  • 61. Data: 2009-02-08 18:37:36
    Temat: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > Mam wrażenie, ze jeszzcze nie dorobiłeś się samochodu, stąd takie
    > lakoniczne pojęcie na temat kosztów jego utrzymania.
    dla jasnosci mam firme i kilka samochodow i jak slysze u budowlancow jaki to
    udzial w kosztach ma utrzymanie auta to mnie skreca ze smiechu

    > Tu także rynek sam potrafi wyeliminować buble i zapewniać utrzymanie na
    > dobrym poziomie dla tych co robią dobrze.
    zacznijcie prowadzic uczciwie interes (jako branza) to zaczniemy dyskusje.
    swoja droga jak widze murarza czesto po 6 klasach podstawowki ktory
    chcialby zarobic 10x co prezydent tego kraju w jeden tydzien i do tego
    zrobic to na lewo to krew mnie zalewa. to co tu koledzy pisali to swieta
    prawda. powinny byc urzedowe kosztorysy prac budowlanych i WYJATKOWO zceste
    kontrole skarbowe u budowlancow z MOZLIWIE NAJWIEKSZYMI karami dla
    wszystkich kretaczy.

    p.s.
    napisz mi prosze co usprawiedliwia koszt polozenia jednej cegly klinkierowej
    na poziomie 5-10zl ??? z czego ta cena wynika ??? jak to jest Twoim zdaniem
    normalna i racjonalna cena to gratuluje debili w okolicy ktory ten poglad
    podzielaja placac chore pieniadze za uslugi budowlane.
    --
    Robert CyberM

  • 62. Data: 2009-02-08 18:58:57
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > zacznijcie prowadzic uczciwie interes (jako branza) to zaczniemy dyskusje.

    co ciekawe to 90% firm budowlanych jest chetna na przekrety.
    wyceny wg cen oficjalnych, robota wg cen nieoficjalnych(bez faktury).
    znajomi teraz sa na etapie robienia ogrodzenia + kostki, kazda jedna firma
    byla chetna na robienie bez faktury.

    odkad postawili dom, jedynie firma od stanu surowego wystawila fakture i nie
    bylo innej mozliwosci.

    dodatkowo sytuacja ze stawianiem garazu, przyjechala ekipa postawila sciany
    dach, jest etap wylewek + lanie slupkow pod ogrodzenie i na pytanie kiedy
    przyjedzie beton odopowiedz aaa to sie zobaczy.
    efekt, godzina 23 i telefon ze moze byc beton za godzine czy moga wpasc
    wylac wylewke + te slupki, znajomy mowi OK niema sprawy chcecie robcie.
    przyjechal beton wylali i rozmowa normalna czemu o takiej chorej godzinie.
    no i wyszlo ze niedaleko leja wiadukty nad autostrada to pare m3 w ta czy w
    tamta niema dla nich znaczenia wiec bedzie taniej :)

    > swoja droga jak widze murarza czesto po 6 klasach podstawowki ktory
    > chcialby zarobic 10x co prezydent tego kraju w jeden tydzien i do tego
    > zrobic to na lewo to krew mnie zalewa.

    w zeszlym roku pomocnik murarza nie chcial podejsc do sciany za mniej niz
    200 zl dziennie......

    > napisz mi prosze co usprawiedliwia koszt polozenia jednej cegly
    > klinkierowej
    > na poziomie 5-10zl ??? z czego ta cena wynika ???

    z chciwosci......
    prawda jest taka ze wiele osob nieposiadajacych dwoch lewych rak i majaca
    cos w glowie jest w stanie 80% prac budowlanych wykonac sama. to nie jest
    zadna filozofia, problem jest w druga strone gdyby taki murarz mial sie
    zabrac za cos bardziej skomplikowanego(w ta strone juz sie nie da :)

    obecnie ceny zaczynaja znowu wracac do normalnego poziomu bo juz niema tylu
    naiwnych do placenia chorych kwot budowlancowi, a i budowlancy coraz
    czesciej maja wiecej wolnych terminow :)
    widac to po roznicach w cenie wykonania stanu surowego gdzie roznice sa
    prawie dwukrotne, skoro pierwszemu sie oplaca to i drugiemu rowniez :)
    znajomy zaplacil za stan surowy(210 m2, dosc prosty dach, parter+pietro) 2,5
    roku temu 45 tys zl fundamenty+sciany+dach). normalna firma, na fakture,
    robotnikow w porywach bylo po 9 na budowie, firmowe samochody dowozily
    sprzet i robotnikow. jak widac oplacalo im sie jakos i to bez przekretow. a
    byli i tacy co krzyczeli 60 tys bez faktury i marudzili ze leeedwo im sie
    oplaca :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 63. Data: 2009-02-08 19:07:01
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >A lyzka na to: niemozliwe. Taryfikator ministerialny nie pusci.
    >Koniec. Kropka. Albo ci kit wcisnal, albo doliczyl sobie jakies
    >dodatkowe spady. Nie ma tak dobrze.

    Skad przypuszczenie ze to byla uczelnia panstwowa ?
    Moj znajomy jest doktorem na uczelni (niepanstwowej). 3000zl na reke, swiezy
    doktor, 3 miesiace w roku praktycznie wolne (z nizszym uposazeniem).
    Niestety reszta roku bardzo oblozona - jak to w szkolnictwie - mnostwo pracy
    trzeba wziasc "do domu" - po godzinach. Aha - ma jeden etat.

    A w temacie:
    uwazam ze super pensje w budowlance skoncza sie tak szybko jak przyszly -
    mowie o pensjach dla "Zwyklych przecietnych robotnikach". Dobry fachowiec
    zawsze dostanie rozsadne pieniadze jako brygadzista/szef ekipy. Zwykly
    robotnik - nieco sie ich przewinelo na mojej budowie i na budowach
    znajomych. Wiekszosc tych ludzi nie powinno zarabiac wiecej niz liniowi
    pracownicy w przemysle, ba, niektorzy wogole nie powinni pracowac. Niestety
    dla szefow firm budowlanych - nie ma ich kim zastapic. To tez powoli sie
    skonczy.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 64. Data: 2009-02-08 19:07:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Stanieją nareszcie do normalnego poziomu ceny robocizny- to raczej nie
    > podlega dyskusji.

    Rozpętałem ostrą dyskusje tymi słowami....

    Kris

  • 65. Data: 2009-02-08 19:09:48
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > uposazeniem). Niestety reszta roku bardzo oblozona - jak to w
    > szkolnictwie - mnostwo pracy trzeba wziasc "do domu" - po godzinach.

    Drobna korekta: Jacek "Plumpi" pisal o magistrze, wczesniej wolim o wyzszym
    stopniu naukowym z 1700 pensji - odnosilem sie do obu tych rzeczy. Prosze
    nie odniesc wrazenia ze bronie opinii ze "magister dostal 3500" - co
    jednakze takze jest mozliwie. Podobnie jak "Heniek" dostaje 2500zl za byle
    jaka robote na budowie. Wolny rynek ;)

    Kane

  • 66. Data: 2009-02-08 19:11:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kris napisal:
    > Rozpętałem ostrą dyskusje tymi słowami....

    Oj, tak. Rozpetala sie taka walka klas, ze kamien na kamieniu nie zostanie :)

    Twoje slowa byly jak ten motylek chaosu :D co rozpetuje burze na drugiej
    polkuli.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 67. Data: 2009-02-08 19:12:20
    Temat: Re: Jacek P, piszesz nie na temat, zmykaj stąd- to mój wątek : )
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "endriu" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Endriu pisze sie pod cytatem.

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2009-02-08 19:13:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kane napisal:
    > jaka robote na budowie. Wolny rynek ;)

    No wlasnie nie bardzo wolny, bo uczelnie prywatne poprzez
    swoja emanacje - minister Kudrycka - dorwaly sie do kasy
    budzetowej, bo wydolnosc klienteli w zakresie czesnego
    sie skonczyla. A uczelniom publicznym zabrano ta kase
    dla prywaciarzy jednoczesnie nie pozwalajac pobierac
    czesnego. To jest patologia a Kudrycka jest zwykla
    lobbystka udajaca ministra.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 69. Data: 2009-02-08 19:24:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr. wrote:

    > I nie dociera do ciebie, że to jest właśnie kradzież ? lub jak wolisz
    > oszustwo podatkowe.

    pierd...

  • 70. Data: 2009-02-08 19:30:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Sądzisz, że to by cokolwiek zmieniło przy odpowiednio niższych podatkach ?
    > Tak oczywiście zmieniło by się to, że firma nie doliczała by do każdego
    > przejechanego miliona kilometrów na firmę dwóch milonów przejechanych
    > prywatnie.
    > Po prostu ukrucone była by możliwość robienia nadużyć i tyle.
    > A to w ile samochodów ma zainwestować firma i ile ma wkładać w ich
    > utrzymanie regulowało by się samo na zasadzie samoczynnego ustalania się
    > równowagi pomiędzy podażą , a popytem.

    W firmach transportowych podstawowym kosztem jest paliwo, to tak jakby towar
    jakiejs firmy handlowej byl tym paliwem. Calosc kosztow paliwa to koszt
    uzyskania przychodu. Dla mnie to logiczne i osobiscie nic w tym dziwnego nie
    widze. Faktem jest, ze skladowe ceny paliwa to akcyzy i podatki, a tylko
    czesc z nich mozna odliczyc. Bezposrednio tylko VAT. Pewnie calkowita
    przebudowa systemu byla by dobra, ale i nie prosta. VAT i akcyzy to przepisy
    rowniez UE, na reszty nie ma zgody co do sprawiedliwosci spolecznej. :-) I
    dalej bedzie jak bylo.

    > Tylko policz je wszystkie: dochodowy, VAT, akcyzy, koncesje itp.
    > Okaże się, że w niektórych branżach trzeba oddać państwu ponad 80% tego co
    > się zarobi.

    No fakt roznie branze roznie to dotyka. Podstawowe stawki nie powalaja, ale
    jest tego sporo.

    > Kiedyś, dawn o, dawno temu płaciło się dziesięcinę, czyli dzięsiątą część.
    > Obecnie dziesięcinę pozostawia się temu, kto potrafi w cwaniacki sposób
    > obejść prawo :))))

    A tego okresu nie pamietam. :-)

    Pozdro.. TK