  • 21. Data: 2010-10-14 20:12:30
    Temat: Re: Wycinka drzewa - akacja
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-10-14 10:36, Kierko pisze:
> [...]
    > ogrodzeniem i jest tylko kwestia czasu kiedy znowu rozwali to ogrodzenie.
    > Od czasu do czasu spadaja galezie, dom stoi blisko i boje sie ze jak
    > drzewo kiedys trzasnie to strace kilkadziesiat tys. pln na remont dachu
    > albo calej konstrukcji domu a moze i kogos spotka krzywda. W sumie
    > akacja zagraza 3 rodzinom.
    > Chcialem samodzielnie wyciac drzewo ale zglosilem to do dzialu ochrony
    > srodowiska czy cos takiego.
    > Przyszly panie powiedzialy ze drzewo duze, ze galezie musza spadac, ze
    > ja musze je zabezpieczac, ze jak drzewo spadnie na dom to moj problem etc.

    Panie maja racje - słyszałeś kiedyś o pielęgnacji drzew? - aby sie nie
    przewróciło i nikomu nie zagrażało trzeba je trochę oskubać z gałęzi -
    na oskubanie drzewa nie trzeba miec zezwolenia. Oskub o tyle ile uważasz
    za stosowne (czyli zmniejsza masę), ale przy okazji nie likwiduj całego.
    Wilk syty i owca cała, a ogrodzenie? Nie wiedzieć czemu w tym naszym
    kraju ludzie sa bardziej przywiązani do betonu i ogrodzeń niz do
    warunków życia. I nie chodzi mi tu o aspekt klimatyczny a estetyczny -
    duże drzewa podnoszą wartość działek i to dość znacznie.

    No i jeszcze jedno - fotki nie dałeś, ale weź poproś opinie dendrologa -
    jeśli napisze ze drzewo jest stare i nie ma wartości (bo np. próchnieje
    w środku) to możesz ciąć po przedstawieniu tej opinii.

    I tak a jedna rzecz już do wszystkich walczących o wolność na swoim
    terenie. Moim prawem jest tez to że wartość krajobrazu w którym mieszkam
    nie pogorszy się przez bandę "wolnościowców" którzy postawia sobie
    gargamela, wytną wszystkie drzewa a dom pomalują na różowo w zielone
    grochy. Czy wymyślił już ktoś ubezpieczanie od dewastacji krajobrazu?
    Może zamiast cedować wszystko na urzędnika założyć wspólnotę ulicy która
    w demokratyczny sposób bedzie podejmowała decyzje o jej wyglądzie? I nie
    na zasadzie "bo my tak chcemy" ale mamy taka prpozoycję jak widzi to
    sąsiedztwo? I wcale nie musi to oznaczać "nie bo nie" może oznaczac ze
    uda sie wypracować inne rozwiązanie.

  • 22. Data: 2010-10-14 20:20:35
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zasadzie "bo my tak chcemy" ale mamy taka prpozoycję jak widzi to
    > sąsiedztwo? I wcale nie musi to oznaczać "nie bo nie" może oznaczac ze uda

    Wróć komuno, wróć ! :)

  • 23. Data: 2010-10-15 07:56:57
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:

    > Wróć komuno, wróć ! :)

    Czyli gdybym miał takie widzdimisie i Mira, Zbycha czy Lwa jako koleżkę
    mógłbym przyjechać do ciebie i wybetonować całą okolicę. Przecież cóż
    mnie obchodzą inni. Moje poczucie estetyki jest takie i już.

    pzdr.
    rafał

  • 24. Data: 2010-10-15 15:29:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli gdybym miał takie widzdimisie i Mira, Zbycha czy Lwa jako koleżkę
    > mógłbym przyjechać do ciebie i wybetonować całą okolicę. Przecież cóż mnie
    > obchodzą inni. Moje poczucie estetyki jest takie i już.

    STOP!
    Tu się zagalopowałeś. Nikt nie piesze "u ciebie" tylko "u mnie".
    Na swoim podwórku powinieneś mieć prawo postawić co tylko chcesz,
    wybetonować, poprzstawiać, powycinać itd.
    Pod jednym warunkiem, że to co zrobisz nie zagrażu zdrowiu i życiu innych.
    Problem niestety polega na tym, że państwo decyduje za mnie co mi wolno
    zjeść, w którą stronę się wysr.... i jak mam się podcierać, a także jak
    wydawać pieniądze. Niestety za wszystkie decyzje urzędników płacę jako
    podatnik i drugi raz jestem zmuszany za płacenie za narzucanie mi problemów,
    czy tego chcę czy też nie.
    Wybacz, skoro mam na podwórku chwasty, które syfią i są dla mnie zmorą, bo
    jestem astmatykiem, zagrażają zdrowiu mojemu i mojej rodziny jak i mojemu
    dobytkowi to powinienem mieć prawo do usunięcia takich chwastów, a nie na
    siłę urzędnicy będą mnię zmuszać do dbania o te chwasty i ponoszenia co rok
    ogromnych kosztów przycienk gałęzi i czyszczenia podwórka. Zdajesz sobie
    sprawę ile może kosztować przycięcie gałęzi na kilku wysokich drzewach,
    gdzie inaczej się nie dostaniesz jak ze zwyżki ?
    Kilka tysięcy złotych. Skoro państwo tak się troszczy o środowisko i zmusza
    mnie do posiadania takich wrzodów na d.... , albo raczej na podwórku to
    niech mi zapewni środki i służby, które będą dbały o ten drzewostan.
    Najgorsze jest w tym to, że państwo mnie zmusza do ponoszenia kosztów na
    kilka sposobów (podatki + utrzymywanie we własnym zakresie), a z drugiej
    strony jeżeli wykonam to źle grozi mi wysokimi karami. Także grozi mi karami
    za szkody, które zostaną wyrządzone innym. Dla przykładu jeżeli zrobię
    podcinkę gałęzi, a drzewo uschnie w określonym czasie po tej przycince to
    grozi mi odpowiedzialność karna. To jest chore tak samo jak cały ten kraj.
    Wszystko to piszę niestety z własnego doświadczenia. Już to przerabiałem.

  • 25. Data: 2010-10-15 16:03:48
    Od: mal <m...@g...com>

    On 14 Paź, 10:36, "Kierko" <A...@w...pl> wrote:

    > Czy jest jakis sposob aby pozbyc sie drzewa ktore zagraza domowi i jego
    > mieszkancom?

    A przyciąć nie można? Zawsze od tego można zacząć. Fakt - trzeba
    wynająć zwyżkę i pilarzy. Może to wystarczy i nie trzeba będzie tej
    akacji zupełnie unicestwiać?
    Drewno akacjowe jest bardzo trwałe. To wiadomo od stuleci. Jednak może
    być zabójcze dla alergika, który przebywa w pomieszczeniu wykonanym z
    takiego budulca.

  • 26. Data: 2010-10-15 16:25:24
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "Osadnik" napisał:
    > Czy wymyślił już ktoś ubezpieczanie od dewastacji krajobrazu?

    wiesz, ja myślę że temat wycinki pojedyńczych drzew z prywatnych działek
    jest robieniem z igły widły:O)
    robi się jakieś dziwne problemy właścicielowi działki rolnej, czy
    budowlanej, podczas gdy rozgrabia się lasy polskie, wycina się setki
    hektarów lasów w pień, niekt nie widzi problemu, bo z tego jest kasa dla
    zbycha, rycha, mira i kolesi, kturzy dewastują publiczny las jak by byli na
    własnym podwurku, podczas gdy na cudzych podwurkach też chcą się żondzic i
    decydować co można wycinać a co nie:O(
    tutaj nie chodzi o ochronę środowiska czy krajobrazy, bo fszystkie lasy w
    polsce się systematycznie karczuje a zwierzynę wybija, jeśli sama z głodu
    nie zdechnie.

  • 27. Data: 2010-10-16 06:13:50
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Złóż oficjalne pismo do urzędu. Napisz, że zagraża życiu, zdrowiu lub
    mieniu, w związku z czym prosisz o zgodę na wycinkę. Poucz, że w przypadku
    powstania szkody (jeśli się nie zgodzą na wycinkę), będziesz dochodził
    zadościuczynienia od Wójta/Burmistrza/Prezydenta.

    Zgodę albo wydadzą, albo nie. Ale odpowiedzialność za ewentualne szkody, jak
    drzewo się przewróci, już nie będzie spadać na Ciebie.

    A jeśli drzewo rośnie na Twojej działce, to masz obowiązek je pielęgnować.
    Przycinać gałęzie, itp. I nikt tego za Ciebie nie zrobi.

    Pozdrawiam,
    MW