  • 241. Data: 2014-12-28 17:59:31
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >W którym miejscu jest mierzona temperatura obiegu?

    Przy pompie

    >Poza tym jaki ma sens takie sterowanie?
    >Przecież takie sterowanie nie chroni przed wychładzaniem zasobnika CWU.

    [ciach]

    No i?

  • 242. Data: 2014-12-28 21:03:02
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Przy pompie

    Czyli nic nie wiadomo o temperaturze w okolicach kranów.

    Myślę, że Twoje rozwiązanie niczego nie rozwiązuje, zaś Użytkownik mocno
    przekombinował.
    U siebie zrobię tak, że rano odpali się cyrkulacja jak rozbrojony
    zostanie alarm w budynku, a wyłączy jak wszyscy go opuszczą.
    Czyli średnio około 10-11h dziennie, powiedzmy 1.2kWh dziennie + pompka,
    stać mnie :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 243. Data: 2014-12-28 21:51:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-12-28 o 21:03, Irek.N. pisze:

    > Czyli nic nie wiadomo o temperaturze w okolicach kranów.
    >
    > Myślę, że Twoje rozwiązanie niczego nie rozwiązuje, zaś Użytkownik
    > mocno przekombinował.

    Niby co przekombinował?
    Moje rozwiązanie to raptem dodatkowy koszt 30zł za przekaźnik z
    podstawką + koszt przewodu 3 x 1,5mm2 położonego od skrzynki
    rozdzielczej do kotłowni, gdzie zamontowana jest pompa cyrkulacyjna oraz
    przewodu sterującego od centrali alarmowej do rozdzielni elektrycznej.
    Wykonując instalacje kompleksowo, sterowanie pompą cyrkulacyjną jest
    robione przy okazji budowy pozostałych instalacji tj. alarmu i elektryki.
    Projektując instalację alarmową i tak muszę przewidzieć czujki ruchu czy
    kontaktrony. Dlaczego więc ich nie wykorzystać przy okazji do sterowania
    pompą cyrkulacyjną? Zwłaszcza, że takie sterowanie i tak się ogranicza
    do zamontowania dodatkowego przekaźnika za 30zł.
    Z reguły montując instalacje i tak robię ludziom kawałek automatyki np.
    odłączanie zbędnego oświetlenia i zasiania gniazd podczas nieobecności
    domowników (kiedy alarm zostaje zazbrojony) i czasami odcinanie wody
    wodociągowej, co zapobiega zalaniu domu w razie pęknięcia wężyka czy
    rury wodnej podczas nieobecności domowników.

> [...]
    > zostanie alarm w budynku, a wyłączy jak wszyscy go opuszczą.
    > Czyli średnio około 10-11h dziennie, powiedzmy 1.2kWh dziennie +

    Czyli zrobisz to co ja proponuję tyle, że nie wykorzystując wszystkich
    możliwości centrali alarmowej :)

  • 244. Data: 2014-12-28 23:12:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Czyli nic nie wiadomo o temperaturze w okolicach kranów.

    Wiadomo, pompa jest niżej względem kranów.

    >Myślę, że Twoje rozwiązanie niczego nie rozwiązuje

    Dobrze, że ciepła woda o tym nie wie no i liczniki na gaz i prąd.

  • 245. Data: 2014-12-28 23:50:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > rozdzielczej do kotłowni, gdzie zamontowana jest pompa cyrkulacyjna oraz
    > przewodu sterującego od centrali alarmowej do rozdzielni elektrycznej.

    Ok, jeżeli to wszystko masz, to jasne że należy wykorzystywać, ale
    dodawanie kontaktronów na drzwi do łazienki, czy też czujnika
    temperatury (nawet jeżeli to stykowy) na domniemanym końcu obiegu chyba
    jest przesadą. To nie jest aż tak ważny element w domu przecież, a
    komplikacja układu prędzej czy później się zemści.
    Oczywiście autor sobie poradzi, ale domownik już zupełnie nie, i nie
    pomoże przyjście hydraulika z elektrykiem, prawda?

> [...]
    > wodociągowej, co zapobiega zalaniu domu w razie pęknięcia wężyka czy
    > rury wodnej podczas nieobecności domowników.

    Mnie po powieszeniu panela wyśmiano po cichu (teraz się skubańce
    przyznali dopiero), ale po dodaniu funkcjonalności jaką daje PLC -
    przyznali rację, że to przydatna rzecz.
    Z rzeczy które właśnie dodaję - wykrywam zanik poduszki w zbiorniku
    przeponowym, a jak dojdzie wodomierz, to wycieki w instalacji (teraz
    jedynie po tym, że nikogo nie ma, a ciśnienie spada).

    > Czyli zrobisz to co ja proponuję tyle, że nie wykorzystując wszystkich
    > możliwości centrali alarmowej :)

    W zasadzie tak. Właśnie wpadło mi do głowy jeszcze coś. Zawsze jest
    zapalane światło przy wejściu do łazienek/ubikacji/prysznicy (nie mam
    tam okien), jedynie jadalnia się wyłamuje, ale tam mam czujkę ruchu.
    W zasadzie jestem w stanie odtworzyć Twoje warunki. :) Zobaczymy z
    czasem, nadal siedzi mi w głowie info ze strony producenta - nie włączać
    i wyłączać za często, nadal nie wiem też dlaczego.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 246. Data: 2014-12-28 23:52:09
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Wiadomo, pompa jest niżej względem kranów.

    I działa? Przez te małe rureczki grawitacyjnie działa? Hmmm... to po
    cholerę pompa?

    > Myślę, że Twoje rozwiązanie niczego nie rozwiązuje.

    No tak, ja też Cię pozdrawiam. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 247. Data: 2014-12-29 08:35:43
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >I działa?

    Oczywiście.

    >Przez te małe rureczki grawitacyjnie działa?

    Que?

    >Hmmm... to po cholerę pompa?

    No zastanów się.

    >No tak, ja też Cię pozdrawiam. :)

    Dwa razy?

  • 248. Data: 2014-12-29 11:47:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > zacząłem ci po kolei odpisywac, ale wykasowałem w końcu, bo to w sumie bez
    > sensu. Patrzymy na to samo a widzimy co innego, mozemy tak miesiąć
    > wałkowac i do niczego nie dojdziemy

    Ale dlaczego mielibyśmy do czegokolwiek dochodzić??? Dyskusja (jak ja ją
    rozumiem) to wymiana poglądów, a nie propaganda. Celem dyskusji IMO nie jest
    przekonanie drugiego do własnych poglądów tylko ich zaprezentowanie. A to
    się nam w bardzo kulturalnej (jak na tę grupę) atmosferze udało. Za co
    dziękuję. Tu poznałeś mój punkt widzenia a ja Twój - nikt nie musi ze
    swojego rezygnować - nie o to chodzi.

    > - zatem
    > nieco spóźnione Wesołych Swiąt!, i niespóżnione Dosiego Roku :-)

    Dziękuję i nawzajem :-)

    Pozdrawiam
    Ergie