  • 21. Data: 2010-06-07 18:02:53
    Temat: Re: Wykorzystanie rur kanalizacyjnych do wentylacji
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "ąćęłńóśźż" :

    > Są takie i takie, są też rury z polietylenu.
    > Polietylen stosuje się powszechnie m.in. na pojemniki do żywności.

    nie wiem nic na temat polietylenu, ale co z tego niby wynika że stosuje się
    go w pojemnikach do żywności?:O)
    aluminium też się stosuje w pojemnikach i opakowaniach do żwyności, a to
    metal toksyczny w spożyciu dla człowieka:O(

  • 22. Data: 2010-06-07 20:15:49
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Papa5merf napisał:
    > Órzytkownik "ąćęłńóśźż" :

    > nie wiem nic na temat polietylenu, ale co z tego niby wynika że stosuje się
    > go w pojemnikach do żywności?:O)

    Nic nie wynika. Poliolfeina jak inne. Tym lepsza do pojemników na
    żywność od polipropylenu że tańsza a wygórowanych wymagań
    wytrzymałościowych nikt takim pojemnikom (w odróżnieniu od rur
    zakopywanych w gruncie) nie stawia. Polipropylen, byle pierwotny a nie z
    odzysku równie dobrze się nadaje na pojemniki do żywności - tyle że
    jednorazowych z niego nie robią, za drogi. Jednorazowemu długoterminowa
    trwałość nie jest potrzebna.

    --
    Darek

  • 23. Data: 2010-06-08 15:45:28
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Zastanów się teraz, dlaczego nie używa się do żywności pojemników wykonanych z PCW .

    -----

  • 24. Data: 2010-06-09 17:03:51
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "ąćęłńóśźż" napisał:

    > Zastanów się teraz, dlaczego nie używa się do żywności pojemników
    > wykonanych z PCW .

    nie wiem dlaczego nie używa się pCV, tak samo ja nie wiem dlaczego używa się
    polierylenu i aluminium, może wyjaśnisz czytelnikom?:O)

  • 25. Data: 2010-06-11 11:53:57
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 4 Cze, 13:10, "Wojtek" <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    > - szczelne
    > - równe w środku - małe opory i mniej kurzu się zbiera
    > - dostępne wszelkie możliwe kształtki (nawet redukcje 110 na wentylacyjne
    > 125)
    >
    > Przeciw:
    > - potrzebna dodatkowa izolacja
    > - mały wybór średnic (110 a potem dopiero 160 - droższe)
    > - zakres temperatur??? - tu właśnie proszę o opinię
    > - możliwe wydzielanie jakiś szkodliwych substancji do powietrza??? - i tu
    > też nie wiem i proszę o opinię
    >
    > Głównie interesują mnie te o średnicy 110 - zwykłe szare. To idealny

    powiem tyle ze jestem przeciw bo:
    - elektrostatyka
    - naprezenia
    - w fazie palenia wydzielaja kwas solny w stanie gazowym - system
    dystrybucji powietrza rozprowadza ten syf do innych pomieszczen
    - halas
    - problem z ociepleniem
    - problem z zapachem z wyzszymi temperaturami np 40 stopni juz
    smierdzi

    Innych nie widze. Mozna zakladac ale trzeba byc swiadomym pozniejszych
    zjawisk..

  • 26. Data: 2010-06-11 13:09:41
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    - w fazie palenia wydzielaja kwas solny w stanie gazowym - system
    dystrybucji powietrza rozprowadza ten syf do innych pomieszczen
    ---------

    Niektórzy przez te rury mają później kwas solny w żołądku!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 27. Data: 2010-06-11 13:28:24
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > powiem tyle ze jestem przeciw bo:
    > - elektrostatyka
    ????

    > - naprezenia

    inne rury z tworzyw dopuszczone rozszerzają się tak samo

    > - w fazie palenia wydzielaja kwas solny w stanie gazowym - system
    > dystrybucji powietrza rozprowadza ten syf do innych pomieszczen

    Może chodzi Ci o rury z PCV, tu jest mowa o PP i o kwasie solnym nikt
    nie słyszał

    > - halas

    myślisz że inne rury metalowe lub z tworzyw są lepsze ? jedynie
    elastyczne będą lepsze

    > - problem z ociepleniem
    niby jakie - istnieją gotowe pianki do tych rur

    > - problem z zapachem z wyzszymi temperaturami np 40 stopni juz
    > smierdzi

    przy takich temperaturach to się włącza wentylator wywiewny i
    najlepiej robić to nocą (chłodzi dom)