  • 1. Data: 2009-02-15 15:58:57
    Temat: Wyciszanie mieszkania. Maty ? Kasetony ?
    Od: "Dżejm" <n...@n...spam>

    Witam,

    Czy ktoś z Was próbował może wyciszać mieszkanie aby nie słychać było
    sąsiadów ? Zwłaszcza tych od góry. Na allegro można dostać różne maty
    akustyczne, albo kasetony styropianowe na sufit, ale nie wiem czy to w ogóle
    pomoże. Budynek z cegły. Stropy z płyty.
    Ktoś poradzi :) ?

    pozdro

    PS. Poszło też na pl.rec.dom.

  • 2. Data: 2009-02-15 16:12:43
    Temat: Re: Wyciszanie mieszkania. Maty ? Kasetony ?
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > akustyczne, albo kasetony styropianowe na sufit, ale nie wiem czy to w ogóle
    > pomoże. Budynek z cegły. Stropy z płyty.

    Przed dawnymi wielu laty w jednej z przedwojennych krakowskich restauracji,
    przeprowadzono remont generalny.
    Pracownicy po demontazru ozdobnych kasetonow stwierdzili, ze caly sufit byl
    obbity blacha olowiana. Wiec swoim zwyczajem uznali go za material
    utrudniajacy remont, normalnie go oderwali i prawdopodobnie na zlom
    sprzedali...
    Remont wykonano zgodnie z planem a nawet przed terminem; chlopcy premie
    dostali i wtedy sie zaczelo.
    Niekonczace sie skargi mieszkancow wyzszych kondygnacji na halas, muzyke i
    wwzelkie niedogodnosci z dzialalnoscia lokalu rozrywkowego zwiazane...
    Na tej podstawie moge Ci polecic jedyny skuteczny sposob na wygluszenie
    sufitu - obicie go blacha olowiana i oczywiscie wygluszenie wojlokiem czy
    innymi kasetonami.
    Moze ta informacja pomoze Ci w wyborze skutecznego sposobu, a przynajmniej
    nie zaszkodzi.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2009-02-15 18:57:22
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Zasada jest taka, iż wygłusza się od strony hałasu. :)
    Więc sąsiedzi powinni to zrobić z podłogą.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-02-15 19:47:57
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Zasada jest taka, iż wygłusza się od strony hałasu. :)
    > Więc sąsiedzi powinni to zrobić z podłogą.
    >
    > Pozdrawiam

    Zasada zasadom ale zapewne nikt nie probowal i kazdy moze gdybac. Wiec na
    poparcie mojej tezy dam inny przyklad. Otoz tu w Usa jestem na cwierc etatu na
    utrzymaniu gabinetu lekarskiego. Pani doktor zajmuje sie przeswietlaniem
    babskich cyckow czyli mammografia. Co prawda zdemontowalem w tym gabinecie
    wiekowy i wysokoenergetyczny (150 kV) aparat rentgenowski ale inne mniejsze,
    jeszcze zostaly i pracuja.
    Cale to pomieszczenie w bejzmencie czyli po naszemu w piwnicy, obite jest
    gruba, 2 mm blacha olowiana. Oczywiscie w celach zabezpieczenia sasiadow
    rezydujacych u gory i z bokow, przed radiacja. Obok jest pomieszczenie
    gospodarcze, w ktorym czesto rozkladam majdan i co tam trzeba tne, hebluje,
    maluje, itp. I w tym pomieszczeniu czesto mnie ciarki przechodza jak slysze z
    gory normalne wrzaski, wycia, piski, najczesciej dzieci siedzacych na
    dentystycznych fotelach, gdyz sa tam gabinety stomatologiczne.
    A w tych pomieszczeniach z obitym od dolu olowiem sufitami i scianami, tego w
    ogole nie slychac. Nadmieniam, ze stropy sa "kanadyjskie" czyli belki
    drewniane co 16 cali z wypelnieniem 6-cio calowa izolacja termiczna czyli
    welna mineralna. Na tym nabita jest plyta 3/4 cala i na niej polozony gruby
    karpet czyli dywan. A ha i pod tym obitym olowiem sufitem wisza jeszcze na
    blaszanym stelazu, dzwiekochlonne, polcalowe plyty kartonopodobne.
    Moze ta informacja tez sie jakos Pytaczowi i nie tylko, przyda.
    Pzdr.

  • 5. Data: 2009-02-15 19:52:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 20:47:57 +0100, tornad napisał(a):

    > Moze ta informacja tez sie jakos Pytaczowi i nie tylko, przyda.

    W Polsce sa dostepne plyty gipsowe z warstwą ołowiu, aczkolwiek bałbym sie
    to montować na suficie bez użycia specjalnych systemowych stelaży, a
    tymbardziej bałbym sie montować same płyty ołowiu (o ile da sie je gdzies
    kupic). Ile to może ważyć?

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-02-15 20:44:08
    Od: "Dżejm" <n...@n...spam>

    > [...] A ha i pod tym obitym olowiem sufitem wisza jeszcze na
    > blaszanym stelazu, dzwiekochlonne, polcalowe plyty kartonopodobne.
    > Moze ta informacja tez sie jakos Pytaczowi i nie tylko, przyda.

    Dzięki, dzięki. Ciekawe informacje. Ale płytę ołowianą chyba sobie daruję.
    Wolałbym coś prostszego. Czytam sobie archiwum tej grupy i widzę, że różne
    rzeczy ludzie na sufit kładą ... z marnym skutkiem. Dźwięki idą po ścianach
    i kaplica.
    A wszystkiego to mi się za bardzo nie chce izolować, zwłaszcza, że nie wiem
    czy będzie efekt.

    pozdro

  • 7. Data: 2009-02-15 21:29:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 21:44:08 +0100, Dżejm napisał(a):

> [...]
    > i kaplica.
    > A wszystkiego to mi się za bardzo nie chce izolować, zwłaszcza, że nie wiem

    IMO położenie na suficie i ścianach warstwy gęstej wełny mineralnej i na to
    płyty GK powinno pomóc. Tyle, że to spory koszt, a efekty moga być takie
    sobie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-02-16 00:55:48
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "tornad" <t...@o...net> wrote in message

    > Pracownicy po demontazru ozdobnych kasetonow stwierdzili, ze caly sufit
    > byl
    > obbity blacha olowiana. Wiec swoim zwyczajem uznali go za material

    Może właściciel lokalu obawiał się o promieniowanie z góry hehe :-) Ale mnie
    się wydaje, że styropian słabo tłumi. Raczej trzeba użyć wełny w matach tak
    z kilka centymetrów.

  • 9. Data: 2009-02-16 08:28:24
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

> [...]
    > ogóle
    > pomoże. Budynek z cegły. Stropy z płyty.
    U siebie robilem wyciszenie (ale na scianach) z plyt rockton-u(7,5 cm) +
    k-g.
    Efekt jest ok.W dwoch pomieszczeniach gdzie nie dalem dobrze slychac
    roznice.
    Nie wiem jak to sie sprawdzi w przypadku sufitu -ale jesli wpolczynnik
    efekt/praca/cena ma byc dobry
    to takie rozwiazanie ja wybrale.
    Pzdr
    Bajbus13