  • 41. Data: 2014-12-10 13:04:47
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 12:58:21 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > A bez sie nie obniza?

    Pewnie, ze obniza ale wolniej (ok 1-2stC na dobe max).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2014-12-10 13:10:18
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Bez sensu to jest ta dyskusja.Rozsądny czlowiek zaczyna
    >od takiego rozplanowania domu,aby bylo najmniej instalacji
    >(w sensie-jak najkrótsze galązki).

    Po miedzi też optymalizujesz (krótkie kable)?

  • 43. Data: 2014-12-10 13:30:27
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 10-12-14 13:04, Adam pisze:

    > Pewnie, ze obniza ale wolniej (ok 1-2stC na dobe max).
    > pozdr.

    Bo to ,panie, każdy grosz sie liczy...:-).
    Że też ludziom czasu nie szkoda....

  • 44. Data: 2014-12-10 13:41:53
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 10-12-14 11:21, dolniak pisze:
    > Moja irytacja bierze się stąd,że Adam zadal pytanie niemal
    > egzystencjalne.
    >Jak
    > sądzicie,myć się,czy nie??
    > No dobra,nie trolluję.Już się wylączam.
    > pozdro dolniak

    No i to jest bardzo słuszna koncepcja...:-).
    Bo to są wszystko BARDZO poważne problemy.
    Mam problem...nie mam gdzie mieszkać, wybudowałbym dom, ale..to drogo, a
    poza tym utrzymanie będzie kosztować.
    Co zrobić, żeby mieć dom (najlepiej z basenem) za darmo i nic nie płacić
    lub ewentualnie zarabiać ?
    Co zrobić żeby zjeść ciastko i mieć je nadal ?
    Co zrobić żeby mieć przyjemność i cnoty nie stracić ?
    Byłam na dyskotece, było miło, teraz jestem w ciąży.Co robić ?

    Tylko czy to są pytania na grupę budowanie czy psychiatria.pl
    ewentualnie genetyczne.upośledzenie.umysłowe.pl

  • 45. Data: 2014-12-10 15:00:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Pokazanie ile pieniędzy zjada komfort pt cyrkulacja jest bez sensu?

    samo w sobie nie - ale chyba nie do zrobienia. Sam spadek temperatury na
    bojlerze nic nie powie. Od razu wiadomo ze jesli grzałke bojlera sie odłączy
    na czas eksperymentu to temperatura spadnie to poziomu temperatury podłogi.
    No to co to za informacja... Skąd weźmiesz kwote tych pieniedzy?

    b.

  • 46. Data: 2014-12-10 15:47:59
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    >samo w sobie nie - ale chyba nie do zrobienia.

    A co tu trudnego?

    >Sam spadek temperatury na bojlerze nic nie powie.

    Ryli?

    >Od razu wiadomo ze jesli grzałke bojlera sie odłączy na czas eksperymentu
    >to temperatura spadnie to poziomu temperatury podłogi. No to co to za
    >informacja... Skąd weźmiesz kwote tych pieniedzy?

    Que?

  • 47. Data: 2014-12-10 15:48:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Bo to ,panie, każdy grosz sie liczy...:-).
    >Że też ludziom czasu nie szkoda....

    Co tu robisz skoro ci szkoda?

  • 48. Data: 2014-12-10 18:40:37
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-12-09 23:09, Irek.N. pisze:
    > Idiotów nie brakuje.
    > Mnie namawiali żebym zaizolował rurki do nagrzewnic na hali, bo mam
    > straty ciepła.
    > Teraz to mi się już nawet śmiać nie chce, takie mam zdanie o mistrzach.
    Czy to byli ci sami co ci kolankami w dół nagrzewnice podłączyli?
    a potem się dziwili że nie mogą instalacji odpowietrzyć?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 49. Data: 2014-12-10 18:47:16
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-12-10 11:21, dolniak pisze:
    > Moja irytacja bierze się stąd,że Adam zadal pytanie niemal
    > egzystencjalne.
    > Powinny być dwa.
    > Czy wylączać?
    > Oczywiście,bo straty prądu i i ciepla.
    Zgadza się.

    > Czy się to oplaci?
    > Nie,bo instalacja już jest,woda w niej i tak będzie stygla.
    > Straty -w porównaniu do calości- będą minimalne,a spadnie
    > komort.
    Tu się mylisz, wszystko zależy od instalacji i domu, ja np mam piwnicę
    której nie grzeję ale jest ocieplona, mam tam teraz 14st, rurki nawet w
    izolacji tracą ciepło, po co ma grzać piwnicę? po to żeby częściej grzać
    wodę w zbiorniku? bez sensu, cyrkulację włączam kilka razy dziennie z
    grzaniem wody i to spokojnie wystarcza. A docelowo zrobię czasówkę +
    temp z zbiornika.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 50. Data: 2014-12-10 19:40:11
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Cały czas to trochę nadmiarowo

    Też tak sądzę.

    > Mam pompę z czujnikiem temperatury, zapewnia on włączanie pompy tylko
    > wtedy gdy woda w cyrkulacji obniży temperaturę do określonego
    > (regulacja) poziomu to działa bardzo skutecznie.

    Ale skąd czujnik na pompie wie, skoro nie ma obiegu i temperatura nie
    jest przez obieg przenoszona?

    Miłego.
    Irek.N.