  • 1. Data: 2009-03-17 21:36:31
    Temat: Wymiana kaloryferów - wielkość.
    Od: " rock" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam.
    Potrzebuje małej porady. Mieszkanie małe 37m2. Temperatura ogrzewania -
    niska. Kaloryfery mają temp. 40-45'c (spółdzielnia oszczędza). Pomimo walk ze
    spółdzielnią itd itd. .... kaloryfery niezapowietrzone wsioo ok. Postanowiłem
    latem mimo wszystko wymienić kaloryfery z żeliwnych na "panelowe" czy
    aluminiowe. Obecnie mam kaloryfer o dł. 1m. Zastanwiam się czy ma sens
    wymiana na kaloryfer o dłuższych wymiarach np 2m mimo że spółdzielnia grzeje
    jak grzeje. Dla mnie na logike - im wieksza powierzchnia oddawania ciepła tym
    temp otoczenia wyższa mimo takiej samej temp grzejników. Może ktoś miał, ma
    podobną sytuację. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-17 22:56:41
    Temat: Re: Wymiana kaloryferów - wielkość.
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    rock pisze:
> [...]
    > temp otoczenia wyższa mimo takiej samej temp grzejników. Może ktoś miał, ma

    Coz, specem nie jestem, ale na pewno wiekszy kaloryfer da wiecej ciepla,
    bo przeciez jak kupujesz kaloryfer ktory ma np. 1m i moc grzewcza 1000W,
    a drugi ma 2m i moc grzewcza 2000W, to obie moce sa mierzone dla
    ustalonej temperatury wody (tej samej) - wiec przy zwiekszeniu
    kaloryfera zwieksza sie moc grzewcza przy zachowaniu temp. wody

    Natomiast zwroc uwage na jeszcze jedno. Kaloryfer zeberkowy ma mniejsza
    wydajnosc cieplna niz kaloryfery plytowe, wiec 1m kaloryfera plytowego
    to wieksza moc grzewcza niz 1m kaloryfera zeberkowego zeliwnego.

    O ile pamietam przyjmuje sie, ze dla kaloryfera zeberkowego typowego, 1
    zeberko to ok. 150W mocy grzewczej przy odpowiedniej temp. wody - mozesz
    dobrac sobie kaloryfer o odpowiedniej dlugosci.
    Aha - pamietaj tez, ze w sklepach czesto podaja niespójne moce grzewcze,
    bo czasem producenci liczą je dla innych (roznych) temperatur wody.

    Sierp

  • 3. Data: 2009-03-18 00:21:26
    Od: "++" <n...@m...com>

    rock wrote:
> [...]
    > logike - im wieksza powierzchnia oddawania ciepła tym temp otoczenia
    > wyższa mimo takiej samej temp grzejników. Może ktoś miał, ma podobną
    1. Musisz wiedzieć jakie ciśnienie masz w co i czy zamiana na panele jest
    możliwa. Jeśli mieszkasz w wieżowcu lub jest hydroelewator to raczej panele
    i alu odpadają.
    2. Wiem że kiedyś nawet dostawka jednego żeberka była karalna oczywiście jak
    się ktoś doliczył.

  • 4. Data: 2009-03-19 06:27:37
    Od: "Peters" <p...@i...pl>

    Użytkownik " rock" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grzeje
    > jak grzeje. Dla mnie na logike - im wieksza powierzchnia oddawania ciepła

    Nie wymieniaj żeberek na gorsze . Dołóż jedynie kilka żeber , powiedzmy tyle
    ile zmieści ci się we wnęce. Jak potrafisz to sciągnij go rozkręć zobacz czy
    jest drożny , sprawdź zawory , oczyść ze starej farby (lub jeżeli jest dobra
    to nie ruszaj) załóż dodatkowe żebra i nie kombinuj , będziesz na pewno
    zadowolony. Wiem coś o tym i szkoda mi tych ludzi którzy tylko dla idei
    zakładają (zmieniają bo taka moda) np: grzejniki panelowe (nawet dobierając
    w/g katalogu 1:1) i jest zimno. Zeberka mają dosyć dobrą i dużą powierzchnię
    rozwinięcia , czego nie można powiedzieć o panelach i innych wynalazkach.
    Mówię ci dołóż żeber (powiedzmy na takim 1m o 50% i bedzie OK). Ale zrobisz
    jak chcesz - wybór należy do ciebie i nie wiesz co masz z pieniędzmi zrobić.
    Pozdr Piotr

  • 5. Data: 2009-03-19 08:29:52
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    rock <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    Postanowiłem
    > latem mimo wszystko wymienić kaloryfery z żeliwnych na "panelowe" czy

    Sprawdź lepiej na co zgodzi się spóldzielnia.