-
51. Data: 2023-11-18 13:38:55
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 18 Nov 2023 02:11:39 -0800 (PST), Kris
> Żeby nie było z tym deklarowanym zasięgiem tak jak
> z zasięgiem gdańskich autobusów.
No tak, bo wiadomo że problem zasięgu w zależności od
warunków dotyczy tylko elektryków. A nie, czekaj...
ropniaki mogą palić od 35 do 50L/100km. Toż to szok!
> https://businessinsider.com.pl/biznes/gdansk-kupil-n
iemieckie-autobusy-elektryczne-po-4-mln-zl-za-sztuke
-teraz-ma-problem/d32rx01
Mam znajomego który jeździ w ZTM (Wawa) i twierdzi (choć nie jest ich
zwolennikiem, więc jeździ tylko klekotami) że autobusy elektryczne sobie
bardzo dobrze radzą -- na początku były kłopoty, bo nie było ładowarek,
teraz już są ładowarki więc nie ma problemów. Przy czym też nie muszą
się ładować za każdym kursem, bo...
> Deklarowane 300-400km, w praktyce 200-300 i to bez ogrzewania/ klimy.
...to jest kolejne z rzędu pierdolenie. Trasa autobusowa rzadko kiedy
przekracza 20km, nawet w Wawie. Nocne są dłuższe z oczywistych powodów.
Jest jedna linia w Wawie, która ma niecałe 30km. Nawet jadąc w dwie strony
można objechać dwukrotnie ładowarkę na pętli, co daje w sumie 120km, czyli
nadal jest zapas 80-180km i spokojnie wystarczy na ogrzewanie a z pewnością
klimatyzowanie. To dlaczego one niby, skoro z każdą pętlą, kurs tam i z
powrotem wyjeżdżąjąc nawet te 80km (z ogrzewaniem/klimą na prądzie), a
ładujac się w przerwie na pętli, niby nie dają rady? Kupili przecież 18 BEB
i zrobili 18 ładowarek, czyli każdy autobus ma swoją ładowarkę i nie musi
nawet rotować ładowania z innymi. Wniosek tylko taki, że tych ładowarek na
trasach nie ma wcale.
Bzdurą też jest że wyłączają ogrzewanie, bo akurat elektryczne autobusy,
jeśli nie mają pompy ciepła, to grzeją webastem. Tak, spalinowym, ale
nadal, po pierwsze, zużycie takowego to 2L/h a nie 35-50 jak ropniaka co ma
sprawność 15% w warunkach drogowych (to nie ciężarówka że się rozpędza i
leci ze stałą prędkością 500km na sprawność 40%), po drugie spalanie "na
świeczce", jak to ma miejsce w takiej nagrzewnicy, jest mniej szkodliwe niż
wysokoprężne, po trzecie można używać bioetanolu. To że autobusy wyłączają
ogrzewanie jest kolejną bzdurą wyssaną z palca aby zrobić zły pijar
elektrykom.
Tymczasem autobusy elektryczne w miastach to przepaść jakościowa -- nie
śmierdzą i nie hałasują. Wspomniany kolega z ZTM Wawa mówił mi także, że
nie chce jeździć krótkimi składami, tylko przegubowymi, bo są bardziej
komfortowe dla kierowców (silnik z tyłu, więc w kabinie kierowcy ciszej) i
zawsze jest walka o to kto ma niejeździć krótkim, bo ponoć fioła można
dostać po paru godzinach -- w elektrykach nie ma znaczenia czy krótki czy
długi, kierowca zawsze ma taki sam komfort, pasażerowie zresztą też. W
spaliniakach ci co nie mają wyjścia i muszą stać pół metra od silnika mają
zepsute uszy, bo hałas od tego spalinowego złomu za kawałkiem kartonu jest
ogłuszający. Podobnie dla stojących na przystanku. Przyjedź kiedyś do
centrum Wawy gdzie elektryków jeździ już ponad 160 i sobie sprawdź na
własne uszy/oczy.
--
Pozdor
Myjk
-
52. Data: 2023-11-18 13:42:50
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
sobota, 18 listopada 2023 o 10:00:23 UTC+1 Cavallino napisał(a):
> W dniu 18-11-2023 o 09:49, Myjk pisze:
> > Sat, 18 Nov 2023 09:44:54 +0100, Cavallino
> >
> >> Tak, ale głównie z powodu braku tak dużych przebiegów.
> >> Na milion na jednej baterii to bym nie liczył.
> >
> > Jak ktoś wali takie przebiegi to auto po 3 latach zazwyczaj zmienia,
> > bo ewidentnie jest użytkowane zarobkowo.
> Albo nie zmienia, bo nie musi:
> https://elektrowoz.pl/auta/ta-tesla-model-s-ma-juz-1
9-miliona-kilometrow-przebiegu-bateria-byla-wymienia
na-obecna-przezyla-1-mili
Jaki ty jestes głupi ze wierzysz w takie pierdoły? Skala głupoty na bank ci się
skończyła.
-
53. Data: 2023-11-18 13:47:51
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 18.11.2023 o 10:00, Cavallino pisze:
> Albo nie zmienia, bo nie musi:
> https://elektrowoz.pl/auta/ta-tesla-model-s-ma-juz-1
9-miliona-kilometrow-przebiegu-bateria-byla-wymienia
na-obecna-przezyla-1-milion-km/
"Akumulator stara się eksploatować w przedziale między 20 a 80 procent,
przy 1 milionie kilometrów przebiegu zanotował on ponad 1 600 cykli
ładowania, miał sporo ponad 80 procent pojemności fabrycznej (w
zależności od źródeł: 84 lub 86 procent)"
To się qrwa nie klei. Albo się komuś sera pojebały, albo ktoś tnie w chooja?
-
54. Data: 2023-11-18 15:44:06
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 18 Nov 2023 13:47:51 +0100, nadir
> To się qrwa nie klei. Albo się komuś sera pojebały, albo ktoś tnie w chooja?
Tobie większość rzeczy się nie klei, jeśli ci nie pasuje do tezy.
W poprzednim moim Outlanderze PHEV bateria była ładowana nawet 3-4x
dziennie (20-100%, bo poniżej 20% się nie da zjechać bo sięz automatu
spalina załącza), z całą pewnością była ładowana 2x każdego dnia (i taką
wartość przyjmuję, oraz tę mniej optymistyczną czyli 3x/dzień), przez 5
lat, czyli miała ponad 3600-5400 cykli ładowania (formalnie to więcej, bo
poprzedni właściciel 1x dziennie też ładował), i na koniec po 7 latach, a
przed wymianą gwarancyjną która mi przysługiwała, miała 80% pojemności.
Abstrahując od faktycznego stanu, bo akurat w Outlanderach PHEV jest głośna
sprawa zjebanego BMS, a konketnie tabeli SOH, czyli programowego dołowania
pojemności baterii. Tak, wiem, to jest bez sensu, ale tak jest i Mitsu
oficjalnie potwierdziło że tak ma właśnie być. heh
--
Pozdor
Myjk
-
55. Data: 2023-11-18 16:51:39
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
sobota, 18 listopada 2023 o 15:44:08 UTC+1 Myjk napisał(a):
> Sat, 18 Nov 2023 13:47:51 +0100, nadir
> > To się qrwa nie klei. Albo się komuś sera pojebały, albo ktoś tnie w chooja?
> Tobie większość rzeczy się nie klei, jeśli ci nie pasuje do tezy.
> W poprzednim moim Outlanderze PHEV bateria była ładowana nawet 3-4x
> dziennie (20-100%, bo poniżej 20% się nie da zjechać bo sięz automatu
> spalina załącza), z całą pewnością była ładowana 2x każdego dnia (i taką
> wartość przyjmuję, oraz tę mniej optymistyczną czyli 3x/dzień), przez 5
> lat, czyli miała ponad 3600-5400 cykli ładowania (formalnie to więcej, bo
> poprzedni właściciel 1x dziennie też ładował), i na koniec po 7 latach, a
> przed wymianą gwarancyjną która mi przysługiwała, miała 80% pojemności.
> Abstrahując od faktycznego stanu, bo akurat w Outlanderach PHEV jest głośna
> sprawa zjebanego BMS, a konketnie tabeli SOH, czyli programowego dołowania
> pojemności baterii. Tak, wiem, to jest bez sensu, ale tak jest i Mitsu
> oficjalnie potwierdziło że tak ma właśnie być. heh
>
> --
> Pozdor
> Myjk
Przypomnij kiedy otworzyłeś gębę jak kretyni pisali ze moje akumulatory do
magazynowania pradu sa chujowe ze nie maja racji. W moich w jednostce masy i
objętości da się mniej zmagazynować niz w tych do samochodow. Dlatego nie uzywają ich
w samochodach. Ale jeśli idzie o trwałosc to bija samochodowe na głowę bo pracują w
lepszych warunkach. Ciekawe czy będziesz miał tyle odwagi zeby odpowiedzieć? Uważam
ze spierdolisz do szafy i będziesz udawał ze cie nie ma.
-
56. Data: 2023-11-18 16:57:49
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-11-2023 o 10:25, ddddddddddd pisze:
>>>> Gdyby u nas były po 1000 zł za 1kWh to sam bym wziął.
>>>
>>> kosztuje raczej tyle samo, chyba że chińczyk dolicza vat
>>
>> Chińczyk Ci montował?
>
> sam montowałem
Czyli to co podawałeś, to koszt samych urządzeń gdzieś w świecie i
pewnie bez gwarancji, skoro chińskie?
No tak, to też wiele może zmieniać.
-
57. Data: 2023-11-18 16:57:53
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .11.2023 o 16:51 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:
> Przypomnij kiedy otworzyłeś gębę jak kretyni pisali ze moje akumulatory
> do magazynowania pradu sa chujowe ze nie maja racji.
Nikt nie pisał, że są chujowe, tylko, że jesteś na stracie, znaczy nic na
tym nie zarabiasz.
Już nawet sam zapomniałeś, że potwierdziłeś na tej grupie, że nie
zarabiasz, ale to Twoje hobby i możesz tracić.
Jak chcesz to Ci tu wkleję Twojego posta, gdzie twierdziłeś powyższe.
TG
-
58. Data: 2023-11-18 16:59:30
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-11-2023 o 11:11, Kris pisze:
> Żeby nie było z tym deklarowanym zasięgiem tak jak z zasięgiem gdańskich autobusów.
> https://businessinsider.com.pl/biznes/gdansk-kupil-n
iemieckie-autobusy-elektryczne-po-4-mln-zl-za-sztuke
-teraz-ma-problem/d32rx01
> Deklarowane 300-400km, w praktyce 200-300 i to bez ogrzewania/ klimy.
Zwłaszcza jak się wsadziło tam szoferów rodem z diesli.....
W kilka dni nie nauczą się jeździć elektrykiem.
Podobnie jak rozdysponowania taboru na linie zgodne z jego możliwościami.
-
59. Data: 2023-11-18 17:02:23
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 18 Nov 2023 16:57:53 +0100, Tomasz Gorbaczuk
> Nikt nie pisał, że są chujowe, tylko, że jesteś na stracie, znaczy nic na
> tym nie zarabiasz.
Ostatnio jak tego idiotę czytałem to się pruł na temat akumulatorów
ołowiowych, względnie żelowych w zastosowaniu cyklicznego ładowania
i rozładowywania -- i to był faktycznie pomysł z dupy na magazyn.
Zrobił w międzyczasie jakiś apgrejd?
> Już nawet sam zapomniałeś, że potwierdziłeś na tej grupie, że nie
> zarabiasz, ale to Twoje hobby i możesz tracić.
> Jak chcesz to Ci tu wkleję Twojego posta, gdzie twierdziłeś powyższe.
Idiocie, nawet jak mu na czole wydrukujesz jego własne słowa,
to im zaprzeczy. Ergo, marny trud.
--
Pozdor
Myjk
-
60. Data: 2023-11-18 18:23:33
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 18.11.2023 o 15:44, Myjk pisze:
> Tobie większość rzeczy się nie klei, jeśli ci nie pasuje do tezy.
Albo milion kilometrów albo 1600 ładowań, matematyka jest okrutna.