  • 1. Data: 2011-10-02 13:29:22
    Temat: Wykończenie kominów
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam ,
    mam dylemat odnośnie wykończenia kominów systemowych, w pierwszej wersji
    była płytka klinkierowa ale teraz wpadłem na coś co sie nazywa
    "marmurit" ... czy taka zmiana jest dobra ? Może ktoś potwierdzić
    trwałość marmuritu ? I jeszzce jedno pytanie czy taki układ bedzie dobry:

    Na komin systemowy klej do klinkieru wodoodporny
    na to grunt delfin i dopiero marmurit ?

    Czy można to zrobić lepiej ?

  • 2. Data: 2011-10-02 22:32:27
    Temat: Re: Wykończenie kominów
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na komin systemowy klej do klinkieru wodoodporny
    > na to grunt delfin i dopiero marmurit ?
    >
    > Czy można to zrobić lepiej ?

    O marmuricie jako takim nic nie wiem, ale moje kominy mam obłożone sztucznym
    kamieniem ("Stegu") i temat przerabiałem.
    Przede wszystkim, jak mi poradzono (m.in. na infolinii producenta mojego
    konmina), niebezpiecznie jest kleić takie rzeczy wprost do ściany komina,
    zwłaszcza systemowego - chodzi o różnice w rozszerzalności cieplnej
    materiałów. Poradzono mi, żeby normalnie komin okleic styropianem 2cm
    grubości, owinąć (!!!) siatką i zaciągnąć klejem. Na to grunt i potem ten
    kamień, na najlepszy i najelastyczniejszy klej, jaki się uda kupić.

    Tak mam zrobione, póki co jeszcze za wcześnie, żeby mówić, że jest OK,
    niemniej miesiąc już stoi, nic nie odpada :)

    https://lh4.googleusercontent.com/-HSS8927ugZQ/TltV9
    xqZYkI/AAAAAAAAEoU/D4iuTCBYXRU/s912/JP283955.jpg

    J.

  • 3. Data: 2011-10-03 06:13:26
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-02 15:29, ark_fx pisze:
> [...]
    > trwałość marmuritu ? I jeszzce jedno pytanie czy taki układ bedzie dobry:
    >
    > Na komin systemowy klej do klinkieru wodoodporny

    Można. Najpierw na komin musi iść styro (5cm). Potem siatka na kleju.
    Dopiero na to można cokolwiek kleić. Nie wiem co to marmurit, ale płytek
    nie polecam. Z biegiem czasu będą odpadać. Lepiej wymurować z połówki
    cegły klinkierowej. Znam to z autopsji.

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2011-10-03 06:21:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2011 08:13, wolim pisze:

> [...]
    > Dopiero na to można cokolwiek kleić. Nie wiem co to marmurit, ale płytek
    > nie polecam. Z biegiem czasu będą odpadać. Lepiej wymurować z połówki

    Czy na pewno masz na myśli komin systemowy?

  • 5. Data: 2011-10-03 06:30:58
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-03 08:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Czy na pewno masz na myśli komin systemowy?

    Tak. Pod płytki z biegiem czasu zaciekać będzie woda, która pod wpływem
    mrozu będzie powodować odspajanie płytek od podłoża.

    Lepiej od poziomu stropu wymurować okładzinę komina z połówki cegły
    klinkierowej lub zaszalować dla niej jakąś podstawę, taką miniławę na
    poziomie dachu. Ja bym teraz tak zrobił - i tak polecał mi zrobić
    kierownik budowy. Teraz żałuję, że go nie posłuchałem, bo już dwie
    płytki musiałem przyklejać na nowo, a dopiero kominy stoją dopiero 3 zimy.

    Pozdry,
    MW

  • 6. Data: 2011-10-03 06:40:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek P." napisał w wiadomości grup
    > O marmuricie jako takim nic nie wiem

    To slangowe określenie dla tynku mozaikowego (kuleczki w żywicy). Jest
    mrozoodporny i elastyczny więc i na kominie powinien się dobrze sprawować.

  • 7. Data: 2011-10-03 07:03:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2011 08:30, wolim pisze:

    > Tak. Pod płytki z biegiem czasu zaciekać będzie woda, która pod wpływem
    > mrozu będzie powodować odspajanie płytek od podłoża.

    No to masz niekompletny komin systemowy, bo kompletny powinien mieć lite
    zwieńczenie z kołnierzem.

    U mnie to wygląda tak:

    _________________
    | | | |
    | | | |
    | |
    | |

    Ten kapturek na wierzchu z "okapami" to lity kawałek betonu
    przypominającego nieco w "dotyku" lastryko, a to w środku do obudowa z
    keramzytobetonu, na którą przykleiłem płytki elewacyjne. Trzymają się
    pięknie.

  • 8. Data: 2011-10-03 07:11:44
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "wolim" <n...@t...pl> wrote:

> [...]
    > Teraz żałuję, że go nie posłuchałem, bo już dwie płytki musiałem przyklejać na
    > nowo, a dopiero kominy stoją dopiero 3 zimy.

    Schiedel ma nawet takie specjalne płyty betonowe, które stanowią podporę dla
    cegieł. Niestety, płyty mają zafiksowane wymiary, a często kominy stawia się z
    modułów (np. 2x180, 1x200+3xwentylacja itp). U mnie 60cm pod dachem murarze
    wyszalowali takie płyty i od nich w górę poszli tylko cegłą (12cm) i ceramiczną
    rurą spalinową. Między nie włożyli wełnę.
    Taki komin nad dachem powstał za jednym podejściem, potem jedynie go
    zaimpregnowałem i pomalowałem izolacją od góry.

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2011-10-03 07:39:00
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-03 09:03, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > przypominającego nieco w "dotyku" lastryko, a to w środku do obudowa z
    > keramzytobetonu, na którą przykleiłem płytki elewacyjne. Trzymają się

    U mnie czegoś takiego nie było - komin IBF.
    Czapkę szalowali i zalewali murarze.

    A inna sprawa - nie dawałeś styropianu na komin? Nie ciągnie zimna po nim?

    Pozdry,
    MW

  • 10. Data: 2011-10-03 09:37:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2011 09:39, wolim pisze:

    > U mnie czegoś takiego nie było - komin IBF.

    U mnie coś z niemiecka na "S".

    > Czapkę szalowali i zalewali murarze.

    U moich rodziców tak zrobili - na kominie z cegieł. Syf i malaria -
    wszystko odpada.

    > A inna sprawa - nie dawałeś styropianu na komin? Nie ciągnie zimna po nim?

    W sensie w dół do domu? Jak pisałem - to keramzytobeton. Izolacja sama w
    sobie :)