  • 1. Data: 2009-04-28 11:58:19
    Temat: Wydajnosc studni
    Od: "MAREK" <m...@w...pl>

    Jaka wedlug was jest minimalna , przyzwoita i bardzo dobra wydajnosc studni
    dla podlewania trawnika i ogródka o powierzchni 1000m2?
    --
    Marek

  • 2. Data: 2009-04-29 09:47:13
    Temat: Re: Wydajnosc studni
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "MAREK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jaka wedlug was jest minimalna , przyzwoita i bardzo dobra wydajnosc
    > studni dla podlewania trawnika i ogródka o powierzchni 1000m2?

    pytanie bez sensu -chcesz podlewać od razu całość czy po kawałku?
    SJS

  • 3. Data: 2009-04-29 19:53:09
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Chyba to jest tak, ze studnia ma wydajnosc taka jaka ma i tego nie
    zmienisz. Mozesz tylko dobrac do niej pompe bardziej lub mniej
    wydajna. Problemem jest ocenic wydajnosc zloza, i dobrac taka pompe
    zeby nie byla za mocna. Nie wiem jak to sie robi.
    Adam

  • 4. Data: 2009-04-30 13:03:29
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    MAREK pisze:
    > Jaka wedlug was jest minimalna , przyzwoita i bardzo dobra wydajnosc studni
    > dla podlewania trawnika i ogródka o powierzchni 1000m2?

    za jednym razem nie podlejesz wszytkiego
    porób sobie strefy
    oblicz wydajność zraszaczy i nanieś na strefy

    a wydajnosć studni najlepiej sprawdzić przy pomocy pompy i miarki

    zmierz ile wypompowales wody i o ile sie obniżylo lustro wody

    przy dobrych studniach lustro wody nie pwinno sie znacząco obniżyć

    michal

  • 5. Data: 2009-04-30 14:02:04
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Jaka wedlug was jest minimalna , przyzwoita i bardzo dobra wydajnosc studni
    > dla podlewania trawnika i ogródka o powierzchni 1000m2?
    > --
    > Marek

    To trudno jednoznacznie odpowiedziec. Jesli bedziesz podlewal ogrodek kolejno
    to wystarczy wydajnosc studni rzedu wiadro wody na minute, bo opory
    hydrauliczne weza, zraszacza itp. nie pozwola na wiekszy wydatek. Jesli chcesz
    podlewac systemem polaczonych rownolegle kilku zraszaczy na raz to musisz miec
    wydajniosc studni odpowiednio wieksza.
    Jaka masz wydajnosc studni dowiesz sie przeprowadzajac tzw. probne
    pompowanie. To za duzo pisania odsylam Cie do "literatury" w google pod tym
    haslem. Np. pierszwa z brzegu:
    http://www.aqua.zyrardow.pl/dokumentacja_projektowa/
    budowlanka%20II%
    20etap/geologia/%BFyrard%F3w,%20basen,%20projekt%20o
    twor%F3w%20studziennych%
    2002%20(25.06.2004.pdf
    Ogolnie wydajnosc studni jest to jej mozliwy, uwarunkowany budowa geologiczna,
    srednica, glebokoscia, pobor wody nie obnizajacy znaczaco swobodnego zw. wody
    w studni.
    Pzdr.