  • 31. Data: 2019-03-07 11:23:18
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 07 Mar 2019 09:17:22 +0100, Marek

    > Ja chcę też zrobić mieszane. Ciągle nikt nie przedstawił konkretnych
    > argumentów czemu mieszane jest zle.

    Jest złe, bo jest droższe. Kaloryfery są złe, bo zajmują bez sensu ściany,
    a co gorsza powodują niekorzystny rozkład temperatur. Tu masz pełne
    opracowanie, napisane, uwaga, w 2006 roku:

    http://www.is.pw.edu.pl/~michal_strzeszewski/ioiw/po
    dlogowe

    > Co w przypadku gdy nie zaleca się
    > podłogowego np. w sypialni bo to niezdrowe?

    Kto nie zaleca? Ten sam sort co twierdzi że smugi kondensacyjne za
    samolotem to chemitrials, ziemia jest płaska a szczepionki szkodzą? W
    powyższym oraz poniższym opracowaniu masz wszystko czego potrzeba:

    https://www.is.pw.edu.pl/~michal_strzeszewski/articl
    es/wplyw_ogrzewania_podlogowego_na_iaq.pdf

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2019-03-07 12:14:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 07 Mar 2019 11:23:18 +0100, Myjk wrote:
    > Kto nie zaleca? Ten sam sort co twierdzi że smugi kondensacyjne za
    > samolotem to chemitrials, ziemia jest płaska a szczepionki szkodzą?

    Nie żebym miał w tej sprawie jakieś szczególne stanowisko, ale jednak
    przy ogrzewaniu podłogowym rozkład temperatur - ekonomicznie bardzo
    korzystny - to duża nowość dla ludzkiego organizmu, który przez miliony
    lat nauczył się (i dostosował), że na dole zimno a na górze ciepło. Czy
    ta zmiana ma jakikolwiek negatywny wpływ na nasze zdrowie? Może zastawkom
    w nogach ciężej pracować? Może odporność na przeziębienia zanika? A może
    nic? Ja tego nie wiem.

    Mateusz

  • 33. Data: 2019-03-07 14:00:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > lat nauczył się (i dostosował), że na dole zimno a na górze ciepło. Cz > ta zmiana
    ma jakikolwiek negatywny wpływ na nasze zdrowie?
    Nie ma, jest przyjemne lekkie ciepełko, szczególnie na płytkach i w
    łazienkach,
    na panelach w ogóle nic nie czuć. Panele są obojętne w dotyku ani zimne
    ani ciepłe.

    Może zastawkom
    > w nogach ciężej pracować?
    Spotkałem się z tym ale to wina domu który był nie ocieplony i podłoga
    za mocno musiała grzać, dlatego przy obliczeniach są graniczne temp
    podłogi których nie wolno przekraczać. A jak ma ktoś z zastawkami
    problem to znaczy tylko że za mało chodzi.

    Może odporność na przeziębienia zanika? A może
    > nic? Ja tego nie wiem.
    Nie nie znika.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 34. Data: 2019-03-07 14:22:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Mar 2019 01:54:04 -0800 (PST),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > to są te mity z kosmosu - co jest niezdrowego?

    No zostałem zakrzyczany przez znajomych i rodzinę, że nie wolno
    robić podlogowki w sypialni bo to źle na płuca wpływa. Nie pamiętam
    już. Więc kompromisowo chce zrobić hybrydowe podłogowa + grzejniki.
    Jsk się nie sprawdzi podlogowka to przełącze na grzejniki. To jakis
    problem? W pokojach mało używanych same grzejniki bo po co
    podlogowka tam gdzie pokój rzadko używany?

    > mam jeden: w budynku gdzie praktycznie nie było ocieplenia podłog
    > a była gorąca i nieprzyjemna. Ale to nie wina podłogówk

    Nie rozumiem. Jak nie było ocieplenia to powinno być zimno, co była
    gorąca?

    --
    Marek

  • 35. Data: 2019-03-07 14:27:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Mar 2019 01:58:04 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Jakie masz argumenty za mieszanym?

    No że jak się nie sprawdzi podlogowka to przełącze na grzejniki.

    > Kto nie zaleca?

    Znajomi, moje środowisko. Temat nie wglebialem bo skoro kilka osób
    znajomych mówiło, że nie zdrowe to uznałem że coś w tym jest.
    O przypomniało mi się, kierownik budowy też coś mi o tym mówił.
    Oczywiście przemawia do mnie argument, że wygodniej sama podlogowka
    (tak chciałem pierwotnie) ale jak kury mają się przestać nieść a
    krowy dawać mleko to nie będę kopał się z koniem i pójdę na kompromis
    i zrobię hybrydowe...

    --
    Marek

  • 36. Data: 2019-03-07 14:30:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Mar 2019 11:23:18 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > https://www.is.pw.edu.pl/~michal_strzeszewski/articl
    es/wplyw_ogrzewania_podlogowego_na_iaq.pdf

    Ok zaczynam się przekonywać.
    Chciałabym tylko wiedzieć skąd te info w narodzie o niezdrowej
    podłogowce w sypialni.
    Teraz mi się jeden argument przypomniał (nie mój, tylko mi sprzedany)
    że Niemcy wycofują się z podlogowki bo niezdrowa. A oni byli liderem
    skali w takim ogrzewaniu.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2019-03-07 14:31:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 07 Mar 2019 11:14:59 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > korzystny - to duża nowość dla ludzkiego organizmu, który przez
    > miliony
    > lat nauczył się (i dostosował), że na dole zimno a na górze ciepło.
    > Czy

    O właśnie, też tak mi mówili :)

    --
    Marek

  • 38. Data: 2019-03-07 14:34:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 07 Mar 2019 14:27:59 +0100, Marek

    > i zrobię hybrydowe...

    Na wypadek wojny atomowej prócz domu budujesz też schron? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2019-03-07 14:37:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 14:30:14 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > że Niemcy wycofują się z podlogowki bo niezdrowa.

    Niezdrowa to jest jak ktoś ma ja żle zrobioną i puszcza w podłogę 50stC

  • 40. Data: 2019-03-07 14:39:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 14:21:51 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Nie rozumiem. Jak nie było ocieplenia to powinno być zimno, co była
    > gorąca?

    jesli sa duze straty ciepła to kaloryfer musi być gorący aby dostatecznie duzo ciepła
    dostarczyć - a kaloryferem była podłoga.

    b.