  • 151. Data: 2014-12-16 13:43:38
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 12:44:25 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Jeśli w takim małym sondażu wyszłoby cokolwiek podejrzanego to już dawno PiS
    > zamówiłby większy i ogłosił to całemu światu.

    jesli sondaz by zamówił pis byłby z złożenia niewiarygodny dla mainstreamu i jako
    taki nie stałby sie przyczyna sledztwa.

    > Nie, PiS. A jak chcesz dyskutować na takim poziomie to beze mnie.
    > Pseudo-dowcipne sugerowanie spisków mnie nie bawi. Od lat to PiS ma
    > najwięcej mężów zaufania

    Najłatwiej załatwic człowieka z ambicją bycia oświeconego jest powiedziec mu ze
    teoria jest spiskowa. I niezależnie czy bedzie prawdziwa czy nie bedzie jej
    zaprzeczał. Ja nie sugeruje spisków tylko podejrzewam oszustwo.

    > Nie wiem kto to jest pan telewizor i co mówi ale wiem co mówi rzeczywistość:
    > jak mam wybory do sejmiku gdzieś to albo nie zaznaczam nikogo albo
    > pierwszego z brzegu. Jeśli jest inaczej to znaczy że nie mam ich gdzieś.

    czy wobec tego w poprzednich latach głosy takie zaniedbane, postawione gdziekolwiek
    równiez wsparłyby PSL? Czy raczej inna partię z pierwszego miejsca?

    > ROTFL. Ankiety były _identyczne_ dla wszystkich. Więc dlatego wystarczy że
    > spytasz _jednego_ czy na ankiecie była możliwość zaznaczenia odpowiedzi:
    > "oddałem nieważny głos", albo "zaznaczyłem kilku".

    aaa w tym sensie to tak - mozesz sobie pytac. Ipsos wie jakie były pytania i wiedzial
    jaką metodologie zastosowac.

    >Za chwilę usłyszę że nie chciał
    > ale musiał i jest męczennikiem.
    Zrobił to świadomie i dobrowolnie.

    Zgoda (poza męczniennikiem,)

    > Siejesz propagandę "powszechnie było głoszone". Przypomnij sobie co _JA_
    > pisałem skoro ze mną dyskutujesz. Tak się składa że broniłem doktryny KK

    tak, wiem.

    > wierzący) mają się nijak do katolicyzmy Franciszka, ale akurat w kwestii
    > szacunku dla chleba są chyba zgodni.

    a tobie sie chyba chleb myli z kazdym pożywieniem.

    > Ja nie wiem co mu ktoś dorabia ja piszę _osobiście_ o _mojej_ opinii.

    Dociekam zródeł tej niecheci :)

    Przed
    > zrobieniem Leppera wicepremierem nic złego o nim nie mówiłem. Ot był
    > politykiem jak inni miał drobne wpadki jak każdy, ale szczerze powiedziawszy
    > mimo, że wtedy prenumerowałem zarówno GW jak i Rzepę to nie kojarzę żadnych
    > jego chamskich wypowiedzi. Natomiast w pewnym momencie cos się zmieniło i
    > zaczął obrażać innych ludzi tylko dlatego że mają inne zdanie - ot choćby
    > wypowiedź na temat stania tam gdzie ZOMO.

    Czy to obrazało czy raczej okreslało pozycje jako stosunek do komuny? Popatrz
    historycznie na te słowa o ZOMO. Ci którzy stali tam gdzie zomo zegnali potem z
    honorami jaruzelskiego, a druga strona jednoznacznie to potępiała.
    Moze to była stosunkowa trafna diagnoza podziału.

    > Ja rozumiem że można kogoś nie lubić ale negowanie zasług i obrażanie osób
    > które działały w PRL'owskiej opozycji tylko dlatego że teraz należą do
    > innej partii to chamstwo czystej wody.

    A to zależy co ta opozycja teraz robi. Nikt nie neguje zasług w opozycji, natomiast
    oczy otwierają sie ze zdumienia gdy ta sama opozycja która walczyła z komną zrobiło
    dokładnie obrót wstecz i chroni komuchów przed jakjąkolwiek lustracją, ubeków,
    stalinowskich sędziów. To że żaden bandyta z ub nie został skazany mówi o wiecej o
    transformacji niz wszystko inne...

    > w podziemiu i mam pamięć dla _wszystkich_ którzy o wolna Polskę walczyli
    > niezależnie od tego jak się czyjeś losy potoczyły po 90'tym bo to inna
    > księga historii.

    czyżby?

    > A skąd przypuszczenie że ja tak nie robię? Nie dyskutujemy o innych więc nie
    > wiesz jak oceniam innych skąd więc to przypuszczenie że skoro nie lubię
    > Kaczyńskiego to innych oceniam inną miarą?

    Tak mi sie wydaje. Jesli kaczor jest zły to tusek jest znacznie bardziej zły - a tego
    nie usłyszałem.

    > Samo sugerowanie tego pokazuje że
    > zafiksowałeś się na biało - czarno. Kto nie z nami ten przeciw nam.

    sie powtórze - głosuję obecnie na pis ale wcale nie uważam tego za najlepsze
    rowiązanie. Mam beardziej republikanskie ciągoty, tyle ze tu są pustki...

    b.

  • 152. Data: 2014-12-16 14:35:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > jesli sondaz by zamówił pis byłby z złożenia niewiarygodny dla
    > mainstreamu i jako taki nie stałby sie przyczyna sledztwa.

    To jest _Twoje_ gdybanie. Gdyby z wewnętrznego sondażu PiS wyszło że coś
    jest nie tak to by zamówili sondaż w takiej firmie by jej wynik został
    uznany za wiarygodny. To raz, a dwa że na pewno w tym kraju znaleźliby
    jakiegoś prokuratora który zechciałby się zając sprawą nawet gdyby
    mainstreamowe media uznały sondaż za niewiarygodny.

> [...]
    > mu ze teoria jest spiskowa. I niezależnie czy bedzie prawdziwa czy nie
    > bedzie jej zaprzeczał. Ja nie sugeruje spisków

    Wyraźnie zasugerowałeś że PSL liczył głosy i dodałeś uśmieszek. Każdy kto ma
    jakiekolwiek pojęcie (a przypuszczam że masz) wie że głosy liczy cała
    komisja więc przedstawiciele różnych partii i ugrupowań. Siłą rzeczy skoro
    PiS i PO mają największe poparcie to mają też najwięcej swoich zwolenników w
    komisjach dlatego sugerowanie że PSL liczył głosy jest szukaniem spisku.
    Głosy liczyli przedstawiciele i sympatycy _wszystkich_ partii.

    > czy wobec tego w poprzednich latach głosy takie zaniedbane, postawione
    > gdziekolwiek równiez wsparłyby PSL? Czy raczej inna partię z pierwszego
    > miejsca?

    To zależy po pierwsze od tego jakie pytanie było w ankiecie w poprzednich
    latach. Nie wiem, może było pytanie o głos nieważny a może nie. A po drugie
    od tego jak sondażownia interpoluje wyniki uzyskane w badaniu na ogół
    populacji. Metod jest wiele.

    dla przykładu na podstawie wyborów prezydenckich (bo najłatwiej to opisać)
    jeśli mamy 4 kandydatów i w badaniu uzyskamy wyniki: A 30%, B 25%, C 20% i D
    15%, a 10% odmówi odpowiedzi. Możemy tych 10% podzielić na cztery
    uzyskując: 32,5%, 27,5%, 22,5% i 17,5%. Możemy też podzielić je
    proporcjonalnie uzyskując: 36%, 27,5%, 22% i 16,5%. A możemy też wziąć pod
    uwagę dane z poprzednich sondaży (jeśli je mamy) które mówią, że np.
    zwolennicy kandydata A częściej się przyznają do poparcia, a zwolennicy
    kandydata D częściej odmawiają odpowiedzi.

    Jak widzisz już przy 10% odmów odpowiedzi pole do popisu (błędu) wynosi
    znacznie więcej niż 3 punkty procentowe podawane jako błąd sondażu. To jak
    głosy osób które odmawiają odpowiedzi są interpolowane na publikowane wyniki
    sondażu to jest tzw. kuchnia każdej pracowni. Im pracownia częściej robi
    badania tym może osiągnąć mniejszy błąd bo może się uczyć na własnych
    błędach i poprawiać algorytm interpolacji.

    W poprzednich latach badania robiła _inna_ firma. Dlatego nie można wprost
    zakładać że skoro tamte wyniki były dokładne to obecne też będą.

    > a tobie sie chyba chleb myli z kazdym pożywieniem.

    Bynajmniej. Nie znam nikogo kto całuje kiełbasę która mu spadnie na podłogę
    a kromkę chleba tak. Nie znam nikogo kto zaczynając kroić kiełbasę robi znak
    krzyża a bochenek chleba tak. Szacunek do jedzenia to jedno ale szacunek do
    chleba ma szczególne miejsce w tradycji katolickiej.

    > Dociekam zródeł tej niecheci :)

    No to Ci podałem główny powód - zrobienie Leppera wicepremierem i oddanie
    władzy w ręce ludzi tego niegodnych. Dla mnie to wystarczy.

> [...]
    > Popatrz historycznie na te słowa o ZOMO. Ci którzy stali tam gdzie zomo
    > zegnali potem z honorami jaruzelskiego, a druga

    Jaruzelski był prezydentem _mojej_ ojczyzny. Należy mu się pogrzeb z
    honorami. Nawet jeśli uważam że prezydentem był złym. Widzisz ja to potrafię
    oddzielić - pogrzeb i szacunek należy mu się dlatego że był prezydentem a
    nie dlatego że był dobrym albo złym człowiekiem.

    > Może to była stosunkowa trafna diagnoza podziału.

    Znowu próbujesz wybielać jednoznacznie chamskie zachowanie. To było zwykłe
    zwyzywanie przeciwników politycznych.

    > A to zależy co ta opozycja teraz robi.

    Nie nie zależy! Obecne czyny nie wymazują czynów z przeszłości! Jeśli ktoś
    był internowany to chamstwem jest negowanie albo umniejszanie tego tylko
    dlatego że teraz ma inne zdanie np. na lustrację. Działał na rzecz wolnej
    Polski to działał i kropka, a że każdy tę wolną Polskę sobie trochę inaczej
    wyobrażał to chyba oczywiste. Wizja Mazowieckiego czy Geremka była daleka od
    wizji Kuronia ale wszyscy działali w imię wolności naszej ojczyzny i każdy
    który to celowo umniejsza jest chamem.

> [...]
    > obrót wstecz i
    > chroni komuchów przed jakjąkolwiek lustracją, ubeków, stalinowskich

    Jaką lustracją w wykonaniu ludzi pokroju Macierewicza? W takim razie ja też
    jestem przeciw! Mimo że tak w ogólności to jestem za zarówno lustracja jak i
    dekomunizacją. Ale jakbym miał do wyboru lustracja w wykonaniu Macierewicza
    lub żadna to wolę żadną!

    > czyżby?

    Masz jakieś wątpliwości?

    > Tak mi sie wydaje.

    No to proszę nie baw się w psychologa i niech Ci się nie wydaje, bo takie
    sugestie to zwykłe oszczerstwo.

    > Jesli kaczor jest zły to tusek jest znacznie bardziej zły - a tego nie
    > usłyszałem.

    A dlaczego miałbyś usłyszeć coś o Tusku skoro sam zapytałeś o
    Kaczyńskiego??? Ja wiem, że w mediach tak właśnie wygląda debata
    polityczna - uczestnicy zamiast odpowiadać na pytanie a polityka A o którym
    jest dyskusja mówią polityk B jest gorszy, polityk C ukradł, a polityk D ma
    kochankę.

    Jeśli tego oczekiwałeś to przykro mi nie mój poziom. Pytałeś o Kaczyńskiego
    odpowiedziałem o Kaczyńskim.

    > się powtórze - głosuję obecnie na pis ale wcale nie uważam tego za
    > najlepsze rowiązanie. Mam beardziej republikanskie ciągoty, tyle ze tu są
    > pustki...

    Nie o to mi chodzi tylko o to że przeciwstawiasz Kaczyńskiemu - Tuska jakby
    to miało w jakikolwiek wpłynąć na moją ocenę Kaczyńskiego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 153. Data: 2014-12-16 14:47:55
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 11:19:16 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >możemy stopniowc w skali 1 do 10. Jak to oceniasz? Powiedzmy sobie ze
    >pokazanie owego 1 palca to 10 (chyba ze wymyslisz cos bardziej chamskiego).
    >No to te podsmiechujki było raczej mniej niz 10.
    >No ale dajmy spokój, było cos wiecej czy bedziesz brnął nadal?

    Oczywiście, ze było więcej, naprawdę nie pamiętasz? Nic a nic?

    Mogę podawać dalej - tylko pytanko, czy przyznajesz, ze owo parskanie
    śmiechem było chamskie?

  • 154. Data: 2014-12-16 14:49:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 11:16:51 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nic później niz 25lat temu nie ma? :)

    To jest sprawa sprzed 7 lat, misiu.

    >Szczegółów nie znam, ale zdaje sie ze czasy tranformacji ustrojowej takie
    >były

    Ze można było kraść o ile miało się plecy, to chciałeś napisać?

    >, co moze byc tematem na inną dyskusje. Zarzuty, jak wszystkie przeci
    >kaczorowi zostały umorzone albo uwalone przez sad jako bezzasadne.

    Kiedy? I jaki sąd?

  • 155. Data: 2014-12-16 15:15:34
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 14:36:15 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > komisjach dlatego sugerowanie że PSL liczył głosy jest szukaniem spisku.
    > Głosy liczyli przedstawiciele i sympatycy _wszystkich_ partii.

    własnie sie wygenerował wykresik z wyborów w 2010 roku
    http://www.elgo.wroclaw.pl/2010-15p.jpg
    wskjazuje on ile komitet wyborczy traci/zyskuje w procentach jesli odrzucimy komisje
    gdzie było dużo głosów niewaznych (przyjąłem jako granice 15%)
    Mapka którą podałem wczesniej wskazywała wojewódzwo mazowieckie jak krainę cudów,
    moje dane to powietrdzają. Co ciekawe wyglada na to ze głosy nieważne automagicznym
    sposobem pojawiały sie przy głosujacych na PO.
    W 2010 platformersy robiły głosy niewazne, teraz pis - a zawsze na tym wygrywa psl,
    niezależnie czy jest broszura z pierwszym miejscem, czy nie...

    > sondażu to jest tzw. kuchnia każdej pracowni. Im pracownia częściej robi
    > badania tym może osiągnąć mniejszy błąd bo może się uczyć na własnych
    > błędach i poprawiać algorytm interpolacji.

    zgoda - dlatego tez duza miedzynarodowa firma powinna wiedziec co ogłasza.

> [...]
    > krzyża a bochenek chleba tak. Szacunek do jedzenia to jedno ale szacunek do
    > chleba ma szczególne miejsce w tradycji katolickiej.

    No właśnie. Chleba. Nie zboza jak takiego.

    > No to Ci podałem główny powód - zrobienie Leppera wicepremierem i oddanie
    > władzy w ręce ludzi tego niegodnych. Dla mnie to wystarczy.

    ok. Przyjmuje

> [...]
    > oddzielić - pogrzeb i szacunek należy mu się dlatego że był prezydentem a
    > nie dlatego że był dobrym albo złym człowiekiem.

    mnie nie interesuje czy był dobrym czy złym człowiekiem, niech to Bóg rozsądza. Mnie
    interesuje czy był dobrym Polakiem. A nie był bo całe zycie służył okupantowi, i
    nigdy sie nie pokajał. Zresztą , to kolejna dygresja. Chodziło mi o sposób
    rozliczenia z komuną.

    > Znowu próbujesz wybielać jednoznacznie chamskie zachowanie. To było zwykłe
    > zwyzywanie przeciwników politycznych.

    Czy krzyknięcie na złodziaja ty złodzieju jest chamskie?

> [...]
    > dekomunizacją. Ale jakbym miał do wyboru lustracja w wykonaniu Macierewicza

    No i sie kreci, lustracji nie będzie bo teraz juz przy złobach siedzą dzieci ubeków -
    a te sa czyste jak łza. A naród sie dziwi ze ludzie którzy rządzą nie mają na uwadze
    racji stanu tylko własne partykularne interesiki...

    > Masz jakieś wątpliwości?

    Owszem - pytanie mam czy komunisci zostali odsunieci od władzy i rozliczeni ze
    zbrodni? Bo jesli nie to tylko ustrój sie zmienił ale naród został w tym samym, lub
    podobnym miejscu.

  • 156. Data: 2014-12-16 15:17:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
    > Mogę podawać dalej - tylko pytanko, czy przyznajesz, ze owo parskanie
    > śmiechem było chamskie?

    no ok, owszem było.

    b.

  • 157. Data: 2014-12-16 15:30:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > To jest sprawa sprzed 7 lat, misiu.

    a prokuratura wszczeła śledztwo w 1993 roku

    > Ze można było kraść o ile miało się plecy, to chciałeś napisać?

    Ze wchodziło sie w posiadanie majątku panstwowego jakimis szemranymi
    drogami. Po to powstały takie zasady zeby komuchy sie mogły uwłaszczyć, na
    tym polegał deal okrągłego stołu. Pewnie i kaczor sie tez załapał - tyle ze
    co sie stało z kasą to nie wiem.
    Ciekawa historia była taka ze jeden z prominentów kupił sobie bank za kredyt
    wzięty w tymże banku, to były czasy :)

    > Kiedy? I jaki sąd?

    Zawsze. Co chwila telewizor mówi ze kaczor do sądu za to czy tamto, albo pod
    trybunał stanu. Wrzutki medialne dla lemingów. A sądy oddalaja te sprawy bo
    tam zadnych podstaw to rozpoczecia procesu nie ma...

    b.

  • 158. Data: 2014-12-16 15:35:45
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    >no ok, owszem było.

    To teraz rusz główką i przypomnij sobie naszego prezydenta w relacjach z
    prasą. Kojarzysz co nieco?

  • 159. Data: 2014-12-16 15:43:43
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    >Zawsze. Co chwila telewizor mówi ze kaczor do sądu za to czy tamto, albo
    >pod trybunał stanu.

    Mowa jest o spółce telegraf.

    >Wrzutki medialne dla lemingów. A sądy oddalaja te sprawy bo tam zadnych
    >podstaw to rozpoczecia procesu nie ma...

    Tak jak myślałem, masz porażająco wybiórczą percepcję rzeczywistości, pewnie
    tylko dlatego możesz być wyborcą pisu.

    Poszukaj sobie kto ostatecznie "ubił" sprawę telegrafu i dlaczego zrobił to
    ostatniego dnia urzędowania.

  • 160. Data: 2014-12-16 15:49:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > W 2010 platformersy robiły głosy niewazne, teraz pis - a zawsze na tym
    > wygrywa psl, niezależnie czy jest broszura z pierwszym miejscem, czy

    Nie bardzo nadążam co chcesz mi powiedzieć. Napisałeś że głosy liczy PSL co
    jest bzdura i co sprostowałem bo głosy liczą całe komisje.

    teraz pokazujesz dane pokazujące że w różnych województwach różne liczby
    osób oddały różny procent głosów nieważnych na różne partie. Przecież to
    jest równanie o w zasadzie nieograniczonej liczbie zmiennych tu nie ma i
    nigdy nie będzie jednej prostej odpowiedzi na pytanie "dlaczego".

    Możliwości jest wiele i w jakimś stopniu wszystkie mają wpływ. Nawet to że w
    jednym regionie padało i poszedł głosować tylko żelazny elektorat a w innym
    było słońce i ludzie głosowali przy okazji spacerów. Wystarczy np. że w
    jednej gminie lokalna gazeta wydrukowała instrukcję jak głosować a w
    sąsiedniej nie i już różnica w ilości głosów nieważnych pomiędzy tymi
    gminami może być znacząca.

    > zgoda - dlatego tez duza miedzynarodowa firma powinna wiedziec co ogłasza.

    Ale skąd? Oni nie robili poprzednich wyborów więc nie mieli danych
    wejściowych by poprawnie "skalibrować" algorytm interpolacji wyników
    nieważnych a do tego mieli znacznie mniej danych (więcej odmów odpowiedzi
    niż w poprzednich wyborach)

    A poza tym sugerowanie że jak ktoś jest duży i międzynarodowy to nie
    popełnia błędów jest infantylne.

    > No właśnie. Chleba. Nie zboza jak takiego.

    Proszę nie brnij. To jest naprawdę żałosne. Jeśli Ty nie dostrzegasz nic
    bardziej niestosownego w wysypywaniu zboża niż w wysypywaniu węgla to nie
    mamy o czym rozmawiać. Najwyraźniej ja zostałem wychowany w trochę innym
    duchu i wyznaję inne wartości. Ale to i tak nie ma znaczenia bo pytałeś o
    _moje_ zdanie więc Ci je podałem.

> [...]
    > służył okupantowi, i nigdy sie nie pokajał.
    > Zresztą , to kolejna dygresja. Chodziło mi o sposób rozliczenia z komuną.

    Ale co to ma do pogrzebu? Algorytm jest prosty byłe prezydentem -> należy
    się pogrzeb z honorami. Koniec kropka. Taki pogrzeb w żaden sposób nie jest
    ani zapomnienie ani tym bardziej wybaczeniem jego win. To po prostu szacunek
    dla własnego państwa i jego struktur.

    > Czy krzyknięcie na złodziaja ty złodzieju jest chamskie?

    Czy ludzie do których to było wypowiedziane byli ZOMOwcami? Naprawdę proszę
    nie brnij. Nie rozumiem dlaczego nie potrafisz po prostu przyznać - "ok,
    zrobił źle, ale ja to pomijam bo...", "albo zachował się jak cham , ale
    należało im się...", albo cokolwiek innego. Naprawdę dopuszczam myśl że
    uznajesz jego intencje za słuszne ale to nie zmienia faktu że czyn był
    jednoznacznie chamski.

> [...]
    > dzieci ubeków - a te sa czyste jak łza. A naród sie dziwi ze ludzie którzy
    > rządzą nie mają na uwadze racji stanu tylko własne

    Ale do kogo masz pretensje? Do mnie do Tuska czy do kogoś innego? To nie ja
    ani nie Tusk (jak przypuszczam) głosowali na SLD, Milera i Kwaśniewskiego.

    A teraz to jak sam zauważyłeś trochę za późno.

    > Owszem - pytanie mam czy komunisci zostali odsunieci od władzy i
    > rozliczeni ze zbrodni?

    Nie wszyscy, ale jak to się ma do powyższej wypowiedzi? Czy dlatego że nie
    wszyscy zostali rozliczeni to znaczy że mamy zapomnieć albo umniejszać
    wysiłek walczących o wolną Polskę?

    > Bo jesli nie to tylko ustrój sie zmienił ale naród został w tym samym, lub
    > podobnym miejscu.

    Proszę Cię przestań obrażać pamięć ludzi którzy o wolność walczyli.
    Umniejszając znaczenie naszej wolności obrażasz tych wszystkich którzy
    zginęli albo siedzieli w więzieniach za to bym ja mógł sobie teraz swobodnie
    jeździć po świecie, za to by moja matka nie była szykanowana za chodzenie do
    kościoła, za to by moje dzieci nie musiały stać w kolejkach po papier
    toaletowy. Za to bym ja mógł sobie poczytać dowolną książkę i zobaczyć
    dowolny film nie narażając się na więzienie za samo jej posiadanie.

    Wolność to znacznie więcej niż tylko możliwość rozliczenia z oprawcami, a
    sugerowanie że nie ma wolności bo komuniści nie zostali rozliczeni to podła
    propaganda pod publiczkę w najgorszym guście.

    Pozdrawiam
    Ergie