  • 21. Data: 2019-03-06 16:21:17
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Tue, 5 Mar 2019 09:23:55 -0800 (PST), J Zal

    > Oczywiście, mieszany system to najgorsze co można zrobić.
    > I nawet tego nie usprawiedliwia montaż kotła na paliwo stałe.
    > Jaki system grzewczy mieć będziesz?

    A gdyby na parterze (~100m2) wszedzie zamontowac podlogowke, a na poddaszu
    na calej powierzchni *kaloryfery*. Czy to tez zly pomysl?

    --
    Pozdr.
    T.

  • 22. Data: 2019-03-06 17:23:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy w takim przypadku przy kotle elektrycznym zmieni sie sprawnosc jak bedzie grzal
    wode do 30° lub do 50°? Przy kotle kondensacyjnym z wykresow jakie sa w necie
    wychodzi ze w pewnych warunkach jesli grzeje do 30° to ma nizsza sprawnosc niz jak
    grzeje do 50°. Jedynie przy pompie ciepla beda duze roznice w sprawnosci. Za to
    kociol na paliwo stale bedzie mial wyzsza sprawnosc przy wyzszej temperaturze wody,
    przy okazji bedzie mial wieksza zywotnosc. Wyzsza zywotnosc przelozy sie bezposrednio
    na nizszy koszt ogrzewania.

  • 23. Data: 2019-03-06 20:28:02
    Od: J Zal <a...@g...com>

    Szkoda że wątek odbiegł od głównego mojego pytania.

    Czy robiąc najpierw posadzki, powinienem zrobić dylatację nie tylko od "surowej"
    ściany ale także w miejscu gdzie zaczynać się będzie tynk?

    Mógłbym kupić szerszą taśmę dylatacyjną niż potrzeba i ją wywinąć tak aby przy
    ścianie "leżała" na wylewce i w tym miejscu póżniejszy tynk nie przylegał
    bezpośrednio do posadzki?
    Czy to bez znaczenia?

    PS. Dom parterowy, mam na myśli posadzkę na gruncie

    Pozdrawiam.

  • 24. Data: 2019-03-06 20:47:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-06 o 16:21, Twardy pisze:

    > A gdyby na parterze (~100m2) wszedzie zamontowac podlogowke, a na
    > poddaszu na calej powierzchni *kaloryfery*. Czy to tez zly pomysl?
    Też zły. To dalej mieszany układ ze wszystkimi jego wadami.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2019-03-06 20:49:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-06 o 20:28, J Zal pisze:
> [...]
    ścianie "leżała" na wylewce i w tym miejscu póżniejszy tynk nie przylegał
    Bez znaczenia.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 26. Data: 2019-03-07 09:17:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Mar 2019 19:46:56 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Kolejna głupota, albo całe grzejniki (nie polecam) albo całe
    > podłogówka
    > sam zobaczysz, poczytaj jak inni żałują że zrobili mieszane
    > ogrzewanie.

    Ja chcę też zrobić mieszane. Ciągle nikt nie przedstawił konkretnych
    argumentów czemu mieszane jest zle. Co w przypadku gdy nie zaleca się
    podłogowego np. w sypialni bo to niezdrowe?

    --
    Marek

  • 27. Data: 2019-03-07 10:54:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 09:16:51 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    Co w przypadku gdy nie zaleca się
    > podłogowego np. w sypialni bo to niezdrowe?

    to są te mity z kosmosu - co jest niezdrowego?

    rozsądnych argumentów przeciw podłogówce to nie znam
    mam jeden: w budynku gdzie praktycznie nie było ocieplenia podłoga była gorąca i
    nieprzyjemna. Ale to nie wina podłogówki.

    b.

  • 28. Data: 2019-03-07 10:58:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 09:16:51 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Ja chcę też zrobić mieszane.

    Jakie masz argumenty za mieszanym?

    >Ciągle nikt nie przedstawił konkretnych
    > argumentów czemu mieszane jest zle.

    Kilkakrotnie we wcześniejszych watkach było mnóstwo argumentów
    Tak na szybko:
    -taniej zrobić podłogówkę jak grzejniki
    -lepszy komfort cieplny
    -brak grzejników na ścianach
    -tańsze w eksploatacji przy gazie i PZ np- nie trzeba grzać czynnika do 50stc
    najczęściej wystarczy maks 30stC

    >Co w przypadku gdy nie zaleca się

    Kto nie zaleca?

    > podłogowego np. w sypialni bo to niezdrowe?

    Ale to bzdura że niezdrowe. No chyba że jakieś konkretne argumenty podasz
    Generalnie chyba wszyscy którzy zrobili mieszane żałują potem ze nie zrobili
    podłogówki po całości

  • 29. Data: 2019-03-07 11:00:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 10:54:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > W dniu czwartek, 7 marca 2019 09:16:51 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > rozsądnych argumentów przeciw podłogówce to nie znam
    Jedyny jaki mi przychodzi to taki ze przy podłogówce dłużej się dom nagrzewa do
    użytkowych temperatur jak przy grzejnikach
    ale to może mieć znaczenie ew przy jakiś weekendowo używanych budynkach

  • 30. Data: 2019-03-07 11:14:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Mar 2019 16:21:17 +0100, Twardy

    > A gdyby na parterze (~100m2) wszedzie zamontowac podlogowke, a na poddaszu
    > na calej powierzchni *kaloryfery*. Czy to tez zly pomysl?

    Tak jak napisał Janusz, nadal zły. Po co te ciśnienie na kalafiory macie?
    Przecież one tylko zagracają ściany i powodują zły rozkład temperatur w
    pomieszczeniu. Kaloryfery to SAME WADY w nowoczesnych domach.

    --
    Pozdor
    Myjk