  • 1. Data: 2009-04-03 14:02:51
    Temat: Wylewka w garazu
    Od: "NOFX" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Ile kosztuje wykonanie wylewki w garazu, razem z materiałem. 20m2.

  • 2. Data: 2009-04-03 14:08:49
    Temat: Re: Wylewka w garazu
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 16:02, "NOFX" <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    > Ile kosztuje wykonanie wylewki w garazu, razem z materiałem. 20m2.

    I podpinając się pod to pytanie o cenę - ile styro dawać w garażu ?

    Pzdr
    Mat

  • 3. Data: 2009-04-03 14:56:39
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > I podpinając się pod to pytanie o cenę -  ile styro dawać w garażu ?
    >
    > Pzdr
    > Mat

    Nie potrafie okreslic w zlotowkach wiec szacuje, ze koszt tej wylewki bedzie
    rowny kosztowi materialu plus dwie-trzy dniowki roboty.
    A podpinajac sie pod odpowiedz dla Ciebie odnosnie styropianu to proponuje
    wykonanie 10-12 cm grubosci plyty betonowej zbrojonej w srodku przekroju
    zgrzewana siatka o oczkach 10-15cm. Gestoplastyczny beton powiedzmy B15
    powinien byc zawibrowany mechanicznie lub recznie dobrze ubijany i zacierany.
    Ja bym to zlecil fachowcom, ktorzy wyprowadza jego powierzchnie na "lusterko".
    Plyte te "wylej" na 10-20 cm warstwie uklepanego grysu lub rownoziarnistego
    zwiru (pospolki bez frakcji piaskowej), ktora oprocz duzej nosnosci ma
    wystarczajace dla garazu wlasciwosci izolacyjne od podloza gruntowego.
    Styropianu odradzam ze wzgledu na:
    jego mala nosnosc i obawe przed zesrutowaniem przez rozne gryzonie
    jego skurcz po dluzszym okresie czasu
    jego znikoma odpornosc na opary czy bezposredni kontakt z produktami
    ropopochodnymi
    i wysoka cene, porownywalna z zalecanym zwirem.
    Wylewke w garazu izolowac nalezy gdyz nie izolowana, w letnie parne dni bedzie
    sie pocic, wilgotnosc powietrza w garazu okolo 90 procent, bedzie sprzyjac
    korozji a dach nad garazem od strony polnocnej bedzie pokrywal sie rozna
    zielenina.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-04-04 05:31:30
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    jak zlecisz to jakiejś firmie to pewnie z 600 - 700 zł - ze względu na to że
    to tylko 20 m ......

    wg. projektu ??

> [...]
    > zgrzewana siatka o oczkach 10-15cm. Gestoplastyczny beton powiedzmy B15
    > powinien byc zawibrowany mechanicznie lub recznie dobrze ubijany i

    Tornad ;) w PL rzadko w którym garażu stacjonują auta o masie własnej
    przekraczającej 2 T ;)

    Chociaż naprawdę warto posłuchać rady kolegi - zapłacić wtedy więcej - ale
    mieć posadzkę w zasadzie już przemysłową - na którą już tylko żywica i
    posadzka w garażu na lata bez jakichkolwiek poprawek, spękań .... i bardzo
    łatwą w utrzymaniu...

    Pzdr.
    Marcin W.