  • 91. Data: 2014-12-12 11:38:15
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:3a7d8605-1d51-46b1-b752-832d0b5ea755@go
    oglegroups.com...

    >No ale to "nie ma sensu" jest twoim założeniem. Jesli partia X ma członków
    >w komisjach w całym kraju i ta partia zyskała wiecej niz sondaze
    >przedwyborcze i niz wyniki exitpolu (które dla innych partii były idealne)
    >to sprawa moze miec zasieg krajowy.

    Tak ufoki, zaatakowały masowo.

  • 92. Data: 2014-12-12 11:53:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Ale to moze z moim serwerem jest cos nie tak.
    > Korzystam z news.atman.pl

    pewnie wycina spamerskie anonimizery takie jak aioe z kórego pisze Budyń

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 93. Data: 2014-12-12 11:59:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 11:32:11 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Przecież prezes firmy robiącej exit-pool już wyjaśnił że mieli błędną
    > metodologię. Oni nie pytali "na kogo pan(i) oddał głos?" tylko "jakie są
    > pan(a/i) preferencje wyborcze?"

    wychodząc z lokalu wyborczego: preferencje mam na pis, ale zagłosowałem na psl :)
    Oczywiście.

    Stąd jak ktoś przez pomyłkę oddał nieważny
    > głos (robiąc "x" na każdej liście) albo przez pomyłkę zrobił x na pierwszej
    > stronie to w exit-pool nie był pomijany tylko traktowany tak jakby
    > zagłosował na swoją ulubioną partię.

    książeczki były stosowane w 1991, 1993, 1997, 2001, 2005, 2007 i 2011 r., a w
    wyborach samorządowych w 1998, 2002, 2006, 2010 r.
    Nigdy wczesniej takich jaj nie było.

    > A że straciła na tym głównie partia która ma najgorzej wykształcony
    > elektorat to chyba oczywiste.

    Stracił pis, zyskał psl. Ze niby wiejski psl jest o niebo lepiej wykształcony?

    > PSL "zyskało" to już było wałkowane wielokrotnie:
    > 1. ktoś bierze książeczkę stawia "x" na pierwszej tronie (bo tak mu się
    > wydaje że trzeba) otwiera drugą stronę i wtedy się orientuje że nie na
    > każdej stronie trzeba stawiać "x" więc zostawia jak jest by nie "marnować
    > głosu".

    W wyborach do Europarlamentu też była książeczka, a na niej Solidarna Polska na
    pierwszej stronie. Dlaczego Solidarna Polska nie wygrała - a wręcz maksymalnie
    poległa?

    Dziwnych przypadków jest za dużo zeby przejść spokojnie obok tego.Ja bym oczekiwał
    sledztwa, analizy jakiejs a nie kolejnej medialnej ustawki : "polacy, nic sie nie
    stało"

    b.

  • 94. Data: 2014-12-12 12:03:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >wychodząc z lokalu wyborczego: preferencje mam na pis, ale zagłosowałem na
    >psl :) Oczywiście.

    oczywiście, poniewaz jak właśnie pokazałeś, masz problem z rozumieniem słowa
    pisanego

    Stąd jak ktoś przez pomyłkę oddał nieważny

    >książeczki były stosowane w 1991, 1993, 1997, 2001, 2005, 2007 i 2011 r., a
    >w wyborach samorządowych w 1998, 2002, 2006, 2010 r.
    >Nigdy wczesniej takich jaj nie było.

    Jakie było wcześniej pytanie zadawane w exitpol i kto realizował badania?

    >Stracił pis, zyskał psl. Ze niby wiejski psl jest o niebo lepiej
    >wykształcony?

    Ja nie bałabym się tezy, ze wyborca pis wręcz musi legitymizować się
    skrajnie niska kumatością.

    >Dziwnych przypadków jest za dużo zeby przejść spokojnie obok tego.Ja bym
    >oczekiwał sledztwa, analizy jakiejs a nie kolejnej medialnej ustawki :
    >"polacy, nic sie nie stało"

    W twojej sprawie, tez należy wszcząć śledztwo?

  • 95. Data: 2014-12-12 12:46:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > wychodząc z lokalu wyborczego: preferencje mam na pis, ale zagłosowałem na
    > psl :) Oczywiście.

    Nie oczywiste bo Ty wiesz jak głosować. Tysiące ludzi nie wiedziało i oddało
    nieważny głos a na pytanie o preferencje odpowiedziało poprawnie.

    > książeczki były stosowane w 1991, 1993, 1997, 2001, 2005, 2007 i 2011 r.,
    > a w wyborach samorządowych w 1998, 2002, 2006, 2010 r.
    > Nigdy wczesniej takich jaj nie było.

    A czy kiedyś wcześniej po wyjściu z lokalu pytano o preferencje a nie na
    kogo się głosowało? To po pierwsze.

    Po drugie w latach 90-tych nie było exit-pools tylko sondaże których błąd
    była większy niż w tegorocznych wyborach.

    > Stracił pis, zyskał psl. Ze niby wiejski psl jest o niebo lepiej
    > wykształcony?

    Ty ciągle nie rozumiesz: Idzie sobie ktoś kto nie wie jak głosować i słyszy
    że ma postawić "X" na każdej karcie. Zaznacza "X" na pierwszej _kartce_,
    odwraca i wtedy się orientuje że jest problem. Ma dwa wyjścia:
    1. Zostawić jak jest -> zyskuje PSL
    2. Dostawić kolejny krzyżyk by nie zyskiwał PSL -> traci jego partia.

    Dlatego nawet jeśli PSL ma najgorzej wykształcony elektorat który popełnia
    najwięcej błędów to i tak zyskał bo był na pierwszej stronie.

    > W wyborach do Europarlamentu też była książeczka, a na niej Solidarna
    > Polska na pierwszej stronie. Dlaczego Solidarna Polska nie wygrała - a
    > wręcz maksymalnie poległa?

    Czy w wyborach do EP był dwie _kartki_ i jedna _książeczka_??? Powtarzam
    ludzie dostali polecenie na każdej "karcie" jeden krzyżyk. Biorą pierwsza
    kartkę (wójt/burmistrz) i stawiają krzyżyk, biorą drugą (rada gminy) i
    stawiają krzyżyk, biorą trzecią Ups. to nie jest kartka tylko książeczka!!!

    > Dziwnych przypadków jest za dużo zeby przejść spokojnie obok tego.Ja bym
    > oczekiwał sledztwa, analizy jakiejs a nie kolejnej medialnej ustawki :
    > "polacy, nic sie nie stało"

    Oczywiście! Śledztwo jest potrzebne, ale rzetelne a nie na zasadzie błędny
    sondaż mówił coś innego więc na pewno sfałszowali. Na początek wystarczy by
    każdy zrobił mini śledztwo wśród swoich znajomych. Ale nie wprost (bo to nie
    zadziała ludzie nie lubią przyznawać się do błędów) tylko podchwytliwie: Ja
    zrobiłem tak na jakiejś imprezie przy piwku, albo w pracy przy kawie mówię
    do kogoś: "kuźwa, zachowałem się jak ciota i postawiłem krzyżyk na każdej
    stronie" i kilka razy usłyszałem "ja też" a kilka "a ja zostawiłem tylko na
    pierwszej - a niech mają ważne że nie PO ani PiS".

    A kilka razy usłyszałem wprost: a ja na p[rezydenta głosowałem na X do rady
    miejskiej na jego ludzi a do sejmiku nie miałem na kogo bo same partie to
    zaznaczyłem cokolwiek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 96. Data: 2014-12-12 12:47:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 12:03:53 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > oczywiście, poniewaz jak właśnie pokazałeś, masz problem z rozumieniem słowa
    > pisanego

    zieew...

    > Jakie było wcześniej pytanie zadawane w exitpol i kto realizował badania?

    Sprawdziłem:
    Paweł Predko z IPSOS Polska powiedział na dzisiejszej konferencji na UW, że na
    rozbieżności między oficjalnymi wynikami wyborów samorządowych a badaniem exit polls
    wpłynęły: znaczny procent głosów nieważnych oraz forma kart do głosowania.

    Nie ma nic o formie pytania. Natomiast jest o głosach niewaznych.

    > Ja nie bałabym się tezy, ze wyborca pis wręcz musi legitymizować się
    > skrajnie niska kumatością.

    ja, co prawda bez specjalnego entuzjazmu, jestem wyborcą pisu. Mogę z tobą
    podyskutować o bozonie higsa, o różnicy w kszatłcie czaszki neandertalczyka i
    człowieka współczesnego, o historii literatury włoskiej, o wodzie związanej w
    komorkach... Taki tam przykład niekumatego wyborcy pisu... A właśnie, polecam Dzieje
    Polski Andrzeja Nowaka!

    > W twojej sprawie, tez należy wszcząć śledztwo?

    W mojej - czyli jakiej?

    b.

  • 97. Data: 2014-12-12 12:56:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jakie było wcześniej pytanie zadawane w exitpol i kto realizował badania?

    Na początku nie było exit-poolów tylko zwykłe sondaże i miały spore błędy bo
    były robione najpierw telefonicznie a później głównie w miastach bo tak
    wygodniej. Pierwszy prawdziwy exit-pool to chyba 2003 (mogę się mylić)
    A były też takie wybory że TVP i TVN zamówiły dwa osobne exit-pool i ich
    wynik różnił się o ponad 3 pkt. proc. Tak więc metodologia mocno kuleje nie
    od dziś :-)

    W tym roku badania robiła firma inna niż w poprzednich wyborach.

    Co do pytania to nie wiem jakie było w poprzednich badaniach, ale nawet
    jeśli tak samo błędne to ten błąd mógł się nie uwidaczniać bo świadomość jak
    głosować mogła być większa, więc błędnych głosów mniej.

    Skoro ludzie z komisji się wypowiadali przed kamerami że widzieli jak ludzie
    odwracają kartki i robią krzyżyk na każdej stronie to znaczy że błąd był
    dość powszechny. Nie mam telewizora więc trudno mi ocenić czy kampania
    informacyjna była przeprowadzona rzetelnie i wystarczająco często. Ja sam
    jak głosować przeczytałem sobie dopiero rano w lokalnej gazecie i to celowo
    tej informacji szukając. Ani w reklamach w ogólnopolskiej prasie ani w
    internecie ani na bilbordach taka informacja do mnie wcześniej nie trafiła.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 98. Data: 2014-12-12 13:00:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-12 o 12:56, Ergie pisze:
> [...]
    > gazecie i to celowo tej informacji szukając. Ani w reklamach w
    > ogólnopolskiej prasie ani w internecie ani na bilbordach taka informacja

    Ja po prostu przeczytałem instrukcję na każdej z kart do głosowania.
    Zresztą zawsze tak robię i po prostu zaznaczyłem tak, jak było to tam
    opisane.
    A że nie od dziś wiadomo i sam tego na co dzień doświadczam, że ludzie
    ze zrozumieniem czytać nie potrafią, to jest osobna bajka.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 99. Data: 2014-12-12 13:04:24
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 13:00:38 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > A że nie od dziś wiadomo i sam tego na co dzień doświadczam, że ludzie
    > ze zrozumieniem czytać nie potrafią, to jest osobna bajka.

    Panowie. Jak by wybory mogły cokolwiek zmieniać to od dawna były by nielegalne i
    zakazane.

  • 100. Data: 2014-12-12 13:06:39
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > A że nie od dziś wiadomo i sam tego na co dzień doświadczam, że ludzie
    > ze zrozumieniem czytać nie potrafią, to jest osobna bajka.

    Ale to jest calkiem fajny sposob na przesianie glupich :) Powinno byc jeszcze
    jakies zadanie matematyczne w rodzaju captcha ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.