > sprzedanych za duże pieniądze mieszkań. Ci co liczą Twoją kasę nie są palcem
    > robieni. Prawdopodobnie teraz wpływy z innych podatków i opłat związanych z
    > posiadaniem nieruchomości są wyższe od wpływów jak by z dnia na dzień
    > wprowadzili podatek katastralny. Ale jak policzą że z podatku katastralnego
    > były by w którymś momencie wyższe to go wprowadzą i nikogo się o zdanie nie
    > będą pytali.

    I z tym sie zgadzam.
    Ale dodam jeszcze to ze gdyby rzadzacy chieli cos zrobic to by to
    zrobili dawno i sprawnie. Ciecie wydatkow i podniesienie podatkow
    odbylo by sie juz dawno. Takie kiszenie bajzlu albo jest spowodowane
    niekompetencja albo szykowaniem czegos grubszego...

  • 174. Data: 2011-10-13 12:42:02
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Oct 13, 11:19 am, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Konkrety! Jakich etyk w? Z czyjego ramienia dzia aj cych? Bo ostatnio
    > sporo ksi y wyst puje jako "etycy"...

    > Ach, to na tej samej zasadzie istnieje B g - bo nie da si udowodni
    > jego nieistnienia? ;->
    >
    > Z logiki otrzymujesz ocen niedostateczn ;)
    >
    > [ciach]

    Ale jestes w stanie stwierdzic ze bóg istnieje?
    Ja noworodka widze, wczesniej go widzialem na usg i czulem jak kopie
    itd.

    Tez sie logiki nie trzymasz...

    > O, to co jak z udowadnianiem, e nie jest si wielb dem?

    Wyciales istotny kawalek.
    Wskaz wg jakiej zasady uznasz ze to "cos" nie jest czlowiekiem i
    bezpiecznie mozna to "cos" usmiercic nie narazajac sie na ewentualnosc
    zabojstwa.

    > Jak niezale na? Mo na ratowa ! Ka d zgubion zygot ! Mo na powodowa
    > dodatkowe podzia y - w ko cu skoro potencjalnie mo e si podzieli , to
    > jest to kilku ludzi i trzeba wszystkich uratowa !

    Gdzie w katechizmie/biblii/czy co tam jeszcze probujesz wysmiewac jest
    zapisane ze trzeba ratowac _kazde_ zycie nawet to ktorego sie nie da
    uratowac?

    > Jaka ironia? Sam twierdzisz, e to ludzie.
    >
    > Ludziom zmar ym z przyczyn losowych chcesz odm wi poch wku?

    To ty wysmiewasz sytuacje.
    Tworzysz wirtualny problem, wysmiewasz go a potem probujesz wmowic ze
    komus cos odmawiam. Wskaz cytat na "Ludziom zmar ym z przyczyn
    losowych chcesz odm wi poch wku?"

    Nawet trolle sie tak glupio nie zachowuja w trakcie dyskusji...

  • 175. Data: 2011-10-13 12:47:12
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e9696f7$1@news.home.net.pl...

    > O ślubie pisałem już.
    > Z powodów pryncypialnych!

    Ale co ciebie obchodzi ich ślub?

  • 176. Data: 2011-10-13 12:50:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.10.2011 14:42, ptoki pisze:

    > Ale jestes w stanie stwierdzic ze bóg istnieje?
    > Ja noworodka widze, wczesniej go widzialem na usg i czulem jak kopie
    > itd.
    >
    > Tez sie logiki nie trzymasz...

    Widziałeś na USG i czułeś kopanie świeżo zapłodnionej komórki jajowej
    jeszcze przed zagnieżdżeniem?

    WOW

    Opowiedz coś jeszcze - może Marsjan widziałeś i czułeś ich kopanie? ;->

    > Wyciales istotny kawalek.
    > Wskaz wg jakiej zasady uznasz ze to "cos" nie jest czlowiekiem i
    > bezpiecznie mozna to "cos" usmiercic nie narazajac sie na ewentualnosc
    > zabojstwa.

    Nie ma mózgu. CBDO.

    [ciach]

    > Gdzie w katechizmie/biblii/czy co tam jeszcze probujesz wysmiewac jest
    > zapisane ze trzeba ratowac _kazde_ zycie nawet to ktorego sie nie da
    > uratowac?

    Ależ da się! A ty się nawet nie starasz!

    I biblią to mnie nie rozweselaj... Ona nie jest nawet wewnętrznie spójna.

    > To ty wysmiewasz sytuacje.
    > Tworzysz wirtualny problem, wysmiewasz go a potem probujesz wmowic ze
    > komus cos odmawiam. Wskaz cytat na "Ludziom zmar ym z przyczyn
    > losowych chcesz odm wi poch wku?"

    Skoro dla ciebie zapłodnione jajeczko to człowiek, dlaczego nie
    wyprawiasz mu pogrzebu, jak z macicy wypada wskutek tragicznego
    naturalnego niezagnieżdżenia?

    PS: ustaw sobie polskie znaki, lamerze...

  • 177. Data: 2011-10-13 12:51:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.10.2011 10:14, quent pisze:

    > ?

    Z przyczyn pryncypialnych one też nie powinny mieć prawa głosu.

  • 178. Data: 2011-10-13 13:23:24
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Zatem: niech pozdrowione będą Święte Niewidzialne Różowe Jednorożce - w
    > końcu ich nieistnienia też nie udowodnisz ;>

    Krasnale albo czupakabra, yeti wszyscy wierzą, że istnieją i nawet się
    niektórym objawiają :-)

  • 179. Data: 2011-10-13 13:25:49
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    >W dniu 13.10.2011 10:11, ptoki pisze:

    Strata czasu z nimi gadać :-) Zabobon jest silniejszy.

  • 180. Data: 2011-10-13 13:29:11
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:j76edr$7o2$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie.

    Tak.
    Uparty jestem.

    > "Działa" w potocznym sensie "jest obserwowane w przypadku".

    Nie, nigdy nie działa, nawet w potocznym sensie.
    To tylko np. urządzenie pomiarowe znajdujące się w ruchu względem fali
    zostanie oszukane, ale swoistość fali w przestrzeni nie jest naruszona (poza
    odbiciami, zmianą kąta polaryzacji i innymi zjawiskami np. refrakcji w
    wyniku napotkania na przeszkodę)

    Marek