  • 51. Data: 2009-02-08 17:25:30
    Temat: Jacek P, piszesz nie na temat, zmykaj stąd- to mój wątek : )
    Od: "endriu" <m...@w...pl>

    Co za brednie piszesz chłopie, jacy agenci ?
    Pan Plumpi prowadzi uczciwie interes, a to że daje pracownikom auto do domu
    jest formą ich wynagradzania i jednocześnie kosztem Pana Plumpi
    Nie czepiaj się tak panie menisk wklęsły - Pan Plumpi jest bohaterem,
    pracuje na biało w z natury szarej strefie budowlanej

  • 52. Data: 2009-02-08 17:28:23
    Temat: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    > Rynek decyduje o tym co jest potrzebne, jednak przy jego naglych zmianach
    > ludzie nie nadarzaja za jego wymogami - przez co czesc osob nagle chce
    > zarabiac niewiadomo ile.

    Sprawa jest prosta. Chciwy "fachowiec" sam powoduje, że za kilka lat będzie
    bezrobotny. Żeby to zrozumieć, potrzeba jednak znajomości przynajmniej
    podstawowych zasad ekonomii. To panowie budowlańcy doprowadzili do tego, że
    w tym roku budować się będzie zdecydowanie mniej ludzi, niż w ostatnim.
    Przez tę galopadę cenową, spowodowaną chciwością "fachowców", rynek jest na
    granicy załamania, o ile już się nie załamał. Ludzi po prostu już nie stać
    na budowanie.

  • 53. Data: 2009-02-08 17:32:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > naukowcom nikt nie zapewni warunkow takich jakie sa finansowane z budzetu,
    > a samych firm chcacych zatrudnic ludzi z budzetowki az tak wiele nie ma.
    > Wszelkiego rodzaju terapie nowotworowe np. tez nie sa finansowane z
    > prywatnych firm, a lekarzami nie sa jedynie ci pracujacy w prywatnych
    > przychodniach na ich wlasnym sprzecie diagnostycznym. Nie chce byc
    > przesadnie rozumiany, ale zwracam uwage, ze nie wszystko da sie zalatwic
    > prywatnymi klinikami, czy uczelniami. Moze przy okazji cieszmy sie z tego,
    > ze tak wielu chce pracowac za tak malo, zeby nam bylo lepiej.

    I w czym problem ?
    Student kończy studia, wybiera sobie pracę taką jaka chce. Skoro nikt nie
    chce go zatrudnić, za dobre pieniądze, bo uważa, ze on ma zbyt małe
    doświadczenie to znaczy, że ten absolwent tyle jest wart i musi zapracować
    na swoją renomę, bo samo zdobycie dyplomu nie jest równoznaczne ze zdobyciem
    doświadczenia lub wartości rynkowej.
    A co do studentów - wystarczy prosta zasada: Albo płacisz za swoje studia
    sam, albo korzystasz z refundowanych studiów -> odpracowujesz je w
    instytucie lub na państwowej posadzie, a przy okazji zdobywasz staż i
    doświadczenie.

> [...]
    > za proste czynnosci. Kiedys w zakladach naprawczach bralo sie za sam wjazd
    > na kanal. Rynek zdaje sie swoje zrobil w tej dziedzinie. Dzisiejsze stawki
    > budowlane w stosunku do reszty gospodarki sa przeszacowane. Oczywiscie
    > woleli bysmy zeby to reszta byla niedoszacowana, ale statystyka dynamiki
    > branz nieublagalnie pokazuje co jest czym. Ja nikomu nie bede mowil ile
    > powinien zarabiac, bo tez zyje z ludzi. Jednak co innego jest hossa, a co
    > innego stabilna sytuacja w branzy. Z czego wynikaja obecne stawki to
    > wszyscy wiemy. W kazdym razie wszystkim zycze wysokich zarobkow, bo z

    Ja jeszcze dodam, często głoszone przez siebie motto: "Rób to co umiesz
    robić najlepiej, robiąc to najlepiej jak umiesz. Zarabiaj, aby móc dać
    zarobić innym, którzy są lepsi w danej branży od Ciebie."
    Niestety w polskim społeczeństwie panuje dziwne przekonanie, które widać
    także i na tej grupie. Jeden z drugim zada kilka pytań na grupach
    dyskusyjnych i już im się wydaje, że są specjalistami w danej dziedzinie -
    nawet lepszymi od tych, którzy udzielili im pomocy :)))
    Potem się dziwią dlaczego wyszło gorzej i drożej to co mieli zrobić lepiej i
    taniej niż specjaliści, na których chcieli zaoszczędzić :)))

  • 54. Data: 2009-02-08 17:43:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Ludzie! O czym my mówimy? Mój znajomy w zeszłym roku obronił doktorat i
    > został na uczelni. Pensji ma 1700 złotych brutto. Byle pomocnik murarza
    > krzyczy sobie 75 złotych dniówki do rączki. Czyli miesięcznie ma na rękę
    > prawie 2 razy tyle. Paranoja!

    Ja 2 lata temu pomagałem magistrowi zbudować urządzenie potrzebne mu do
    pracy doktoranckiej.
    On także został na uczelni po studiach i zarabiał wtedy 3,5 tys. zł.
    Skoro Twój znajomy podjął się pracy za 1,7 tys to znaczy, ze tyle jest wart
    lub tyle się ceni.

  • 55. Data: 2009-02-08 17:44:41
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > On także został na uczelni po studiach i zarabiał wtedy 3,5 tys. zł.

    P.S. netto (na rękę)

  • 56. Data: 2009-02-08 17:48:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jacek \"Plumpi\"" napisal:
    > P.S. netto (na rękę)

    A lyzka na to: niemozliwe. Taryfikator ministerialny nie pusci.
    Koniec. Kropka. Albo ci kit wcisnal, albo doliczyl sobie jakies
    dodatkowe spady. Nie ma tak dobrze.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 57. Data: 2009-02-08 17:55:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jacek \"Plumpi\"" napisal:
    > Kiedyś, dawn o, dawno temu płaciło się dziesięcinę, czyli dzięsiątą część.
    > Obecnie dziesięcinę pozostawia się temu, kto potrafi w cwaniacki sposób
    > obejść prawo :))))

    Ehm, kawalek prawdy czyli cala nieprawda. Dziesiecine placilo sie plebanowi.
    Potem placilo sie jeszcze pana. Tak dobrze nie bylo w tym feudalizmie :)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek#Podatki_w_.C5.9
    Bredniowieczu
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 58. Data: 2009-02-08 17:59:03
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > P.S. netto (na rękę)

    > A lyzka na to: niemozliwe. Taryfikator ministerialny nie pusci.
    > Koniec. Kropka. Albo ci kit wcisnal, albo doliczyl sobie jakies
    > dodatkowe spady. Nie ma tak dobrze.

    Nie wiem czy doliczał coś czy nie. Twierdził, że tyle zarabia, jednocześnie
    wstydząc się, że tak mało.
    Czy był to kit tego nie wiem. Być może, ale jakoś nie sądzę, aby mnie
    okłamywał.

  • 59. Data: 2009-02-08 18:01:31
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    > Ja 2 lata temu pomagałem magistrowi zbudować urządzenie potrzebne mu do
    > pracy doktoranckiej.
    > On także został na uczelni po studiach i zarabiał wtedy 3,5

    Bredzisz. Albo wymyśliłeś tę historię, albo ten magister opowiadał bajki.

  • 60. Data: 2009-02-08 18:06:56
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    > Nie wiem czy doliczał coś czy nie. Twierdził, że tyle zarabia,
    > jednocześnie wstydząc się, że tak mało.
    > Czy był to kit tego nie wiem. Być może, ale jakoś nie sądzę, aby mnie
    > okłamywał.

    Prawdopodobnie na boku cos dorabial - normalka, na tym etapie niewiele osob
    jest w stanie wyzyc za panstwowe pieniadze.